ID : 36655668
رئیس ستاد نظارت بر اماکن ورزشی استان یزد مطرح کرد

«فروش مکمل های غیر مجاز» و «هزینه گزاف» عمده تخلفات باشگاه های ورزشی در یزد


رئیس ستاد نظارت بر اماکن ورزشی استان یزد استفاده از مکمل های غیرمجاز در باشگاه ها و عدم رعایت نرخنامه مصوب را از بیشترین تخلفات باشگاه های ورزشي در استان يزد اعلام كرد.

به گزارش يزدرسا، هر سال با پايان فصل امتحانات و آغاز فصل داغ تابستان، شاهد تبليغات گسترده كلاس هاي مختلف ورزشي در سطح شهر هستيم تا خانواده‌ها را برای ثبت نام فرزندانشان در این کلاس‌ها قانع کنند

به طور كلي در ایام تابستان،برگزاری کلاس های ورزشی در مقایسه با دیگر برنامه های اوقات فراغت، رونق زیادی دارد و از اينرو هرساله شاهد رشد قارچ گونه این گونه کلاس ها در شهر و استان هستیم که بیشتر آن‌ها مبنای کارشناسی شده ندارند و بدون الگوی آموزشی مشخص و استانداردي، فقط به دنبال درآمدزایی هستند .

با توجه به خاطره بسيار تلخ باشگاه فوتبال در يزد و فوت دو نوجوان يزدي به دليل زياده خواهي و عدم نظارت قوي بر باشگاه هاي ورزشي، آنچه در اين ميان بيش از هر چيزي خانواده ها را نگران مي كند امنيت و سالم بودن باشگاه هاي ورزشي و همچنين نظارت بر اين اماكن است تا خانواده ها بتوانند با خيال آسوده فرزندان خود را به سمت ورزش سوق دهند.

از ديگر آسیب‌های کلاس‌های ورزشی تابستانی، شهریه بالاي اين كلاس ها است به طوري كه والدین در پیدا کردن کلاس ورزشی با شرایط مالی مناسب ناتوان و دچار سردرگمی و هستند. هر چند که نرخ تمام کلاس های تابستانه از سوی اداره کل ورزش و جوانان استان تعیین می شود اما در عمل هر كدام از باشگاه ها معيار و ملاك خاص خود را تعيين شهريه كلاس ها اعمال مي كنند و بعضا به بهانه هاي مختلف و با در نظر گرفتن یک سری امکانات همچون لباس ورزشی،تغذیه،سرویس رفت و برگشت و ...بر شهريه كلاس ها مي افزايند.

وجود 450 باشگاه ورزشي در استان يزد

رئیس ستاد نظارت بر باشگاه های ورزشی استان یزد در گفتگو با خبرنگار يزدرسا، در خصوص نظارت بر باشگاه های ورزشی گفت: در استان یزد 450 باشگاه ورزشی وجود دارد که بازرسی از اين باشگاه‌ها توسط 3 بارزس زن و 2 بازرس مرد انجام می شود و طبق برنامه ریزی ها هر فصل باید همه باشگا ه ها مورد بازرسی قرار گرفته باشند.

محمدحسین شاهدی با بیان این که بازرسان اداره ورزش و جوانان شهرستان ها و اداره کل ورزش و جوانان نیز بر باشگاه های ورزشی نظارت دارند افزود: با توجه به گزارش بازرسان و همچنین نوع  تخلفاتی که صورت می پذیرد؛ تنبيه و  مجازات‌ متخلفين بر اساس آئین‌نامه قانونی مصوب و ابلاغ می شود.

اولويت اول خانواده ها بررسي مجوز باشگاه باشد

وی در توصیه به افرادی که قصد ثبت نام در باشگاه های ورزشی را دارند گفت: مجوزدار بودن باشگاه اولین و مهمترین چیزی است که باید مورد توجه قرار گیرد. در واقع باید باشگاه مجوز لازم را از اداره ورزش و جوانان کسب کرده باشد و این بدان معنی است که حداقل، افرادی که در باشگاه فعالیت می کنند شناخته شده و مورد تایید هستند.

شاهدی با اشاره به فعالیت بیشتر باشگاه های ورزشی در فصل تابستان اظهار داشت: از دیگر مواردی که باید افراد به آن توجه کنند آن است که هزینه ثبتنام و نرخی که پرداخت می شود مطابق با نرخنامه ابلاغی از سوی اداره کل ورزش و جوانان باشد.

براي آگاهي از شهريه مصوب كلاس ها به سايت اداره كل ورزش و جوانان مراجعه شود

وی تصریح کرد: افراد برای آگاهی و بررسی مجوز و همچنین نرخنامه مصوب باشگاه های ورزشی می توانند به سایت اداره کل ورزش و جوانان استان مراجعه کنند و یا حداقل با این اداره تماس بگیرند و اطلاعات لازم را دریافت کنند.

بدون بیمه وارد محیط ورزشی نشوند

رئیس ستاد نظارت بر اماکن ورزشی استان یزد تاکید کرد: افراد وقتی وارد یک محیط ورزشی می شوند حتما خود را بیمه ورزشی کنند زیرا اگر اتفاق و حادثه ای در زمان ورزش کردن برای فرد رخ دهد هزینه های ان تحت پوشش بیمه خواهد بود.

شاهدی استفاده از مکمل های غیرمجاز در باشگاه ها و عدم رعایت نرخنامه مصوب را از بیشترین تخلفات باشگاه های یزدی دانست واظهار داشت: استفاده از دارو و مکمل های غیرمجاز به دلیل اثر نامطلوب و بدی که بر سلامت افراد می گذارد قانونی نیست اما علی رغم بازرسی هایی که انجام می شود به دلیل گستردگی کار نمی توان جلوی این اقدام غیرقانونی را گرفت.

برخورد قاطع با باشگاه هاي متخلف

وی با بیان این که باشگاه ها موظف هستند نرخنامه مصوب را در معرض دید قرار دهند ادامه داد: معمولا در باشگاه ها به بهانه های مختلف مانند کلاس خصوصی، مربی خصوصی، جلسه اضافه و .... هزینه های گزافی را از ورزشکاران دریافت می کنند این درحالی است که طبق قانون برگزاری کلاس های خصوصی ممنوع بوده و همه بایدتابع قانون و نرخنامه مصوب باشند.

شاهدی با هشدار نسبت به باشگاه های متخلف گفت: مراکز بودن مجوز پلمپ خواهند شد و با باشگاه هایی که بیشتر از نرخنامه مصوب از ورزش کاران هزینه دریافت کنند برخورد خواهد شد و طبق قانون باید هزینه اضافی را به افراد بازگردانند.

انتهای پیام/ق

 




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.