ID : 28183093

اذعان اصلاح‌طلبان به واقعیت‌؛ روزنامه آفتاب یزد


یک نکته را نباید از ذهن دور نگه داشت که اکنون حسن روحانی در زنگ انشاء نیست و زنگ حساب آغاز شده است. ملزومات فضای جدید روشن و بَین است.

یزدرسا؛ هرچند اصلاح‌طلبان به این راحتی نمی‌توانند مسیرشان را از دولت یازدهم جدا کنند و ناکارآمدی‌های این دولت به پای آن‌ها وحمایت‌های‌شان از روحانی نیز نوشته می‌شود؛ اما با این وجود، کارنامه‌ی دولت به گونه‌ای بوده که در مواردی آن‌ها هم نتوانسته‌اند در همه زمینه‌ها چشم‌شان را بر روی واقعیت ببیندند و در مواردی شاهد انتقادهای آن‌ها به دولت نیز بوده‌ایم.

روزنامه آفتاب یزد که در طول چهار سال اخیر همواره و به کرات به حمایت از روحانی پرداخته و بیشتر تیترهای خود را به حمایت از دولت یازدهم اختصاص داده است؛ چندین بار مجبور شده دولت را مورد انتقاد قرار دهد و به واقعیت‌های کشور اذعان کند. این روزنامه در خردادماه سال 94 در یادداشتی در انتقاد از روحانی نوشت: «بی‌محابا بگویم ایشان[روحانی] در طول این مدت برای مردم و قشر نخبه حامی خود، کار خاص و شاقی انجام نداده است! از تورم و کاهش آن می‌گویند: به عنوان یک قلم به دست و کارشناس حقوقی و اقتصادی به تجربه میدان کاری می‌گویم ما هنوز با وجود کاهش اندک تورم به مصیبت رکود مبتلا هستیم و از فشارها و تشریفات زاید در بروکراسی اداری برای اخذ تسهیلات بانکی برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان چیزی کاسته نشده است. از آزاد شدن دارایي‌ها و منابع مالی بلوکه شده ایران در خارج از کشور ناشی از فروش نفت جز مقدار اندک خبری نیست و مذاکرات هسته‌ای با وجود کارشکنی‌های کدخدا! با وجود آنکه جناب روحانی قول حل‌وفصل ۶ ماهه آن را داده بودند خبری نیست و فعلا همه چیز منوط بر راستی‌آزمایی و منوط به بازرسی‌های دوره‌ای است و چانه‌زنی‌ها ادامه دارد. اکنون دولتمردان فقط دوست دارند تنها سخنان شاه‌کلید خود را بشنوند و به حلقه‌های سیاسی و اجتماعی دوم و سوم جامعه کاری ندارند!... آقای روحانی عزیز! شما گفته بودید مگر دست خودمان است که اهل نظر و نخبه را از چرخه تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری کنار بگذاریم. اما در عمل شاهد یک پارادوکس سنگینی هستیم که بعضی از اطرافیان و حلقه دوم و سوم دولت نمی‌خواهند اهل نظر به اعتلاء برسند و شما را مددرسان باشند و سخن رساندن به شما و عزیزان نزدیک شما نیز بسیار سخت است.»

آفتاب یزد همچنین در سرمقاله 9 اسفند 95 می‌نویسد: «یک نکته را نباید از ذهن دور نگه داشت که اکنون حسن روحانی در زنگ انشاء نیست و زنگ حساب آغاز شده است. ملزومات فضای جدید روشن و بَین است. یعنی دیگر رئیس‌جمهور نمی‌تواند بگوید "چه تحویل گرفته" بلکه باید بگوید "چه کرده است". احمدی‌نژاد اگر هم زمین سوخته تحویل داده...  اما باید دید دولت تدبیر و امید چه گلی به سر مملکت زده است. نقد دولت گذشته و افشاگری قصورات آن دولت، برای مردم دیگر "حرف حساب" تلقی نمی‌گردد. رئیس‌جمهور اگر معتقد است که تمام آنچه باید گفته می‌شده، نشده اکنون دیگر زمان چنین اظهاراتی نیست و زمان آن گذشته است».




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.