ID : 13031568
به مناسبت هفته میراث؛

«خانه آقازاده ابرکوه» به زبان انگلیسی به جهان معرفی می شود


رئیس اداره میراث فرهنگی ابرکوه: با هدف شناسایی بیشتر آثار فرهنگی شهرستان، بروشورهای جدید خانه تاریخی آقازاده به دو زبان فارسی و انگلیسی توسط بهره بردار طرح پردیسان به چاپ رسید.

به گزارش یزد رسا، عباس قدیریان رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان در گفتگو با خبرنگار سرو ابرکوه، اظهار داشت: در تقویم کشور به پاس ارزش های مواریث فرهنگی، روز 28 اردیبهشت را روز موزه و میراث فرهنگی نامگذاری کرده و از این تاریخ تا 94/3/3 به نام هفته میراث فرهنگی معرفی شده است.


رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ابرکوه افزود: میراث ارزشمند بازمانده از گذشتگان گویای هویت ملی، مذهبی و فرهنگی کشور ماست که باید همیشه و برای نسل های بعدی زنده بماند.


قدیریان عنوان کرد: اداره میراث فرهنگی نیز در همین راستا برنامه تبلیغ و معرفی ارزش های تاریخی فرهنگی شهرستان ابرکوه را در اولویت فعالیت های خود قرار داده و برنامه های متنوعی را جهت گرامیداشت این هفته تدارک دیده است.


وی گفت: برگزاری شب شعر با موضوع میراث فرهنگی در خانه صولت، آماده سازی بناهای تاریخی جهت بازدید روزانه علاقه مندان به مواریث فرهنگی، ایستگاه نقاشی کودکان با موضوع آثار تاریخی و میراث فرهنگی در خانه صولت، چاپ بروشور جدید معرفی خانه تاریخی آقازاده به دو زبان فارسی و انگلیسی توسط بهره بردار طرح پردیسان و برپایی نمایشگاه آثار نقاشی کودکان با موضوع میراث فرهنگی در خانه صولت به مدت یک هفته و تعدادی برنامه های متنوع دیگر از اهم برنامه های هفته میراث فرهنگی می باشد.




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.