ID : 6963489
در اولین نشست روز قدس مطرح شد

اعلام مسیر راهپیمایی روز جهانی قدس در یزد/ کمیته های برگزاری مراسم در یزد فعال شدند


اعضای مجمع نمایندگان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان یزد در اولین نشست هماهنگی و برنامه ریزی روز جهانی قدس با معرفی اعضای کمیته های برگزاری مراسم، مسیر راهپیمایی روز قدس در یزد را مشخص کردند.

به گزارش یزدرسا به نقل از یزدبانو از این نشست، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان یزد در اولین نشست هماهنگی و برنامه ریزی ستاد بزرگداشت روز جهانی قدس که در سالن جلسات این شورا برگزار شد با آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان، با یادآوری مسأله فلسطین به عنوان یک مسأله جهانی بر هر چه باشکوهتر برگزاری مراسم راهپیمایی این روز تأکید کرد.

حجت الاسلام محمد فخرالدینی با بیان فرمایشی از حضرت امام راحل عظیم الشأن که « قدس، کلید همه مشکلات سیاسی ، امنیتی وفرهنگی بشریت است» دایره دفاع از قدس را از دایره مسلمین فراتر دانست.

 

*معرفی کمیته های برگزاری مراسم ستاد بزرگداشت روز جهانی قدسدر این نشست پس از بحث و تبادل نظر و بر اساس تجارب سال های گذشته شش کمیته شامل کمیته فرهنگی وهنری با مسؤولیت اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان، کمیته فضاسازی وتبلیغات با مسؤولیت سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری، کمیته پشتیبانی با مسؤولیت مدیر کل اداری ومالی استانداری، کمیته امنیتی استان با مسؤولیت احمد ترحمی مدیر کل امنیتی وانتظامی و کمیته بسیج ونیروهای مسلح با مسؤولیت فرماندهی سپاه الغدیر وعضویت ارکان مختلف سپاه ونیروهای مسلح معرفی شدند.

 

*اهم مصوبات
یکی از مصوبات این نشست تأکید بر انعکاس خبری مراسم با حضور خبرنگاران و تصویربرداری هوایی از مراسم بود.
فعال سازی حلقه های شجره طیبه ی صالحین وگردانهای الزهراء (ص) وپایگاهها وحوزه های مقاومت از سوی سپاه الغدیر استان یکی دیگر از مصوباتی بود که مقرر شد: برای برگزاری نشست های تحلیلی و برگزاری مسابقه ساخت ماکت قدس وعروسک سران رژیم صهیونیستی اسرائیل وآمریکای جنایتکار وبهره برداری در مسیر راهپیمائی وبرنامه ریزی جهت تجلیل از شهیدان راه قدس ( شهیدان رشیدی ، احمد متوسلیان و رمضان خانی و ... ) و همکاری با کمیته فضاسازی جهت فضاسازی فیزیکی سطح شهر وبرگزاری نمایشگاه در طول مسیر و اعزام گروه مارش وموزیک جهت نواختن آهنگ های جمهوری اسلامی قدس وانتفاضه در پیشاپیش راهپیمائی کنندگان  هماهنگی شود.
از دیگر مصوبات این نشست می توان به برگزاری مسابقات فرهنگی از سوی کمیته فرهنگی هنری، هماهنگی در برگزاری مراسم در تمام شهرستانها، بخش ها و روستاها، هماهنگی با بیش از 600 کانون فرهنگی هنری مساجد، تبیین روز قدس در در 600 پایگاه اوقات فراغت آموزش و پرورش، دیدار با خانواده شهیدان شاخصی که در راه مبارزه با اسرائیل تلاش کرد ه اند و ...اشاره کرد.
در این نشست زارع معاون شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان یزد و برخی از اعضا نظرات خود را بیان کردند و آمادگی خود را برای اجرای مصوبات جلسه و تلاش در برگزاری باشکوه مراسم راهپیمایی و برنامه های فرهنگی جانبی آن اعلام کردند.

*اعضای شرکت کننده
گفتنی است : در اولین نشست هماهنگی و برنامه ریزی روز جهانی قدس، آقایان سید محمد حسینی معاون صداوسیما ، علی کارگر معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی، احمد نقیبی سرپرست بنیاد شهید وامور ایثارگران شهرستان یزد ، سید عبدالحمید موسوی معاون هماهنگ کننده سپاه الغدیر ، علی رضا باقری  معاون فرهنگی اجتماعی سپاه الغدیر،  سید کاظم کمالیان  امور فرهنگی فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد علی جعفری معاون مدیر کل سیاسی وانتخابات استانداری یزد ، مهدی فخرآبادی مسؤول روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه وامام جمعه یزد، ابوالفضل حاجی حسینی امور فرهنگی بنیاد شهید وامور ایثارگران شهرستان یزد،  علیرضا ثواچه مسؤول امور فرهنگی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد،  جلال شایق جانشین بسیج اصناف ، سید مهدی آقابزرگی مسؤول روابط عمومی اتاق اصناف یزدف محمد حسین انتظاری رئیس اداره فرهنگی هنری آموزش وپرورش،  حسین افشاری کارشناس فرهنگی دانشگاه یزد،  علی رضا محمدی خرم دشتی رئیس گروه فرهنگی تربیتی ورزش وجوانان،  کارشناس امنیتی وانتظامی مسؤول دبیرخانه ستاد امر به معروف فرمانداری یزد،  مسؤول حراست کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانانف احسان ملکی مسؤول بسیج دانشجویی استان، محمد علی ملک زاده کارشناس اداره کل روابط عمومی استانداری، علی زباندان معاونت فرهنگی هنری کانون مساجد استان، مسعود میرجلیلی خبرنگار وعکاس خبری رسانه های گروهی ، عباس سلطانی خبرنگار صداوسیما ، محمد فخرالدینی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان،  سعید زارع معاون ومسؤول امور مراسم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان  حضور یافته بودند.
 




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.