محتوا محتوا

خطیب جمعه تفت:

گاهی مصلحت اقتضا می کند که مبارزه با کفر به صورت مذاکره باشد/ قطار انقلاب با سرعت در حال حرکت است


امام جمعه موقت تفت گفت: گاهی مصلحت زمان اقتضا می کند که مبارزه با طاغوت و کفر به صورت مذاکره و انعقاد صلح نامه باشد .

به گزارش خبرنگار صبح تفت، امام جمعه موقت تفت در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان گفت: ما باید علم خدا و احاطه خدا را احساس کنیم و تقوای الهی را مراعات کنیم چراکه عمل بی تقوا در درگاه خدا پذیرفته نیست و عمل با تقوا هم کم نیست، چون که خداوند فرموده اگر شما یک قدم به خدا نزدیک شوید خداوند این یک قدم شما را به صدها قدم تبدیل می کند و به شما نزدیک می شود.

حجت الاسلام و المسلمین سورمه چشم ادامه داد: در روایات هست که اگر شخصی یک درهم در راه خدا انفاق کند در روز قیامت می بیند که به اندازه کوه طلا در راه خدا انفاق کرده است و خودش هم تعجب می کند و می گوید که این کار من نبوده است و خطاب می آید که چون برای خدا دادی خداوند آن را پرورش داد و بزرگ کرد.

وی به میلاد مسعود پیامبر خاتم (ص) و فرزند دلبندشان رییس مذهب شیعه حضرت امام صادق(ع) و همچنین تاج گذاری امام زمان(ع) در ماه مبارک ربیع الاول اشاره کرد و اظهار داشت: صلح نامه امام حسن مجتبی(ع) و معاویه (لعنت الله علیه) در 26 ماه ربیع الاول سال 41 هجری واقع شده است که شاید برای بعضی از مردم سوال باشد که چه حکمتی داشت که امام حسن با این مرد خبیث صلح کرد.

امام جمعه موقت شهرستان در همین رابطه افزود: گاهی مصلحت زمان اقتضا می کند که مبارزه با طاغوت و کفر به صورت مذاکره و انعقاد صلح نامه باشد و فضایی که امام حسن(ع) صلح نامه را امضا کردند با فضایی که امام حسین (ع) نهضت عظیم عاشورا را آفریدند کاملا متفاوت بود یکی از تفاوت هایی که وجود داشت این بود که در زمان امام حسین(ع) یزید دستور داده بود که به هر قیمتی باید امام حسین بیعت کند اما هیچگاه معاویه امام حسن(ع) را اجبار به بیعت نکرد و حتی صلح نامه را سفید امضا به امام داد و گفت که هر شرطی شما بگذارید من هم قبول می کنم.

خطیب نماز جمعه تصریح کرد: از دیگر تفاوت های عصر امام حسن(ع) و امام حسین(ع) ، نحوه امر به معروف و نهی از منکر بود که در زمان یزید منکر آشکارا انجام می شد اما در زمان معاویه او خودش را خلیفه رسول خدا می دانست و آشکارا منکر را انجام نمی داد.

حجت الاسلام سورمه چشم به دهه مبارک فجر اشاره کرد و خاطرنشان کرد: وظیفه الهی، انسانی و عرفی بر عهده ماست که این ایام الله را گرامی و بزرگ بشماریم و امام راحل از آیه قرآن و پیام انبیا این حرکت را شروع کردند و علت غایی این انقلاب همان بیرون آوردن انسان ها از ظلمات به سمت نور بود و این انقلاب مثل قطاری است که با سرعت در حال حرکت است و در هر ایستگاهی عده ای سوار می شوند و عده قلیلی هم پیاده می شوند و افرادی بودند که در انقلاب پست هایی هم داشتند اما با کارهای خودشان، خود را بیچاره کردند اما ملت ما پشت این انقلاب بوده و خواهند بود و تا آخرین نفس برای حفظ و حراست از این انقلاب ایستادگی خواهند کرد.




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.