ID : 1047152
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد خبر داد

افزون بر 3 هزار و 500 موقوفه استان یزد برای عزاداری اباعبدالله(ع) است


مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد گفت: افزون بر 3500 موقوفه استان یزد مربوط به عزاداری حضرت سید الشهداء می باشد.

به گزارش یزد رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد، حجت الاسلام غلامرضا عادل صبح امروز در گفتگویی با اشاره به اینکه بیشترین نیات در موقوفات یزد در باب روضه خوانی حضرت سید الشهدا است افزود: مردم دار العباده یزد از گذشته با اختصاص بخش از اموال یا املاک خود در قالب وقف برای سید الشهداء (ع) ارادت خود را به خامس آل عبا به اثبات رسانده اند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد وقف را یک حرکت عظیم فرهنگی برشمرد و اظهار داشت: در استان دار العباده یزد سه هزار و هفصد و بیست و هفت موقوفه با نیت عزاداری حسینی، تعزیه خوانی سید الشهدا و طبخ آش و اطعام وجود دارد.

عادل همچنین افزود: موقوفاتی که در این زمینه از خیرین و واقفین به یادگار مانده در حقیقت پشتوانه اقتصادی برگزاری جلسات عزاداری سید الشهدا است.

وی با اشاره به وجود خانه های وقف شده در جهت عزاداری حضرت سید الشهدا در محلات قدیمی یزد ادامه داد:  خانه وقفی اصفهانیان ، منزل وقفی ابراهیم نور الله ، منزل موقوفه تاجر تهرانی، خانه هرندی ها، خانه کاجی، منزل موقوفه روان و خانه های موقوفه دیگری که در کوچه و محلات شهر یزد وجود دارند که در جهت روضه خوانی خامس آل عبا از سوی واقفین خیراندیش وقف شده که معروفترین آن ها خانه وقفی امام حسینی در محله بازار نو است.

شایان ذکر است در استان دار العباده همچنین خانه های غیر وقفی بسیاری نیز در یزد وجود دارد که روضه‌خوانی برای اباعبدالله الحسین(ع) در آنها برقرار بوده و هست و فرهنگ عزاداری حضرت سید الشهدا همه ساله در آن ترویج می شود.




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.