ID : 30407158

امام جمعه مهریز استفاده از نیروهای بومی در معدن بهادران را خواستار شد


امام جمعه مهریز گفت: مطالبه مردم و مسئولان مهریزی استفاده هرچه بیشتر از نیروهای بومی در معدن سرب و روی مهدی بهادران این شهرستان است.

به گزارش یزدرسا به نقل از صبح مهریز؛ حجت الاسلام عبدالرضا محی الدینی شامگاه دوشنبه در بازدید از معدن سرب و روی بهادران مهریز افزود: بهره گیری از نیروهای بومی منطقه به نفع دست اندرکاران این معدن و موجب اشتغال جوانان است.

وی ادامه داد: در خصوص بکارگیری نیروهای بومی منطقه در این معدن فعالیت های خوبی انجام گرفته ولی قطعا کافی نیست و امیدواریم توسط مسئولان امر اقدام شایسته بعمل آید.

شرکت توسعه معادن سرب و روی مهدی آباد در خرداد ماه 1393 به منظور احیای این معدن و استفاده از ظرفیت های منطقه مهریز و اشتغال زایی و ایجاد بازار کسب و کار فعالیت خود را شروع کرده است.

با گرفتن جواز تاسیس کارخانه با ظرفیت 300 هزار تن کنسانتره روی و سرب اکسیده و سولفوره، 500 هزار تن سیلیس دانه بندی شده، 500 هزار تن پودر باریت و 17 هزار تن اکسید روی از سازمان صنعت، معدن و تجارت یزد هم اکنون کارخانه در شرف افتتاح و تولید آزمایشی است.

امام جمعه و فرماندار مهریز و برخی از مسئولان اجرایی شهرستان از بخش های مختلف این کارخانه بازدید و از نزدیک در جریان روند اجرایی تولید ، فروش محصولات و همچنین مشکلات تولید قرار گرفتند.

معدن سرب و روی مهدی آباد بهادارن مهریز از لحاظ ذخایر معدنی، بعد از معدن سرب و روی زنجان در رتبه دوم کشور قرار دارد و شروع عملیات اکتشاف این معدن از حدود 50 سال پیش آغاز شده است.

معدن سرب و روی مهدی آباد بهادران مهریز یزد در یکصد کیلومتری جنوب شهر مهریز قرار دارد.

ایرنا 

انتهای پیام/ج




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.