Navigation Navigation

محتوا محتوا

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد:

کرونا تفاوت نگرش اسلامی و غربی به سالمندان را به نمایش گذاشت


سلمانی با اشاره به تفاوت نگرش اسلامی و غربی در مسائل مختلف، گفت: کرونا تفاوت نگرش اسلامی و غربی به سالمندان را به نمایش گذاشت.

ابراهیم سلمانی در گفتگو با خبرنگار یزدامروز، در خصوص میانگین سنی بیماران کرونایی بستری شده در استان یزد، گفت: 65 درصد از بیماران بستری شده از ابتدای آغاز بحران کرونا تاکنون بالای 60 سال سن داشته و میانگین سنی آنها 53 سال است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با تاکید بر توجه ویژه کادر درمان استان به بیماران کهنسال، اضافه کرد: با توجه به اینکه بیشترین افراد درگیر با این بیماری را افراد سالمند و کهنسال تشکیل می‌دهند تلاش شد تا توجه ویژه‌ای نسبت به این قشر از افراد صورت گیرد.

وی اضافه کرد: اگر بخواهیم مقایسه‌ای در زمینه توجه به سالمندان در کشور ما و کشورهای غربی داشته باشیم خواهیم دید که در ایران به واسطه پشتوانه فرهنگ غنی اسلامی و توجه به جایگاه کهنسالان در دین مبین اسلام تمامی امکانات برای درمان و بهبودی این عزیزان به کار گرفته شد.

سلمانی تصریح کرد: اما این موضوع در غرب کاملا برعکس از کشور ما اتفاق افتاد به گونه‌ای که در اکثر کشورهای غربی شاهد بی‌توجهی به سالمندان و مرگ‌ومیر بالای این قشر از جوامع غربی بودیم.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با بیان اینکه کرونا نشان داد آنچه غرب در خصوص حقوق بشر مطرح می‌کند تنها یک شوآف رسانه‌ای، اظهار داشت: توجه به سالمندان به‌اندازه‌ای در کشور ما اهمیت دارد که از بستری افراد تبعه خارجی به ویژه کهنسالان غفلت نشد و حتی افراد کهنسالی از اتباع خارجی غیرمجاز هم بودند و کشور هم تعهدی نسبت به آنها نداشت، بازهم تحت درمان قرار گرفتند و در مواردی هم بضاعت مالی نداشتند به صورت رایگان درمان شدند.

وی در پایان بر ضرورت رعایت نکات بهداشتی توسط مردم تاکید کرد و گفت: علی رغم اینکه وضعیت شیوع کرونا در استان به پایداری و ثبات رسیده و تعداد بیماران بستری شده در حال کاهش است از مردم فهیم استان درخواست داریم همچنان بر رعایت نکات بهداشتی اهتمام ورزند.

انتهای پیام/






آخرین اخبار آخرین اخبار