ID : 1089230
مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان یزد خبر داد

«چاپگر سه بعدی، رکاب هیدرولیک و پد هلیکوپتر» در یزد ساخته می شود


مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان یزد با اشاره به اینکه حمایت نرم افزاری و سخت افزاری از نخبگان علمی استان یزد صور ت می گیرد از ساخت پروژه های "چاپگر سه بعدی، رکاب هیدرولیک و پد هلیکوپتر" توسط بسیجیان و از نمونه طرح های حمایتی بسیج خبر داد.

به گزارش یزد رسا، مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان یزد  در مصاحبه با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سپاه الغدیر، از تشکیل خانه ی نخبگان بسیج در استان یزد خبر داد و اظهار داشت: خانه ی نخبگان بسیج با کارگرو ه ها ی علمی در راستای سند بیان علمی مسئله و ارجاع آن به  مراکز علمی و تحقیقاتی استان و کشور تشکیل شده است.

محمد رجبی با بیان اینکه این کارگروه از افراد صاحب نظر و متفکر تشکیل شده است ادامه داد: مهمترین مسائل به صورت تفکیک شده به عنوان راهکاری برای کمک به تحقق جامعه اسلامی و تشکیل بسیج صنفی و پاکسازی به عنوان یکی از اهداف برنامه پنج ساله بسیج، به سازمان بسیج علوم پزشکی ارائه داده می شود.

حمایت نرم افزاری و سخت افزاری از نخبگان علمی استان یزد 

رجبی در خصوص حمایت نرم افزاری و سخت افزاری از نخبگان علمی استان یزد عنوان کرد: حمایت نرم افزاری شامل طرح ها ی تئوریک نخبگان و حمایت سخت افزاری شامل کارگاه های مکانیک، تراشکاری و ... با تجهیزات نسبتاً کامل برای عملیاتی کردن ایده های نخبگان در داخل سازمان بسیج علمی و پژوهشی انجام می شود.

مسئول بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان یزد  در بین طرح های حمایتی بسیج برای نمونه پروژه اسکنر سه بعدی، رکاب هیدرولیک، ساخت پد هلیکوپتر و معلم یار هوشمند از طرح های اجرایی در حال تکمیل  توسط بسیجیان یزد عنوان کرد.

نخستین پایگاه بسیج علمی کشور در بنیاد نخبگان استان یرد

وی در ادامه با بیان اینکه برای اولین بار در سطح کشور پایگاه بسیج علمی در بنیاد نخبگان اسان یزد  در سال 90 ایجاد شد گفت:جلسات علمی در پایگاه بسیج علمی در بنیاد نخبگان در راستای همایش، جشنواره ها و حمایت از طرح ها و پروژه های استانی  طی این مدت تشکیل شده است.

رجبی اعزام تیم های بهداشتی و درمانی توسط بسیج جامعه پزشکی به مناطق محروم استان، راه اندازی تعداد 60  کانون در رده های اقشار، تصویب مرکز تحقیقات و حمایت دانشجویی در دانشگاه یزد با پیگیری بسیج دانشجویی را از دیگر اقدامات انجام شده عنوان کرد.

پنجاه طرح به سازمان بسیج علمی پژوهشی ارسال شده است

وی با اشاره به اینکه  تعداد طرح های ارسالی از اعضای بسیجی و غیر بسیجی 50 طرح به این سازمان بوده است تصریح کرد: طرح های با مبالغ زیر یک میلیون تومان برای بسیج استان یزد در نظر گرفته شده است و طرح هایی با مبالغ بالای یک میلیون تومان به سازمان مرکزی علمی و پژوهشی کشور ارسال و در کارگروه های زیربط بررسی و مورد ارزیابی قرار می گیرد.

مسئول بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان یزد با تاکید بر اینکه هشت کارگروه علمی "برق و الکترنیک، علوم انسانی، زیست و فناوری، ریاضی و نرم افزار، فیزیک و مکانیک، عمران، شیمی و مواد و کار گروه کشاورزی" در سطح استان فعال هستند افزود: در همه ی این کارگرو ها، به صورت فعال طرح ها علمی تحت حمایت سازمان بسیج علمی و پژوهشی استان یزد مورد بررسی قرار می گیرد و افراد پیشرفت کارشان را در مراحل مختلف ادامه می دهند.

رجبی افزود: نشست کارگروه های علمی و تخصصی یزد و شهرستان های یزد در هفته ی بسیج با امام جمعه ی یزد با همکاری مرکز مطالعات راهبردی سپاه الغدیر یزد در بیت آیت الله ناصری صورت گرفت که در این کارگروه ها از همه ی شهرستان ها حضور پیدا کردند.

وی برگزاری کارگاه های هم اندیشی و کارگاه های توانمد سازی در کلیه رده های اقشار، بازدید علمی از مراکز تحققیقاتی و صنعتی از همه ی رده ها،اجرای طرح آیه های تمدن ویژه اعضای گروه های تربیتی حلقه های صالحین، برگزاری المپیاد های علمی و کنکور های آزمایشی، پیگیری و تصویب مرکز  هدایت و حمایت از تحقیقات،را اقدامات صورت گرفته  در این راستا عنوان کرد.  

رجبی اضافه کرد: جشنواره ی علمی در تمامی رده های اقشاری در سال 92، حلقه ی علمی نخبگان در سطح بسیج دانشجویی و اقشار در مراکز دانشگاهی تشکیل  و قریب به 30 پروژه ی ملی و استانی در طول سال 92 توسط مرکز مطالعات و تحقیقات سازمان بسیج علمی و پژوهشی استان یزد صورت گرفت.




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.