محتوا محتوا

صبح تفت گزارش می دهد:

روزنه های امید در فرسایشی ترین پروژه عمرانی شهر تفت


بالاخره زیرسازی و آُسفالت پروژه کمربندی تفت که این روزها می توان از آن به عنوان فرسایشی ترین پروژه عمرانی شهر تفت در چند سال اخیر نام برد، آغازشده است.

به گزارش خبرنگار صبح تفت، پروژه بلوار آیت الله خامنه ای یا کمربندی تفت از معدود پروژه های شهری که اجرای آن بیش از دو سال به طول انجامیده است و مشخص نیست روند فرسایشی این پروژه چه زمانی به پایان خواهد رسید.

مطالعه بر روی پروژه آیت الله خامنه ای شهر تقت در سال 87 آغاز و یک سال بعد مصوب و قسمتی از آن اجرا شد اما به علت کمبود بودجه تعطیل و در فاز بعدی نیز مورد تغییر قرارگرفته است.

رییس شورای شهر تفت در رابطه با علت تاخیر طولانی مدت در اجرای این پروژه می گوید: مطالعات پروژه بلوار آیت الله خامنه ای تفت از سال 87 شروع و کلیات آن در سال 88 مصوب شد.

«محمدحسین دهقانی» اضافه می کند: تخصیص اعتبار 380 میلیون تومان از سوی فرمانداری صورت گرفت اما بنا به دلایلی پروژه متوقف شد؛ ادامه مطالعات در سال 93 صورت گرفت و آذر 94 تصویب نهایی شد؛ ابتدا صرفا جدول گذاری به عهده شهرداری بود اما طی مصوبه شورای ترافیک مقرر شد زیرسازی نیز بر عهده شهرداری باشد و آسفالت به عهده راه و شهرسازی.

وی تصریح می کند: کمبود اعتبارات باعث شد تا پروژه با تاخیر مواجه شود تاکنون مبلغ یک میلیارد و 450 میلیون تومان برآورد هزینه شده که 380 میلیون تومان از محل اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای پرداخت و 600 میلیون تومان کار انجام شده ولی هزینه آن به پیمانکار پرداخت نشده است.

روزنه های امید در فرسایشی ترین پروژه شهر تفت

شهردار تفت نیز در مورد زمان اتمام پروژه می گوید: ما برای اجرای این پروژه بودجه مستقل و کافی ای نداشتیم به گونه ای که اگر کل بودجه مصوب یکسال شهرداری را هم می گذاشتیم باز هم پروژه به اتمام نمی رسد با این حال ما از طرفی مبلغ حدود 300 میلیون تومان برای پروژه تصویب و از طرفی 180 میلیون تومان اعتبار از استان برای پروژه جذب کردیم و اداره راه و شهرسازی هم برای مساعدت هایی قول گرفتیم.

محمد صادق صادقی، ادامه می دهد: فاز اول زیرسازی و آسفالت پروژه آغاز شده و در مراحل پایانی است؛ ما در اجرای آُسفالت پروژه مجبور هستیم تا به صورت فاز به فاز عمل کنیم چراکه جاده، جزو راه های ترانزیت و از محورهای اصلی مواصلاتی است که چند استان را به هم وصل می کند به همین دلیل نمی توان براحتی راه را بست.

وی اضافه می کند: امیدواریم اجرای پروژه دیگر به تاخیر نیافتد و تعطیل نشود؛ نگاه ما انجام فعالیت در کمترین زمان است اما نبود بودجه و برخی از ضرورت ها زمان را از ما می گیرد.

وی در رابطه با فضای سبز تخریب شده در این پروژه نیز تصریح می کند: ما در ابتدا از جهاد کشاورزی و آزمایشگاه آب و خاک استان برای جابجایی درختان استعلام کردیم اما به علت عمر پایین درختان این امر امکان پذیر نبود لذا مجبور به قطع درختان شدیم که البته در رفوژ میانی جدید پروژه مساحتی بیش از فضای سبز تخریب شده ایجاد خواهد شد.

آغاز زیرسازی و آسفالت پروژه بلوار آیت الله خامنه ای یا کمربندی تفت را باید روزنه امید و فال نیکی برای پایان رسانیدن این پروژه دانست.

http://sobhetaft.ir/documents/4385764/0/Namaz-ramezan-6-13.jpg?t=1470486095619

انتهای پیام/م*




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.