ID : 34089347
مديركل اوقاف و امور خيريه استان يزد خبر داد

امامزاده عباسعلی(ع) مریم آباد ابرکوه؛ بقاع فعال در ایام نوروز


مديركل اوقاف و امور خيريه استان يزد گفت: در ارزیابی سازمان که انجام‌شده، هشت بقعه از جمله امامزاده عباسعلی (ع) شهرستان ابرکوه به‌عنوان بقاع فعال کشوری معرفی شدند.

به گزارش یزد رسا به نقل از سرو ابرکوه، حجت‌الاسلام حسین زارع‌زاده  مدیر کل اوقاف و امور خیریه یزد، در خصوص میزان اسکان مسافران نوروزی در بقاع متبرکه استان یزد گفت: در طول پانزده روز از ایام عید نوروز 580 هزار نفر زائر، امامزادگان و بقاع متبرکه را زیارت کردند.

وی با اشاره به اینکه در هنگام سال‌تحویل 55 هزار نفر در کل امامزادگان حضور داشتند، افزود: 60 هزار نفر از مسافران نوروزی در کل امامزادگان استان یزد اسکان موقت داشتند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد با اشاره به برپایی 30 خیمه معرفت که نسبت به سال گذشته 12 خیمه معرفت اضافه‌شده است، تصریح کرد: 60 بقعه متبرکه مجری طرح آرامش بهاری بودند و 50 هزار نفر به خیمه‌های معرفت مراجعه داشتند.

زارع‌زاده در گفتگو با فارس در یزد، اظهار داشت: برنامه‌های مختلفی در خیمه‌های معرفت ازجمله عرضه محصولات فرهنگی، مشاوره درزمینهٔ ازدواج، پاسخ به شبهات و مباحث عقیدتی و شرعی، غرفه کودک، تبلیغ چندرسانه‌ای و حضور کارشناس حقوقی در این خیمه‌ها برگزار شد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه 90 مبلغ اعزامی از حوزه علمیه قم و 50 مبلغ بومی استان یزد در این خیمه‌های معرفت حضور داشتند، ابراز داشت: در خانه کودک امامزاده سید جعفر محمد (ع) روزانه 700 کودک به این خانه کودک مراجعه می‌کردند.

وی بابیان اینکه در ارزیابی سازمان که انجام‌شده، هشت بقعه ازجمله امامزاده جعفر (ع)، امامزاده سید جعفر محمد (ع)، امامزاده شاهزاده فاضل (ع) یزد، مسجد ریگ رضوانشهر، امامزاده سید هاشم و سید نورالدین (ع) شهرستان اردکان، امامزاده عباسعلی (ع) شهرستان ابرکوه و امامزاده سید صدرالدین قنبر (ع) شهرستان میبد به‌عنوان بقاع فعال کشوری معرفی شدند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد در ادامه اضافه کرد: در بحث خیمه‌های معرفت از امامزاده جعفر (ع)، امامزاده سید جعفر محمد (ع)، امامزاده سید هاشم (ع) و مسجد ریگ رضوانشهر از طرف سازمان مرکزی تقدیر صورت گرفت.

زارع زاده با اشاره به اینکه در ایام عید نوروز هفت وقف جدید مانند خانه، ملک، زمین، آب و سوله به ثبت رسیده است، عنوان کرد: امسال به‌عنوان اولین بار از عملکرد مبلغین اعزامی از قم ارزیابی صورت گرفت و 18 نفر به‌عنوان مبلغین برتر انتخاب شدند و با حضور مسئول دفتر نماینده ولی‌فقیه از آن‌ها تجلیل شد.

این مقام مسئول یکی از نقاط قوت در طرح آرامش بهاری را، حضور نیروهای ستادی اداره کل در شهرستان‌ها به‌عنوان بازرس و سرکشی از این طرح دانست و اذعان داشت: این مسئولین برای سرکشی از این طرح در شهرستان‌ها هشت هزار و 200 کیلومتر مسیر را طی کردند.

وی در پایان از نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه یزد، مسئولین استان و فرمانداران، همکاران اداره اوقاف، هیئت امناء و خادمین آستان امامزادگان مقدس و بقاع متبرکه به جهت حضور و همراهی‌شان در برنامه‌ها که به دنبال خدمت‌رسانی به مردم بودند و از صداوسیما و اصحاب رسانه که برنامه آرامش بهاری را به‌خوبی پوشش دادند، تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/ ک




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.