ID : 6931175
رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب

از طرح امر‌ به‌ معروف و نهی‌ از‌ منکر مجلس حمایت می‌کنیم


مردم موظف به امر و‌ نهی زبانی هستند اما ضابط اجرایی و مجری باید دولت باشد/ این فریضه از اصول قانون اساسی است و مجلس در پرداختن به آن تأخیر داشته‌ است.

به گزارش یزدرسا ،سید ابوالحسن نواب، رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب در گفتگو با «نسیم» اظهار داشت: پیگیری امر به معروف و نهی از منکر از اصول قانون اساسی است و این که تاکنون قوانین لازم برای اجرای امر به معروف و نهی از منکر تصویب نشده تأخیر مجلس بوده است.


رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب با بیان این که امر به معروف جزیی از نظام، قانون اساسی و اسلام ماست، گفت: همه فرق و مذاهب اسلامی امر به معروف و نهی از منکر را از فروع مهم و حتی برخی از فرق آن را از اصول اسلام شمرده اند.

 


وی افزود: ما از این طرح مجلس حمایت می کنیم زیرا امر به معروف و نهی از منکر از اصول اصلی ماست اما باید توجه داشت که از راه درست آن وارد شد.

 


نواب با بیان این که امر به معروف و نهی از منکر حتی در اروپا هم وجود دارد، بیان داشت: در اروپا اگر کسی از چراغ قرمز عبور کند، حتی یک پیرزن نیز خود را موظف می داند این تخلف را به پلیس گزارش کند و چنان چه کسی قوانین را بشکند مردم متعرض او می شوند و به دولت گزارش داده و در جهت اجرای درست قوانین با دولت همکاری دارند و دولت نیز گزارش های رسیده را پیگیری می کند.

 


نواب در تعریف امر به معروف و نهی از منکر ابراز داشت: امر به معروف و نهی از منکر یعنی همکاری منظم مردم و دولت در اداره جامعه و جامعه بدون همکاری و همیاری مردم منظم نمی شود.

 


وی با بیان این که مردم باید به دستگاه دولت اعتماد کنند، گفت: اگر دولت اعتماد مردم را جذب کرد با همکاری متقابل دولت و مردم می توانیم همه مشکلات تربیتی، اخلاقی، اجتماعی و حتی مشکلات خانواده را حل کنیم که لازمه آن ارتباط مستمر دولت و مردم است.


رییس دانشگاه ادیان و مذاهب با تأکید بر این که مردم موظف به امر و نهی زبانی هستند اما ضابط اجرایی و مجری حکومت و دولت باید باشد، خاطرنشان کرد: همه اصلاح جامعه دست دولت و مردم است و همکاری مشترک مردم و دولت اشکالات اجتماعی را اصلاح می کند.




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.