ID : 38667425
رئیس گروه سلامت روانی مرکز بهداشت یزد:

اجازه ندهید استرس و اضطراب روند زندگی شما را مختل کند


زارع گفت: زمانی که یک بحران اتفاق می‌افتد باید سعی کنیم همان رفتار هایی که قبلا داشتیم را انجام دهیم. باید کارهای روزمره خود را به همان روال سابق انجام دهیم تا بتوانیم از استرس فاصله بگیریم.

فاطمه زارع رئیس گروه سلامت روانی و اعتیاد مرکز بهداشت استان یزد در گفتگو با یزدرسا گفت: بحران ها چه طبیعی باشند و چه غیرطبیعی می توانند اثرات بدی روی افراد بگذارند. مثلاً ممکن است در افراد باعث ایجاد استرس و اضطراب  شوند.

وی ادامه داد: برای فائق آمدن بر  این مشکل در قدم اول باید استرس خود را شناسایی کنیم تا بتوانیم رفتارمان را مدیریت کنیم.

رئیس گروه سلامت روانی و اعتیاد مرکز بهداشت استان یزد تاکید کرد: خیلی اوقات وقتی استرس به انسان وارد می شود یکسری رفتارهایی نظیر پرخاشگری و بی خوابی از او سر می زند. اینها  نباید باعث شود فرد  این برچسب را به خود بزند که دچار مشکل شده و  یا  با  سایر افراد تفاوت دارد. نباید این رفتارها را یک مشکل بزرگ بدانیم زیرا این رفتارها کاملاً طبیعی است و بعد از مدتی درمان می‌شود.

وی اظهار داشت: زمانی که یک بحران اتفاق می‌افتد باید سعی کنیم همان رفتار هایی که قبلا داشتیم را انجام دهیم. استراحت، خواب کافی، ورزش، مطالعه و تغذیه مناسب داشته باشیم. خلاصه باید کارهای روزمره خود را به همان روال سابق انجام دهیم تا بتوانیم از استرس فاصله بگیریم.

وی  تاکید کرد: وقتی یک استرس و بحران به وجود می آید بهترین کار این است که خیلی سراغ اخبار بد نرویم. همچنین  ضروری است  که اخبار و اطلاعات مورد  نیاز خود را از منابع موثق به  دست بیاوریم. زیرا اخبار ناگوار و نادرست می تواند در افراد استرس ایجاد کند و انسان را دچار اضطراب کند.

زارع خاطرنشان کرد: اگر احساس کردید اضطراب و استرس شما بیش از اندازه است و با علائم جسمی نظیر تپش قلب و به هم ریختگی خواب خود را نشان می دهد حتماً به روانشناس مراجعه کنید.

انتهای  پیام/
 




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.