ID : 1058577
معاون سياسي امنيتي استاندار یزد:

اطلاع رساني و پایبندی به مسایل شرعی موثر ترین روش براي پيشگيری از بیماری ایدز است


معاون سياسي امنيتي استاندار یزد رعایت و پایبندی به مسایل شرعی و اخلاقی در پیشگیری از ابتلا به بیماری ایدز را بسیار تاثیرگذار دانست.

به گزارش خبرنگار یزد رسا، معاون سياسي امنيتي استاندار یزد در همایش پیشگیری از ایدز با بیان اینکه وظیفه شرعی و اخلاقی مسئولان و دستگاه های مرتبط با سلامت جامعه، حفظ سلامت و ارتقاء سطح بهداشت در جامعه می باشد اظهار داشت: تعامل، همکاری و مشارکت همگانی برای تحقق این امر، تاثیر بالایی در کاهش آسیب های اجتماعی و پیشگیری از در جامعه دارد.

غلامحسین دشتی رعایت و پایبندی به مسایل شرعی و اخلاقی در پیشگیری از ابتلا به بیماری ایدز را بسیار تاثیرگذار دانست و افزود: با توجه به این که بیماری ایدز یک پدیده ناشایست در بعد پزشکی و سیاسی اطلاق می شود ما باید متحمل فرهنگ نا متعارف غرب به سبب رفتارهاي ناپسند و پرخطر باشیم.

وی در ادامه مسئولیت سنگین دانشگاه های نسبت به امور بهداشت و درمان را گوشزد کرد و گفت: باید زمينه ای براي مشاركت سازمان های مردمی در راستاي  پيشگيري و درمان ايدز ایجاد شود.

دشتی تصریح کرد: نهاد های دولتی و خیریه باید به پیشگیری و درمان ایدز توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی با بیان اینکه اطلاع رساني موثر ترین روش  براي پيشگيري و آموزش عموم مردم در این موضوع می باشد اذعان کرد: اطلاع رسانی صحیح می تواند نقش مهمی درکمک به بیماران ایدزی و همچنین کنترل بیماری ایدزدر جامعه داشته باشد که صدا و سيما نقش به ویژه ای را می توانند در این زمینه داشته باشد.

وی در پایان تاکید کرد: با توجه به این که استان یزد به عنوان یکی از استان های مهاجرپذیر در کشور می باشد در این خصوص باید اقدامات موثری در حوزه هاي مرتبط با سلامت استان یزد به عمل آید.

این همایش با حضور روئسای دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان یزد در محل سالن همایش های دانشگاه باقر العلوم (ع) یزد برگزار شد.

 




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.