ID : 37351458
امام جمعه بخش مرکزی یزد:

اعتراف برخی مسئولان مذاکراتی درمورد برجام دیرهنگام بود/خلف وعده دولت در کنترل قیمت کالاها


امام جمعه بخش مرکزی یزد گفت: آقای عراقچی از مسئولان ارشد مذاکره به تازگی در مصاحبه با رسانه های خارجی به دونکته اعتراف کرده اول اینکه نتیجه پایبندی به برجام تنها افزایش تحریم ها علیه کشور را درپی داشته و دوم اینکه باید مقاومت بیش از تمایل به همکاری با غرب در دستور کار قرار بگیرد و از مقاومت نتیجه بهتری عاید کشور می شود.

به گزارش خبرنگار یزدرسا؛ آیت الله سید محمد کاظم مدرسی در خطبه های این هفته نمازجمعه با اشاره به سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه (س) و روز دانشجو گفت: در بین امامزادگان ما چهار امامزاده از ویژگی های خاصی برخوردارند که یکی از این بزرگواران حضرت فاطمه معصومه (س) است و حضرات معصومین از ابعاد گوناگون فضائل این بانوی مکرمه را برشمردند و زیارت ایشان جایگاه رفیعی دارد.

امام جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به 16 آذرماه روز دانشجوگفت: رهبر انقلاب شاخصه های دانشجوی تراز انقلاب اسلامی را برای ما معرفی کردند و دانشجویی را دانشجوی تراز می دانند که در صدد کسب علم و دانش برای ایجاد سلطه علمی در جامعه بشری کنونی از جانب کشورهای اسلامی همراه با حس مسئولیت و دور ازشدن از حس بی تفاوتی نسبت به ارزش های اسلامی و ظلمی که در جوامع بشری وجود دارد باشد.

مدرسی در بخش دیگری از سخنانش به تذکرات مکرر رهبر فرزانه انقلاب در خصوص جمعیت اشاره کرد و گفت: در ماه گذشته رهبر انقلاب دوبار درخصوص اهمیت جمعیت هشدار دادند و از سال 90 رسما در جوامع مختلف این موضوع را اعلام کردند اما متاسفانه جدی گرفته نشده است.

دستکاری آمار جمعیتی توسط مدیران نفوذی

وی با اشاره به نفوذ برخی افراد در بدنه دولت برای تغییر در محاسبات مسئولان اظهار داشت: علی رغم اینکه بارها رهبر فرزانه انقلاب نسب به کاهش نرخ جمعیت ابراز نگرانی کردند اما مسئولان به واسطه آمارهای غلط رشد جمعیتی را خوب ارزیابی می کردند تا اینکه یک ماه قبل با دستگیری دو نفر از نفوذی ها دشمن که در امارهای جمعیت دستکاری می کردند آقایان متوجه رشد پایین جمعیتی شدند و در نامه ای به حضرت آقا بر اشتباه خود اعتراف کردند.

مدرسی افزود: اگر روند جمعیتی به این شکل پیش برود جمعیت ایران در آینده نصف خواهد شد بنابراین دولتمردان باید در این عرصه توجه کافی داشته و تمهیدات لازم را برای افزایش نرخ جمعیت در دستور کار قرار دهند.

امام جمعه بخش مرکزی در ادامه به ثبت نام داوطلبان انتخابات مجلس یازدهم اشاره و ابراز داشت: با توجه به توصیه های رهبر انقلاب افراد باید به تناسب ظرفیت و توانایی خود در سنگر مسئولیت قرار بگیرند نه اینکه برخی از سر بیکاری بخواهند در این انتخابات به عنوان کاندیدا ثبت نام کنند و در صورت انتخاب شدن سرگرمی برای خود ایجاد کرده باشند هر چند مردم نیز باید در انتخاب افراد برای راهیابی به مجلس بررسی کاملی انجام دهند و افراد دارای ظرفیت بالا را انتخاب کنند.

اعتراف برخی مسئولان مذاکراتی درمورد برجام دیرهنگام بود

وی با بیان این مطلب که متاسفانه اعتراف برخی مسئولان مذاکراتی در مورد برجام دیرهنگام بود اذعان داشت: آقای عراقچی از مسئولان ارشد مذاکره به تازگی در مصاحبه با رسانه های خارجی به دونکته اعتراف کرده اول اینکه نتیجه پایبندی به برجام تنها افزایش تحریم ها علیه کشور را درپی داشته و دوم اینکه باید مقاومت بیش از تمایل به همکاری با غرب در دستور کار قرار بگیرد و از مقاومت نتیجه بهتری عاید کشور می شود.

مدرسی تصریح کرد: این اعتراف دیرهنگام همان توصیه های مکرر رهبر انقلاب و دلسوزان نظام یا به تعبیر آقایان دلواپسان است که بارها و بارها عنوان کردند و آقایان بیش از 6 سال کشور را معطل گذاشتند و امکانات کشور در جایی که ضرورت نداشت هزینه کردند هر چند می توانند در این روزهای پایانی دولت با نگاه و تکیه به درون تا حدودی مشکلات کشور را حل کنند.

عضو شورای فرهنگ عمومی با اشاره به رشد قیمت کالاها پس از گرانی بنزین گفت: آنچه دولتمردان وعده داده بودند این بود که تحت کنترل شدید بازار اجازه گرانی هیچ کالاهایی را نخواهند داد اما امروز شاهد افزایش قیمت ها هستیم چرا که بیش از 50 درصد حمل و نقل کشور وابسته به بنزین است و سهمیه اختصاصی به وسایل نیز به خوبی اعمال نشده است.

انتهای پیام/ح




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.