ID : 824996
مدیر امور شیلات و آبزیان استان یزد خبر داد

استخرهای8ضلعی طرحی جدید جهت پرورش و تولید گوشت ماهی در استان یزد


مدیر امور شیلات و آبزیان استان یزد گفت: به منظور افزایش تولید آبزیان و خود کفا نمودن تولید گوشت ماهی در استان تعداد 20000 قطعه بچه ماهی قزل آلا در استخرهای 8ضلعی مجموعه انارستان شهرستان مهریز رها سازی شد.

به گزارش یزد رسا به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی، مهندس محمد علی مبینی مدیر امور شیلات و آبزیان استان اظهار داشت: به منظور افزایش تولید آبزیان و خود کفا نمودن  تولید گوشت ماهی در استان تعداد 20000 قطعه بچه ماهی قزل آلا در استخرهای 8ضلعی مجموعه انارستان شهرستان مهریز رها سازی شد.

مبینی اظهار داشت: مجموعه انارستان مهریز دارای منبع آب چاه با دبی 5 لیتر در ثانیه می باشد که با مدیریت صحیح این مقدار آب، 6 استخر هشت ضلعی به مساحت 300 متر مربع احداث گردید.

مبینی تصریح کرد: با توجه به اتمام مراحل ساخت این استخرها و هم زمان شدن با آغاز فصل رها سازی ماهی قزل آلا، برای نوبت اول 20000 قطعه بچه ماهی قزل آلا در این حوضچه های پرورشی بصورت نیمه متراکم رها سازی گردید تا پس از یک دوره پرورش تولیدی در حدود 8تن ماهی صید گردد.

مبینی اظهار امیدواری کرد با توجه به اقدامات صورت گرفته جهت بالا بردن راندمان تولید در این مجموعه و موفقیت قابل پیش بینی  این طرح گفت: استخرهای 8ضلعی برای اولین بار در استان یزد ،در شهرستان مهریز احداث گردیده و با توجه به ویژگی های که دارد می تواند در بالابردن میزان تولید موثر باشد. 

مبینی خاطر نشان کرد: احداث و پرورش ماهی در استخر های 8 ضلعی می تواند الگویی مناسب برای دیگر پرورش دهندگان آبزی در استان باشد.

مدیر شیلات استان افزود: علاقه مندان پرورش ماهی میتوانند با احداث چند استخر کوچک چند ضلعی با میزان آب کمتر  و گردش آب بیشتر در یک دوره پرورش میزان بیشتری ماهی صید کنند.

 نگه داری و ذخیره سازی بچه ماهی که مشکل اصلی تامین نهاده های استان در زمینه پرورش ماهی بوده و ایجاد اشتغال و درآمد مناسب از دیگر ویژگی های این استخر های 8ضلعی  میباشد.




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.