Navigation Navigation

محتوا محتوا

رئیس شورای شهر یزد خبر داد

گزینه های شهرداری یزد شنبه رونمایی می شوند/گلایه سفید از دستگاه های نظارتی


رئیس شورای شهر یزد گفت: انشاالله تا پایان امشب کار بررسی و انتخاب گزینه‌های مطرح‌شده برای تصدی پست شهرداریزد به جمع‌بندی نهائی خواهد رسید و در جلسه شنبه گزینه‌های موردنظر را برای رأی‌گیری به صحن علنی شورا خواهیم برد.

به گزارش یزدامروز؛ غلامعلی سفید در گفتگو با خبرنگار یزد آوا؛ در خصوص سرانجام انتخاب شهرداریزد گفت: انشاالله تا پایان امشب کار بررسی و انتخاب گزینه‌های مطرح‌شده برای تصدی پست شهرداریزد به جمع‌بندی نهائی خواهد رسید و در جلسه شنبه گزینه‌های موردنظر را برای رأی‌گیری به صحن علنی شورا خواهیم برد.

رئیس شورای شهر یزد تصریح کرد: امیدواریم شهردار منتخب شنبه با همبستگی و تعامل همه دوستان انتخاب شود.

وی از اعلام اسامی کاندیدهای موردنظر خودداری کرد و گفت: چون هنوز به جمع‌بندی نهائی نرسیدیم نمی‌توانم اسامی را اعلام کنم ضمن اینکه برخی از این کاندیداها تمایلی برای اعلام نام خود به‌صورت غیررسمی ندارند برخی دیگر هم شروطی نظیر رأی تمامی اعضا را خواستار شده‌اند که درحال رایزنی هستیم.

آزادی نظر؛علت اختلافات در بین اعضای شورای شهر

سفید؛علت وجود اختلاف‌نظرها و تنش‌ها در شورای پنجم را آزادی نظر در این شورا دانست و گفت: به نظرم این اختلاف‌نظرها طبیعی است چراکه تلاش کردیم فضای شورا به‌گونه‌ای باشد که افراد بتوانند آزادانه حرف‌های خود را بزنند.

رئیس شورای شهر یزد با بیان این‌که در انتخاب شهردار به‌گونه‌ای عمل خواهد شد که شهردار منتخب با مشکلی روبرو نباشد ابراز داشت: تمام تلاش خود را خواهیم کرد که شهردار منتخب مورد تائید دستگاه‌های نظارتی باشد اما گله‌ای که بنده از مسئولان این دستگاه‌ها دارم این است که علی‌رغم اینکه انتخاب شهردار وظیفه شورای شهر است به نظر می‌رسد آقایان می‌خواهند شهردار را خود انتخاب کنند و تلاش دارند کسی که موردنظر آنان است بر کرسی شهرداری یزد بنشیند.

سفید افزود: برخی از گزینه‌های منتخب سابق، موردنظر خرد جمعی جامعه بودند یعنی درحالی‌که امام‌جمعه، استاندار، شخصیت‌های سیاسی و اجتماعی شهر، نخبگان، گروه‌های چپ و راست و نیز حتی تمامی اعضای شورا با آن گزینه موافق بودند دستگاه های نظارتی مخالفت کرده و کار را به اینجا رساندند.

وی تأکید کرد: دستگاه‌های نظارتی در مواجه با گزینه‌های منتخب شورا سخت‌گیرانه عمل کردند وبه نظر بنده اینکه این نهادها بخواهند در برابر خواست عمومی جامعه بایستند جالب و پسندیده نیست.

رئیس شورای شهر یزد در پایان تصریح کرد: امیدواریم با همبستگی و اتفاق‌نظر در بین اعضای شورا، شهرداریزد انتخاب و هر چه زودتر با تأیید دستگاه‌های نظارتی بر کرسی شهرداری یزد نشسته و به رتق‌وفتق امورشهربپردازد.

 انتهای پیام/ح






آخرین اخبار آخرین اخبار