Navigation Navigation

محتوا محتوا

فرمانده انتظامی استان یزد:

کلاهبردار ۱۲۴ میلیارد ریالی شرکت‌های کاشی یزد به دام افتاد


فرمانده انتظامی استان یزد از دستگیری فرد کلاهبرداری که مبلغ ۱۲۴ میلیارد ریال از شرکت‌های کاشی یزد کلاهبرداری کرده و متواری شده بود خبر داد.

به گزارش یزدامــــروز، سردار ایرج کاکاوند اظهار داشت: چندی پیش خبری پیرامون کلاهبرداری فردی از چند شرکت کاشی دریافت شد و به همین منظور در هماهنگی با مقامات قضائی، بررسی موضوع به صورت ویژه به کارآگاهان اداره عملیات پلیس آگاهی سپرده شد.


وی ادامه داد: تحقیقات ماموران پلیس در این خصوص آغاز و هر چه بررسی روند موضوع پرونده جلو می‌رفت، کارآگاهان با شاکیان بیشتر و مبالغ سنگین‌تری روبرو می‌شدند.


کاکاوند افزود: تحقیقات کارآگاهان پلیس نشان‌گر این امر بود که این فرد کلاهبردار با خرید ابتدایی از شرکت‌های کاشی و پرداخت مبلغ اولیه، اعتماد آنها را بدست آورده و سپس اقدام به خریدهای سنگین و کلاهبرداری از شش شرکت کاشی کرده و متواری شده است.


فرمانده انتظامی استان یزد با بیان اینکه تلاش شبانه‌روزی کارآگاهان پلیس به نتیجه رسید و متهم  شناسایی شد، خاطرنشان کرد: ماموران پلیس، با اخذ نیابت قضائی، متهم 43 ساله را در استان قم دستگیر و جهت تکمیل پرونده قضائی به استان یزد انتقال دادند.


وی تصریح کرد: متهم در بازجویی‌های پلیسی به جلب اعتماد شرکت‌های کاشی در مدت پنج ماه و سپس کلاهبرداری به مبلغ 124 میلیارد ریال از شش شرکت کاشی، اعتراف کرد و با تکمیل پرونده قضائی روانه دادسرا شد.


متهم در بازجویی‌های خود به افسر پرونده گفت: در ابتدا با خرید نقدی و واریز پیش پرداخت، اعتماد شرکت‌های کاشی را به خود جلب و سپس با سفارش و خرید زیاد و پرداخت چک به فروشندگان اقدام به کلاهبرداری کردم.


رئیس پلیس استان یزد با بیان اینکه معمولا اکثر کلاهبرداران جهت جلب اعتماد سوژه خود، ابتدا با پرداخت‌های نقدی و انجام مانورهای متقلبانه، اعتماد طرف مقابل را جلب کرده و سپس در یک فرصت مناسب اقدام به کلاهبرداری می‌نمایند، گفت: در انجام این گونه معاملات، تا زمانی که هویت واقعی افراد برای شما مشخص نشده از انجام هر گونه معامله و سرمایه‌گذاری خودداری کنند.

 

منبع:تسنیم






آخرین اخبار آخرین اخبار