ID : 7654841
وزیر تعاون، کار، رفاه وامور اجتماعی در بافق عنوان کرد

اختصاص 15درصد از سهام معدن به بافق نیاز به قانون دارد/قسم میخوریم بیش از 15درصد به بافق کمک کنیم/ فعلا واگذاری 28/5 منتفی است


وزیر تعاون، کار، رفاه وامور اجتماعی در بافق گفت: منشور17 بندی مدیریتی صندوق بازنشستگی فولاد ویژه سنگ آهن مرکزی تهیه شده است.

به گزارش یزد رسا به نقل ازبافق نیوز، ربیعی، وزیر تعاون، کار، رفاه وامور اجتماعی در جمع استاندار یزد و نماینده بافق و امام جمعه این شهرستان، اظهار داشت: مالکیت معدن از آن دولت نیست وبه وزارت تعاون هم داده نشده است ومالک آن خود کارگران هستند وما هم به نیابت از کارگران مجمع را تشکیل میدهیم.

 

اعتصاب جاده کرج را  بنده راه انداختم

ربیعی ادامه داد: بنابر این دوستان که صحبت می کنند ما می فهمیم، احساس شهری را می فهمیم، بنده هم در انقلاب بودم، هم اعتصاب به راه انداختم که نمونه آن اعتصاب جاده مخصوص کرج پیش از انقلاب را بنده راه انداختم و دستگیر شدم بنابراین ما احساسات را میفهمیم ولی  امروز که دور این میز جمع شده ایم یکسری مسئولیم و در داخل یک نظام سیاسی ولایی درحال صحبت کردن هستیم و بنده این توجه را اولا به خود می دهم که هرچه میگویم ، باید مسئولیت  آن را بپذیرم و در قبالش مسئول باشیم.

وی اضافه کرد: من در وزارتخانه خودم و درصندوق فولادی که آن را پویا کردم و خدا را شاکرم، صندوقی که هیچ چیز دراین صندوق نمی توانست کارایی داشته باشد امروز به نقطه ای آن را رساندم که درحال سرمایه گذاری های جدید هستم و مطالبات آن را به روز کردم و این مطالبات را خواهم ستاند که از آن کارگران فولاد است.

وزیر تعاون، کار ،رفاه وامور اجتماعی  گفت: من می توانستم  اموال این صندوق  را بفروشم وسال ها حقوق کارگران را بدهم وهمه برایم هورا بکشند، ولی بینی و بین الله این کار را حرام می دانستم زیرا ما درحال اصلاح ساختار هستیم وخوشبختانه دراصلاح ساختار وضعمان خیلی بهبود پیدا کرده و اصلا مالک این معدن به اذن الله یکی از صندوق های موفق روز های آتی خواهد بود هرچند امروز مشکل دارد و در جلسه ای که با نماینده ها داشتم یک فرصت چند ماهه  برای بازسازی می خواستم  وگرنه از این نظر  یکی از صندوق هایی خواهد بود که من فکر می کنم مازاد آن می تواند به کارگران، بازنشسته گان وفولادی ها دربهبود زندگی آنها اثر گذار باشد.

این مسئول خاطرنشان کرد: یک باربنده با 70درصد این جمع 5 ساعت صحبت کردم و با مسائل این شهر آشنا هستم و با زندگی رنج آور، با خیابان های غیر آسفالت ولایه های چند گانه شهر را درک می کنم، سفره خالی را درک می کنم، بنده خودم کارگر بودم، پدر بنده نیز کارگر بوده است وکارگری کردم. اعتصاب کارگری داشتم و درنوجوانی دربلوک سازی آب یخ پخش می کردم واین را مصداق مردم سالاری دینی میدانم و یک برکت  ازانقلاب می دانم که یک کارگر صفر یک کارخانه، روزی وزیر یک کشور شود و به سابقه کارگری خود افتخار می کنم.

ربیعی تصرح کرد: منظورم از بیان این مقدمه این بود که ما در شرایطی هستیم که می توانیم حرف بزنیم و میفهمیم مسائل را.شاید محدودیت قانونی درارائه خدمات و تصمیم گیری داشته باشیم ولی صحبت های یکدیگر را درک می کنیم و چه خوب است که ما درقبال زندگی شهر وکارگران این شهرستان وآینده آن احساس مسئولیت کنیم و متعهدانه به موضوعات شهرنگاه کنیم.

 

بنده به قول های دولت های گذشته کاری ندارم/ امنیت شغلی کارگران معدن بافق را تضمین می کنم/ کسی اخراج نمی شود حتی استخدام هم داریم

وزیر تعاون، کار، رفاه وامور اجتماعی تاکید کرد: اولا من به قول های دولت گذشته و پسا گذشته  کاری ندارم، آنچه که من تعهد می کنم آن کار را انجام می دهم مانند تامین اعتبار پروژه پلی کلینیک تخصصی تامین اجتماعی دراین شهرستان وساخت آن تا 2سال آینده .

ربیعی گفت: ما برای معدن بافق برنامه داریم، ته دلتان خالی نباشد که معدن تمام می شود وتعطیل می شود.ما برای معدن طرح گسترش داریم و برای آن سرمایه گذاری می کنیم و پول سرمایه گذاری آن را هم جور می کنیم.

