Navigation Navigation

محتوا محتوا

در ۱۳ مرکز؛

۵۵۰۰ تن گندم از کشاورزان یزدی به طور تضمینی خریداری می شود


مدیر تعاون روستایی استان یزد با اشاره به راه اندازی ۱۳ مرکز خرید در شهرستانهای مختلف استان یزد گفت: در این مراکز بالغ بر پنج هزار و ۵۰۰ تن گندم از کشاورزان استان خرید تضمینی شد.

به گزارش یزد امــــروز،علی جهازی  با بیان اینکه خرید گندم از کشاورزان استان هنوز ادامه دارد، اظهار داشت: هر کیلو گندم بر اساس ابلاغ وزارت جهاد کشاورزی به نرخ تضمینی هر کیلوگرم ۱۱۵۵ تومان خریداری می شود.

وی بیان کرد: امسال کشاورزان برای فروش محصول خود نیاز به حضور در سایر شهرستانها ندارند و در کلیه شهرستانهایی که کشاورزان آن مبادرت به کاشت گندم می کنند، یک مرکز خرید دایر شده است.

جهازی خاطرنشان کرد: مراکز خرید توسط تعاون روستایی در سال جاری در شهرستانهای ابرکوه، خاتم، تفت، اردکان، مهریز و بهاباد دایر شده و در برخی شهرستانها به لحاظ وسعت و سطح زیرکشت بالا، دو مرکز خرید دایر شده است.

وی، بیشترین گندم خریداری شده در استان یزد را متعلق به شهرستانهای خاتم و ابرکوه دانست و افزود: سطح زیرکشت گندم در این دو شهرستان نیز بیش از سایر شهرستانهای استان یزد است.

مدیر تعاون روستایی استان یزد با بیان اینکه برداشت گندم در بسیاری از مناطق استان به تازگی آغاز شده است، عنوان کرد: پیش بینی می شود امسال بیش از ۱۲ هزار تن گندم از کشاورزان استان یزد به صورت تضمینی خریداری شود.

 

منبع:مهر






آخرین اخبار آخرین اخبار