Navigation Navigation

محتوا محتوا

امام جمعه بهاباد:

کمک به امر ورزش ازساخت مسجد وحسینیه مهمتر است/ مباهله مدال افتخار مسلمانان در برابر یهودیان


امام جمعه بهاباد با اشاره به اینکه کمک به امر ورزش از ساخت مسجد و حسینیه نیز مهمتر است، از خیرین خواست تا در سخت ورزشگاه ها و مجموعه ورزشی یاری رسان اداره ورزش و جوانان باشند.

به گزارش خبرنگار یزد رسا از بهاباد، حجت الاسلام سیف الله دهقانی در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به 26 مهرماه آغازهفته تربیت بدنی و ورزش گفت : حقیقتا همه جوامع در همه زمانها همان طوریکه نیاز به هوا وتنفس و غذای جسم دارند نیاز به ورزش و سلامت هم دارند زیرا ورزش مایه سلامتی هم جسم و هم روح است.

 امام جمعه بهاباد تصریح کرد :  روح سالم می تواند در قالب جسم سالم به رشد خودش برسد و رزش هم باید همراه با اخلاق و معنویت باشد بعضی حواشی که در ورزش به وجود میاید به نفع ملت و دولت نیست و این ملت و مردم میدانند که اصل ورزش چه سود هائی دارد .

وی خاطر نشان کرد : طبق فرموده امام خامنه ای جامعه ای که نیاز به ورزش دارد جامعه ای ورزشکار پر تلاش و پر نشاط و زنده خواهد بود و جامعه ما به این طراوت و نشاط و شادابی نیازمند است.

امام جمعه بهاباد این روزرا به دست اندر کاران جامعه ورزشی شهرستان تبریک گفت و خاطر نشان کرد: کمک به امر ورزش از ساخت مسجد و حسینیه نیز مهمتر است.

وی از خیرین خواست تا در سخت ورزشگاهها و مجموعه ورزشی یاری رسان اداره ورزش و جوانان باشند.

امام جمعه بهاباد به 24 ذی الحجه روز نزول آیه تطهیر در شان پیامبر اسلام و اهل بیتش و روز مباهله گفت : روز مباهله روز حقانیت اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و مدال افتخار مسلمانان در مقابل یهودیان و کسانی است که ائمه اطهار(ع) را قبول ندارند چون حقانیت اسلام در این روز ثابت شد.

وی گفت: روز24 ذی الحجه روز مباهله و نزول آیه تطهیر و روز انفاق و ایثار و گذشت و بخشش لقب گرفته است .

وی تصریح کرد : در روز مباهله، پیامبر اسلام (ص) به همراه حضرت علی (ع)، حضرت فاطمه زهرا (س) و امام حسن و امام حسین (ع)، در مکان مباهله حاضر شدند و مسیحیان که برای مباهله آمده بودند با دیدن این منظره، به حقانیت پیامبر معترف شدند و قرار بر این شد که هر سال مبلغی را به عنوان هدیه به پیامبر اسلام پرداخت نمایند و آیه 61 سوره آل عمران که مربوط به این واقعه تاریخی است در همین زمان بر پیامبر نازل شد و این اتفاق یکی از پیروزی‌های بزرگ پیامبر اسلام در مقابل مسیحیان بود.

حجت الاسلام دهقانی به مسئله عصمت اشاره و افزود : در آیه شریفه تطهیر شیعیان به همان چیزی که اعتقاد دارند دارند می رسند منابع اعتقاد شیعی همان عصمت است مقام عصمت یعنی یک حالت درونی که می تواند خوب و بد را بشناسد عصمت این نیروی درونی و چراغ و راهنمای ماست و به ما می گوید که کارهای شایسته باید انجام دهیم و از کارهای زشت ما را پرهیز میکند عصمت یک ترمز درونی است برای اینکه انسان دنبال گناه معصیت نرود.

خطیب جمعه بهاباد به 25 شوال نزول سوره هل اتی نیز اشاره کرد و گفت : این سوره در مورد ولایت اهل بیت پیامبر اسلام نازل شده و این ها با گذشت و ایثار و انفاق و بخشش به مقام عصمت  رسیده اند.

حجت الاسلام دهقانی به مذاکرات اخیر ایران با کشور های 1+5 اشاره کرد و گفت : متاسفانه باز خوی استکبار و پافشاری به خواسته های قبلی و پیک نظام جمهوری اسلامی و سربازان نظام به این مسئله توجه دارند و بارها به رخ دشمنان کشاندند که نظام اسلامی برنامه انرژی هسته ای مورد توجه خودش است و آژانس بین المللی نیز از تاسیسات هسته ای ایران بازدید نمودند و هیچ نقطه ضعفی پیدانکردند.

و ی افزود : آنها بدانند که ما به هیچ وجه از حق ملی خودمان که همان انرژی هسته ای میباشد کوتاه نخواهیم آمد و جامعه انسانی و ملتها این حق را برای ایران پذیرفته اند و میدانند که انرژی هسته ای حق مسلم ماست.

امام جمعه بهاباد به مشکل آفرینی ایران را در منطقه از سوی دشمنان  اشاره کرد و گفت:  افرادی که با نظام اسلامی دشمن هستند می گویند که مشکل در منطقه ایران است و ایران باعث بعضی مشکلات میشود و دشمنان استکبار و آمریکا و ایادیش بدانند که امروز ملت ایرانمقاوم و قدرتمند ایستاده است و فریب توطئه های دشمنان را نخواهد خورد.

وی یاد اور شد ایران هیچ مشکلی برای منطقه به وجود نیاورده و کسانی که مشکل ساز هستند دولت های سعودی و کشور قطر میباشد که مشکل آفرینی میکنند و اگر ملت مشکل ایجاد کرده با ایجاد مشکل گور همه آنها را خواهد کند.

خطیب جمعه بهاباد  با تسلیت پنجمین سالگرد شهادت شهید شوشتری اظهار کرد: ایشان نقش بسیار بارزی در ایجاد وحدت میان شیعه و سنی در مناطق مرزی ایفا کردند.روز درگذشت صاحب مفاتیح آقای حاج شیخ عباس قمی و بیان تفسی سوره جمعه و مسئله تعیلم و تزکیه در اسلام از دیگر موضوعات خطبه های نماز جمعه این هفته بهاباد بود که مورد بحث حجت الاسلام دهقانی امام جمعه بهاباد قرار گرفت .. 








آخرین اخبار آخرین اخبار