ربیعی، وزیر تعاون، کار، رفاه وامور اجتماعی عنوان داشت: ما تعطیلی معدن را نخواهیم داشت، و کسی از معدن اخراج  نخواهیم شد وحتی کارگر جدید هم استخدام خواهیم کرد وهرتعهدی معدن درقبال شهر داشته است هم چنان پابرجا خواهد بود.

این وزیر دولت تدبیر و امید با تشکر از خدمات محمد جوادعسکری، مدیر سنگ آهن از وی خواست که اولویت های  تعهدات شهری بافق را نیز تهیه کند و گفت: من تعهد می دهم امنیت شغلی نیزدر شهرستان تامین خواهد بود و درست است درصندوق فولاد هستیم ازطرف دیگر هم وزیر کار هستیم.

 

اختصاص 15 درصد از سهام معدن به مرردم بافق نیاز به قانون دارد

وی درخصوص اختصاص 15درصد از معدن به مردم بافق نیز گفت: این بخش نیاز به قانون دارد که مشخص شود به چه کسی داده شود و مجاری خود را دارد.

 

واگذاری 28/5 درصد از سهام شرکت سنگ‌آهن مرکزی بافق به دستور رئیس جمهور فعلا منتفی شد

وی گفت: فعلا طبق گفته رییس جمهور به بنده، واگذاری 28/5 درصدی از سهام شرکت سنگ‌آهن مرکزی بافق به فولاد خوزستان، ما مسئله را متوقف کردیم تا به یک مسئله بهینه برسیم وآن نیاز به قانون دارد و نمی شود دراین جلسه دستور 15درصد داده شود.

وی همچنین  انتظارات خود را چنین بیان کرد:طوری صحبت نکنیم که مسئله تازه ای برای شهرستان ایجاد شود.

ربیعی عنوان داشت: می توان گروهای مشاغل خرد را به شهرستان فرستاد و از ظرفیت آن بهره برد، همچنین از بانک های توسعه تعاون وصندوق مهر استفاده کرد.

 

درادامه یکی از اعضای  هیئت مدیره  صندوق بازنشستگی فولاد در سنگ آهن مرکزی بافق طرح های گسترش این صندوق در بافق را  ارائه کرد و اظهار داشت: امروز داریی ارزیابی شده صندوق فولاد 160 هزارمیلیارد ریال است وچیزی نزدیک به همین عدد در مطالبات جدید خود از دولت طلب کار است واین را بدانید صندوق فولاد، صندوقی است با یک دارایی بزرگ.

وی گفت: ما خوشبختانه جلسه ای که روز جمعه ای خدمت بعضی از شما عزیزان بودیم، مقام عالی وزارت منشور مدیریتی  سنگ آهن مرگزی را انشاء کردند وخدمت  دکترجهانگیری ،معاون اول عرضه شد که شامل 18 برگ است و دوستان آن را دراختیار دارند.این منشور، منشورمدیریتی صندوق بازنشستگی فولاد در سنگ آهن مرکزی می باشد که خوشبختانه درآن منشور 17بندی تمام دغدغه های شما اعم از :اجرای طرح های جوار معدنی وتوسعه ای وتاکید بر بهره برداری هرچه زوتر این طرح هانسبت به قبل، مثل: طرح گندله سازی ،اصلاح خطوط کنسانتره وافزایش ظرفیت، فاظلاب شهری واحداث کارخانه فولاد، گسترش معدن واکتشاف واستخراج  معادن جدید وD19دیده شده است وهمه، مورد تاکید مدیریت صندوق فولادومقام عالی وزارت هست.

 

عضو شورای شهر بافق: یکی از سه قولی که شما داده اید بلاتکلیف مانده است

درپایان حسن امیرزاده، دبیر کارگروه پیگیری وعضو شورای شهر بافق گفت: طی 7 جلسه کارگروه، بنده جرات بیان مطالب را به رسانه ها نداشتم به خاطر اینکه کارگروه خروجی نداشته است.

امیرزاده ادامه داد: وقتی درجلسه  5ساعته  خدمت شما رسیدیم 3قول به ما دادید :

1- گرفتن تخفیف برای سهام ترجیحی کارگران

2- مطرح کردن مسئله 15درصد درهیئت دولت و گرفتن قانون آن

3- قرار شد روی بندهای صورت جلسه دراین جلسه صحبت شود و سودی از محل 71.5درصد به مدت 3 سال برداشت نشود که خود شما گفتید برداشت نشود تا پایان طرح  ها  وهمین یک بند برای ما مهم بود که متاسفانه در این 16بند نیامده است و بنده پاسخی برای مردم نخواهم داشت.

که وزیر در پاسخ به امیرزاده گفت: بنده خود به مردم میگویم.

 

قسم میخوریم بیش از 15درصد به مردم بافق کمک کنیم

وزیر همچنین درجواب امیرزاده درقبال 15درصد گفت: ما قسم میخوریم بیش از 15 درصد به این شهرستان کمک می کنیم واین قضیه را با این گره زدن ها پیچیده نکنید ومثل کرم ابریشم اینقدر به دور خود پیله نپیچیم که درآن خفه شویم.

وی عنوان کرد: که ما می خواهیم به مردم خدمت کنیم، ما می خواهیم درمانگاه درست کنیم وبا صمیم قلب می خواهیم این کار را انجام دهیم.

لازم به ذکر است دراین جلسه عنوان شد تاپایان سال 1393 ،هزار و 500 شغل جدید درمعدن ایجاد خواهد شد.




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.