ID : 40472017
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد:

اجرای مانور زلزله جهت ارتقا سطح آگاهی دانش آموزان/ طرح آموزشی دادرس به دانش آموزان و دانشجویان ارائه می شود


حرازی زاده مدیرعامل جمعیت هلال احمر یزد گفت: آموزش افراد جامعه خصوصاً دانش آموزان و دانشجویان در قالب طرح آموزشی دادرس ۱ و دادرس ۲ ارائه می‌شود.

به گزارش یزدرسا، محسن حرازی زاده یزدی در بیست و چهارمین مانور سراسری زلزله و ایمنی با شعار مدرسه ایمن جامعه تاب آور که به صورت همزمان در مدارس سراسر کشور برگزار شد؛ گفت: حفظ آمادگی و خونسردی در هنگام وقوع زلزله ضروری است؛ گاهی در برخی از حوادث خصوصاً زلزله اتفاقی برای سازه‌ها و بناهای ساختمانی نمی‌افتد ولی افراد به دلیل جاگیری غلط و التهاب دچار آسیب می‌شوند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد با بیان اینکه بیست و چهارمین مانور سراسری زلزله و ایمنی با مشارکت 108 کانون دانش آموزی هلال احمر و بیش از 4200 نفر از اعضا این کانون ها، برگزار شد عنوان کرد : دانش آموزان با مشارکت اعضا کانون دانش آموزی هلال احمر از عوامل اصلی در اجرای مانور سراسری زلزله بودند و با توجه به آموزش‌های داده شده، ۳ مرحله‌ی پناهگیری، خروج ایمن و کمک‌های اولیه‌ی پس از حادثه را تمرین و اجرا کردند.

حرازی زاده در تشریح اقدامات جمعیت هلال احمر در یک سال گذشته گفت: یکی از مهم‌ترین اقداماتی که ما در یک سال اخیر به صورت جدی آن را دنبال کردیم؛ آموزش افراد جامعه خصوصاً دانش آموزان و دانشجویان است که در قالب طرح آموزشی دادرس ۱ و دادرس ۲ ارائه می‌شود. اخیراً مانورهای متعددی را برگزار کردیم و این مانورها را ادامه خواهیم داد.

وی با بیان اینکه آموزش‌های امداد و نجات به صورت دائمی ادامه خواهد یافت، گفت: در زلزله‌های بم یا سرپل ذهاب به وضوح دیدیم که اگر آموزش‌ها به درستی به مردم داده می‌شد تا چه میزان از بروز آسیب جلوگیری می‌شد.

بیست و چهارمین مانور سراسری زلزله و ایمنی با شعار مدرسه ایمن جامعه تاب آور صبح امروز همزمان با سراسر کشور با حضور مسئولین استانی  در دبیرستان دخترانه شهید دهقان با حضور دستگاه های امدادی و خدمت رسان برگزار شد .

پیشگیری مهمترین حلقه در چرخه مدیریت بحران است

استاندار یزد با بیان این که پیش‌بینی و پیشگیری، مهمترین حلقه و فاز در چرخه مدیریت بحران است، بر تقویت آموزش‌ها و توسعه مانورهای آمادگی مدیریت بحران در راستای کاهش حداکثری خسارت‌های جانی و مالی تاکید کرد.

«مهران فاطمی» در جریان برگزاری نمادین مانور زلزله و ایمنی مرکز استان در دبیرستان دخترانه شهید دهقان، با بیان این که چرخه مدیریت بحران دارای سه مرحله «پیش بینی و پیشگیری»، «مقابله» و «بازتوانی و بازسازی» است، گفت: تقویت آموزش‌ها و توسعه مانورهای آمادگی مدیریت بحران در مرحله پیش بینی و پیشگیری سبب کاهش هزینه‌ها در حوزه مقابله و بازتوانی بحران‌ها خواهد شد.

وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی کشور و نقش آن در تجربه انواع مخاطات طبیعی زمین ساخت و اقلیمی، اظهار کرد: این موضوع مبین ضرورت افزایش آموزش مواجهه با بحران‌ها بوده و باید به این مقوله توجه جدی شود.

استاندار با بیان این که بیش از ۷۰ درصد از مردم دنیا، آموزش‌های مدیریت بحران، خود امدادی و خود مراقبتی را دیده‌اند، گفت: این آمار در کشور ما به کمتر از ۱۰ درصد می‌رسد لذا یکی از رویکردهای اصلی ما در مسئله مدیریت بحران‌ها باید ارائه آموزش‌های لازم به مردم  و به ویژه دانش آموزان باشد.

انتهای پیام/




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.