ID : 27010020

احیای دفتر کار و محل استقرار آیت الله خاتمی در حوزه علمیه


مراجعه کنندگان دفتر امام جمعه خواه ناخواه از کوچه پس کوچه هایی عبور می کنند که محل رفت و امد بزرگانی چون آیت الله حاج ملامحمد حایری، آیت الله خاتمی و آیت الله بهجتی، حاج آقا متالهی و برخی دیگر از بزرگان بوده است.

به گزارش یزدرسا به نقل از اردکان گویا، حدود دو ماهی است مراجعه کنندگان دفتر امام جمعه اردکان با فضایی جدید روبرو می شوند. مکانی که برای بسیاری از مردم اردکان آشنا و دلنواز و پر خاطره است. دیوارهای آجرنمای قدیمی آن گویا با آدمی حرف میزند و از تاریخ زندگی و خاطرات گذشتگان سخن می گوید. وجود باغچه ای کوچک با دو درخت سرسبز و با نشاط، جذابیت و طراوت این مکان سربسته را  مضاعف کرده است

وجود این مکان در کوچه پس کوچه های بافت قدیم بر دلنشینی این مکان افزوده و با قرار گرفتن روبروی مسجد قراءت خانه که محل تجمع انقلابیون و تشکیل جلسات با روحانیون و آیت الله خاتمی بوده واگو کننده بخشی از حوادث قبل از انقلاب است.

مراجعه کنندگان دفتر امام جمعه خواه ناخواه از کوچه پس کوچه هایی عبور می کنند که محل رفت و امد بزرگانی چون آیت الله حاج ملامحمد حایری، آیت الله خاتمی و آیت الله بهجتی، حاج آقا متالهی و برخی دیگر از بزرگان بوده است.

بر دیوارهای کاه گلی و گاه اجری کوچه ها تابلوهای میراث فرهنگی در معرفی و آدرس دهی اماکن تاریخی و فرهنگی بافت قدیم مشاهده میشود که از فرهنگ غنی و پر افتخار مردمان کویری و علم و عالم دوست این آب و خاک حکایت می کند.

تصویر بزرگ امام و رهبری و در کنارش عکس زیبای دو امام جمعه فقید و محبوب اردکان آیت الله خاتمی و آیت الله بهجتی از ابتدای ورود به دفتر امام جمعه جلوه گری می کند و فکر و ذکر ولایت و امامت را بر هر مراجعه کننده ای تداعی می نماید.

مردم خونگرم و ولایی اردکان خوب به یاد دارند که در این مکان آیت الله خاتمی نشست و برخاست داشت و به حل و فصل مشکلات مردم و شهر می پرداخت. برخی با دیدن این مکان تکه کلامی از ایشان نقل نموده و یا خاطره ای تداعی شده از آن سالها تعریف می کنند.

همچنین یاد جلسات امام جمعه فقید ایت الله بهجتی شفق زنده می شود و تصویر چهره آن بزرگوار و اخوی خوش اخلاقشان مرحوم حاج شیخ علی و روحانیان خوش مشرب و دوست داشتنی از جمله مرحوم حاج سید مهدی و حاج سید علی در خاطره ها تداعی میشود که با چه صفا و لبخندی در این محل می نشستند و با مردم و مسولان و دیگر روحانیون خوش و بش می کردند و جلسات متعدد ترتیب می دادند

کوتاه سخن این ساختمان پر از خاطره است و بخشی از رویدادهای مهم تاریخ معاصر اردکان در آن رخ داده است. احیای این مکان و انتقال دفتر امام جمعه محترم تقریبا رضایت همه روحانیون و مردم عالم دوست اردکان را به دنبال داشته و اقدامی قابل تقدیر به شمار می آید که از امام جمعه جوان و مردمی بابت این اقدام حسنه تشکر می شود.

انتهای پیام/

 




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.