Navigation Navigation

محتوا محتوا


یزد مدیرکل جدید ارشاد خود را شناخت


آئین تکریم و معارفه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با حضور معاون حقوقی امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،جمعی از مسئولان و اصحاب فرهنگ و هنر استان یزد در سالن فرهنگ این اداره کل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار یزدامروز؛ آئین تکریم و معارفه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با حضور معاون حقوقی امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،جمعی از مسئولان و اصحاب فرهنگ و هنر استان یزد در سالن فرهنگ این اداره کل برگزار شد.

در این مراسم علی غیاثی مدیر کل سابق  فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با بیان اینکه با توجه به محدودیت‌های مالی توانستیم بسیاری از این پروژه‌ها را به سرانجام برسانیم گفت: در زمینه اقدامات فرهنگی نیز افزایش تعداد کانون‌ها و ارتقای کیفیت برنامه‌ها در دستور کار قرار گرفت و در حوزه پژوهشی نیز تلاش کردیم تا اقدامات موازی کاری با دیگر دستگاه ها صورت نگیرد.

غیاثی ادامه داد: یکی از رویکردهای پژوهشی که مد نظر قرار گرفت بازخوانی فرهنگ عامه در شهرستان‌های استان بود وبا این اقدام  بسیاری از آداب و رسوم که در حال فراموشی بود در قالب کتاب به نسل بعد انتقال پیدا کرده و یا در حال گردآوری و پژوهش قرار دارد.

وی با بیان اینکه در حوزه صدور مجوز چاپ کتاب جزء 10 استان کشور هستیم اظهار داشت: در گذشته ناشرین برای در یافت مجوز چاپ کتاب باید ماه‌ها منتظر می ماندند اما در حال حاضر صدور مجوز در استان صورت گرفته و به این شکل بسیاری از مشکلات ناشران استان حل شده است.

معاون هماهنگی امور استان های وزارت ارشاد از کسب رتبه برتر روستای دوستدار کتاب کشور توسط روستای شمسی رستاق خبر داد و ادامه داد: در بحث برپایی نمایشگاه کتاب از سال 92 استارت کار در  دانشگاه یزد با فضا و ناشرین محدود برگزار شد و سپس در سال های بعد با حمایت و مشارکت بخش خصوصی به صورت سالانه و با حضور ناشرین بسیاری از سراسر کشور در محل دائمی نمایشگاه‌های یزد برپا شد.

غیاثی همچنین از افزایش 260 درصدی خرید کتاب در دوران تصدی گری خود در ارشاد یزد اشاره کرد و ابراز داشت: تلاش کردیم تا با چاپ کتاب‌هایی در زمینه‌های فرهنگی و هنری و حمایت کامل از ناشرین استان رشد خرید وعلاقه بیشتر هم استانی‌ها به کتاب را رقم بزنیم

مجید جوادیان زاده مدیر کل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد هم در این مراسم دهه‌های آینده جهان را دهه های فرهنگ خواند و اظهار داشت: تعیین کننده کیفیت زندگی در آینده فرهنگ است نه اقتصاد.

جوادیان زاده افزود: موفقیت جوامع در آینده در کنترل گفتمان‌های فرهنگی است.

وی حرکت در چارچوب رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و دولت تدبیر و امید، ارتقا جایگاه استان در میان دستگاه‌های فرهنگی، توجه به معیشت همکاران، نگاه عادلانه به همه شهرستان در ارائه خدمات فرنگی و توجه وِیژه به مسائل فرهنگی در استان، همکاری با سایر دستگاه برای کسب برندهای بین المللی نظیر پایتخت کتاب ، تقویت سازمان‌های غیردولتی فرهنگی و دولتی و توجه به مقتضیات ثبت جهانی شهر یزد را از مهمترین محورهای کاری خود عنوان کرد.

در پایان این مراسم علی غیاثی ندوشن تودیع و مجید جوادیان زاده به عنوان مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد معرفی شدند.

گفتنی است غیاثی چندی قبل به عنوان  مدیر کل امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منصوب شده بود.

انتهای پیام/ح
 






آخرین اخبار آخرین اخبار