ID : 1092112
استاندار یزد در تودیع و معارفه معاون سیاسی و امنیتی استانداری یزد:

احساسات نباید بر جریانات سیاسی غلبه کند/ اگر عقل پشت سیاست نباشد جریان انحرافی به وجود می آورد


استاندار یزد در تودیع و معارفه معاون سیاسی و امنیتی استانداری یزد گفت: احساسات نباید بر جریانات سیاسی غلبه کند و اگر عقل پشت آن نباشد جریان انحرافی را به وجود می آورد.

به گزارش خبرنگار یزد رسا، صبح امروز مراسم تودیع و معارفه معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد با حضور استاندار و مسئولین استانی در سالن همایش های شهید منتظرقائم استانداری یزد برگزار شد.

ضرورت جلب مشارکت مردم در فعالیت های سیاسی و امنیتی/راه جذب مشارکت مردم در شوراهای اداری مد نظر باشد

استاندار یزد در این مراسم با اشاره به اینکه حوزه سیاسی ، امنیتی استانداری یزد یک حوزه بسیار گسترده و مسئولیت آن بسیار خطیر است اظهار داشت: این حوزه اقتضائات خود را دارد که مهم ترین آن جلب مشارکت مردم در فعالیت های سیاسی و امنیتی است چراکه هرچه بیشتر به مردم نزدیک باشیم آن ها نیز آرامش و همکاری بیشتری با مسئولین خواهند داشت.

سید محمد میرمحمدی با بیان اینکه راه های جذب مشارکت را باید در شوراهای اداری مد نظر گرفت تا به انتظار مردم پاسخ گفته شود افزود: مردم برای مشارکت در هر کاری برای اعتلای این نظام آمادگی دارند که نمونه بارز آن دفاع مقدس بود که با وجود اینکه مردم با جان خود بازی می کردند اما حضورشان مثال زدنی بود.

شکل گیری، تنظیم روابط و توجه به آن زمینه های جلب مشارکت مردمی

میرمحمدی بسیج را یکی از مصداق بزرگ از مشارکت مردم عنوان کرد و ادامه داد: شکل گیری و تنظیم روابط و توجه دو مقوله ای است  که همه مسئولین استان باید در هر زمینه برای جلب مشارکت عمومی به آن توجه کنند.

وی با بیان اینکه امنیت موضوعی است که هر انسان دوست دارد در سایه آن زندگی کند تصریح کرد: انسانی که صاحب کرامت است و مهربانی در وجودش موج می زند مسائلی چون سرقت، جدال و بداخلاقی ها از کجا ناشی می شود؟ اگر به بررسی این مسئله بپردازیم شاهد خواهیم بود که تمام این مسائل به عملکرد خود ما برمی گردد.

قانون مداری باید از مسئولین شروع شود/ مدیران باید الگوی قانون مداری باشند

استاندار یزد با اشاره به ضرورت قانون مداری در رفتار مسئولین گفت: اگر قانون را ملاک قرار دهیم و به آن عمل کنیم بسیار مسائلی که امروز مشکل تلقی می شود قابل حل است و این قانون مداری باید از مسئولین ما شروع شود.

میرمحمدی با بیان اینکه مدیران باید الگوی قانون مداری شوند خاطر نشان کرد:  قانون باید مورد احترام همه باشد، شاید در نحوه اجرای قانون اختلاف نظر باشد ولیی در کل باید به آن احترام گذاشت و مسئولین ما باید این را سرلوحه کار خود قرار دخند و  با حرف این و آن از قانون عدول نکنند.

استاندار یزد اذعان داشت: اگر در قانون مشکلی هم هست باید آن را به نمایندگان مجلس و شورای نگهبان سپرد تا با طی مکانیزم خود اصلاح شود.

احساسات نباید بر جریانات سیاسی غلبه کند/دارالعلم و دارالعباده باید در نقطه نقطه استان مشاهده شود/اگر عقل پشت سیاست نباشد جریان انحرافی به وجود می آورد

وی با بیان اینکه افرادی برخی از احساسات را حرکت سیاسی نامگذاری می کنند گفت: سیاست ابزار خود را می خواهد که باید با استفاده از آن ها مسیر و اولویت ها را تعیین کرد چراکه سیاست کارهای نابجا و غیرکارشناسی را مردود می داند.

استاندار یزد جریانات سیاسی را معرف نوعی تفکر دانست که باید کمک کننده نظام باشند و تأکید کرد: همه جریانات باید منافع ملی را در نظر بگیرند و تحکیم منافع ملی را مبنا قرار دهند و اگر تضاد آرایی نیز هست باید کمک کند تا به خرد جمعی برسیم. احساسات نباید بر جریانات سیاسی غلبه کند و اگر عقل پشت آن نباشد جریان انحرافی را به وجود می آورد.

وی با بیان اینکه عناوین دارالعلم و دارالعباده باید با رفتار مردم مطابق داشته باشد افزود: استان یزد باید دارالعباده و دارالعلم را در تمام روابط اجتماعی خود تجلی دهد تا هرکس وارد استان می شود معنای این ویژگی ها را در نقطه به نقطه استان شاهد باشد.

کارآفرینی مرهم بیکاری و مهار گرانی 

این مسئول ارشد استان با اشاره به برخی از مشکلات استان یزد گفت: برای پاسخ به بیکاری باید کار ایجاد کنیم و این میسر نخواهد بود جز آنکه کارآفرینان پا به عرصه بگذارند چراکه با کارآفرینی متقارن با افزایش تولید و کاهش تورم ها هم مشکل بیکاری حل می شود و هم گرانی ها مهار می شود.

استاندار یزد استفاده از منابعی چون انرژی خورشیدی و ساماندهی پستماندهای فاضلابی برای ایجاد فضای سبز را از راهکار های انجام نشده در استان دانست و خاطرنشان کرد: ایجاد فرصت ها یکی از اهم وظایف ما است و باید با ایجاد کارهای خلاقانه فرصت ها و طرفیت ها را به عرصه های مفید برسانیم.

میرمحمدی با اشاره به اینکه استفاده از انرژی خورشیدی در استان باید بهتر شود  گفت: برخی از روستاها استان هنوز برق ندارند و می توان از این نعمت برای تأمین بخشی از برق آن ها استفاده کرد و مطمئناً اگر پیش از این اقدام می شد هزینه کمتری را در بر داشت.

سید محمد میر محمدی در پایان با تشکر از زحمات "غلامحسین دشتی" از زحمات وی قدردانی کرد و با اهدای حکمی به صورت رسمی طالبی را به عنوان معاون جدید سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری معرفی کرد.

 

 




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.