اسکان نوروزی فرهنگیان در یزد 21 درصد رشد داشته است
به گزارش یزد رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد، " محمد کاظم رحیمی نژاد " به افزایش ماندگاری مسافران نوروزی در یزد اشاره کرد و افزود : میهمانان نوروزی که در مراکز اسکان فرهنگیان استان یزد اسکان یافته اند به طور متوسط 2 روز در یزد ماندگاری داشته اند.
وی افزود: در مجموع 574 هزار و 532 نفرروز از مهمانان نوروزی در مدارس اسکان داده شده اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل 56 درصد رشد داشته است.
رحیمی نژاد خاطرنشان کرد: از کل آمار اسکان یزد، 247 هزار و 431 نفر فرهنگی، 27 هزار و 939 نفر کارمند دولت و 11 هزار و 896 نفر سایر اقشار بوده اند.
مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت: بیشترین آمار اسکان مربوط به مرکز استان است و شهر یزد با آمار 287 هزار و 266 نفر بیشترین تعداد مسافر را داشته است و بعد از یزد، شهرستان صدوق با 17486 نفر، زارچ با 15083 نفر ، میبد با 14348 نفر و اردکان با 11667 نفر بیشترین آمار اسکان را به خود اختصاص داده اند.
وی یادآور شد: ستاد اسکان نوروزی فرهنگیان استان یزد کار خود را از 28 اسفند 91 با تجهیز 4751 کلاس در 467 مدرسه آغاز کرد و با بکارگیری 1250 نفر در 15 پایگاه ثبت نام و پذیرش در سراسر استان به میهمانان نوروزی ارائه خدمت نمود.
مدارس استان از نظر تجهیزات در سه سطح 1و2و3 طبقه بندی شده اند و20 درصد مدارس درجه یک استان در طرح رزرو اینترنتی در اختیار همکاران فرهنگی گذاشته شده است.
رحیمی نژاد افزود: استقرار سه پایگاه اسکان در مبادی ورودی شمالی، جنوبی و غربی شهر یزد دسترسی آسان، مواجه نشدن مسافران با ترافیک مرکز شهر و رفاه حال تمامی عزیزانی که یزد را برای سفر خود انتخاب کرده بودند رضایتمندی مسافران را به دنبال داشت.
وی اظهار داشت: به منظور رفاه بیشتر میهمانان نوروزی ستاد اسکان استان شرایطی را فراهم نموده است که مسافران با مراجعه به پایگاههای ستاد اسکان نوروزی فرهنگیان در شهرستانهای واقع در مسیرهای منتهی به یزد بتوانند فرم پذیرش و ثبت نام در مدارس یزد را دریافت و قبل از ورود به شهر یزد مدرسه محل اسکان خود را در مرکز استان مشخص کنند.
گفتنی است برگزاری کارگاه آموزشی برای کاربران و اعضای پایگاهها، مدیران و سرایداران مدارس، استفاده از امکانات و فرصت های تبلیغاتی موجود در استان، نصب افزون بر50 بنر راهنمائی مسافران، توزیع بیش از20 هزار نسخه نقشه شهر ، چاپ و انتشار 10 هزار نسخه ویژه نامه اسکان نوروزی، بهره گیری مناسب از فناوری های نوین و فراهم آوردن زمینه بهره مندی از خدمات سایر دستگاههای استان از دیگر اقدامات این اداره کل برای ارائه خدمت به میهمانان نوروزی بود.
اضافه می نماید با هدف ارائه خدمات مناسب و مطلوب به همکاران فرهنگی و سایر عزیزانی که به استان یزد سفر می کنند 16 تیم ارزیابی بر نحوه ارائه این خدمات نظارت داشتند.