ID : 12403713
یک نماینده مجلس خبرداد:

احتمال طرح سوال از رئیس جمهور در صورت عدم انتشار فکت شیت ایرانی


نماینده بهشهر، نکا و گلوگاه در تذکری با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب درباره انتشار فکت‌شیت از وزارت امورخارجه خواست تا این خواسته را با توجه به اینکه اخیراً رئیس جمهور روسیه بر فکت‌شیت آمریکایی تأکید کرد، هرچه سریع تر برای رفع نگرانی‌های مردم اجرایی کند.

به گزارش یزدرسا به نقل از نکاآنلاین، احمد علی مقیمی نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به ارسال نامه ای به رئیس جمهور در خصوص درخواست های معلمان، اظهار داشت: در این نامه با اشاره به عقب‌ماندگی در نظام آموزش‌وپرورش، علی‌رغم برنامه‌های بالادستی مانند سند چشم‌انداز و تحول بنیادین، آمده است: در این زمینه هم معلمان به‌عنوان خدمات‌دهندگان و هم دانش‌آموزان به‌عنوان گیرندگان خدمات، ناراضی هستند.

احمدعلی مقیمی در ادامه به‎منظور رفع شرایط موجود، به بیان و بررسی برخی از مشکلات از جمله، مکفی نبودن حقوق معلمان، بی‌توجهی به کیفیت آموزش، فراهم نبودن شرایط مناسب تمرکزی و فکری برای مدیران مدارس و پیشنهادات برون‎رفت از آن مانند: شروع اصلاحات نظام آموزشی از دبستان و نه پایه‌های بالاتر، ایجاد تحولات دیدگاهی و ساختاری در آموزش‌وپرورش، کم کردن دانش‌آموزان در کلاس‌های درس و ...، پرداخت.

 

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی، همچنین تعویض هرساله کتب درسی و قبول دستوری دانش‌آموزان را از دلایل افت کیفیت آموزش دانست و کاسته شدن مستمر از مقام، منزلت و شأن معلم را متذکر شد و در پایان با بیان آمادگی مجلس، خواستار تشکیل کمیته‌ای قوی، فارغ از نگاه‌های سیاسی برای بررسی شرایط و رفع موانع شد.

 

همچنین  این نماینده در جلسه علنی مجلس به دولت درصورت تأخیر در انتشار فکت‌شیت ایرانی مذاکرات هسته‌ای لوزان سوئیس، هشدار داد.

 

وی در تذکری با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب درباره انتشار فکت‌شیت از وزارت امورخارجه خواست تا این خواسته را با توجه به اینکه اخیراً رئیس جمهور روسیه بر فکت‌شیت آمریکایی تأکید کرد، هرچه سریع تر برای رفع نگرانی‌های مردم اجرایی کند.

 

مقیمی هشدار داد: اگر این کار نشود از ظرفیت‌های قانونی مجلس که یکی از آنها سوال از رئیس جمهوری در صحن علنی است را در دستورکار قرار می‎دهیم.


انتهای پیام/ص




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.