ID : 31361250
خطیب جمعه تفت عنوان کرد

امام حسین(ع) دیوانه نمی خواهد بلکه عاشقِ عاقل می خواهد


امام جمعه تفت استقلال کردستان را خطر و تهدیدی بزرگ برای کشورهای ایران، عراق و ترکیه خواند و افزود: پس از شکست دشمنان در نقشه داعش، اینک توطئه جدید دشمنان است که در کنار ایران ، عراق و ترکیه، اسرائیلی دیگر به وجود آورند.

به گزارش یزدرسا به نقل از صبح تفت، امام جمعه تفت در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر تفت با بیان اینکه انسان های وارسته ایمان شان ریشه دارد و دین مدار هستند، گفت: افرادی که دین در وجود آنها رسوخ نکرده است تحت تأثیر احساسات قرار می گیرند و تا محرم یا رمضان می رسد مسلمان می شوند و وقتی تمام شد به نقطه اول بازمی گردند.

«حجت الاسلام و المسلمین غفوری» این گونه ایمان داشتن را ایمان عاریتی و موقتی خواند و افزود: مردم زمان امام حسین (علیه السلام) انسان هایی بودند که دینشان ریشه نداشت و همج الرعاع، همراه باد بودند و هرجا که باد می وزید آنها هم به آن سو می رفتند.

وی با اشاره به توصیفی که امام حسین (علیه السلام) از این افراد داشتند گفتند: امام حسین (علیه السلام) علت اینکه مردم دینشان ظاهری شده و معروف ها را زیر پا می گذارند را فریب خوردن آنها از دنیا ذکر می کنند و می فرمایند: «اِنَّ النّاسَ عَبيدُ الدُّنْيا وَ الدِّينُ لَعْقٌ عَلى اَلْسِنَتِهِمْ » مردم بنده دنیا هستند و دین لقلقه زبانشان است.

خطیب جمعه تفت دین مردم زمان امام حسین را دینی بی بصیرت، بی ریشه و بی تفکر خواند که وسیله ای برای رساندن آنها به منافع دنیایی بود و آنها دین را ابزاری برای رسیدن به منافع دنیایی کرده بودند.

حجت الاسلام و المسلمین غفوری ضمن تشکر از عزاداری های مردم تفت  در ایام محرم و با آرزوی اینکه همواره پرچم امام حسین (علیه السلام) با اخلاص کامل و برای رضای خدا بالا نگه داشته شود گفت: ظاهرسازی ها را وارد عزاداری نکنید و مواظب باشیم که در عزاداری ها ریاکاری وارد نشود.

وی با انتقاد از اینکه برخی هیئت ها خود را دیوانه حسین می نامند گفت: امام حسین(علیه السلام) دیوانه نمی خواهد و انسان هوشیار می خواهد، اما اگر دیوانه به معنای عاشقی است، عاشق امام حسین همیشه نمازش را سر وقت می خواند، عاشق امام حسین لقمه ی حرام نمی خورد، دروغ نمی گوید، غیبت نمی کند، غیرت دارد و مواظب ناموسش است، لج بازی نمی کند، ادب دارد، اشعاری در مداحی ها می خواند که پیام و درس دارد و مبتنی بر آیات قرآن و احادیث است، نوحه محزون می خواند نه اینکه به گونه ای بخواند که انسان رقصش بگیرد.

امام جمعه تفت به سخنان رهبر انقلاب در دیدار با رئیس جمهور ترکیه اشاره کرد و گفت: کشور ترکیه به اشتباه خود پی برد و فهمید که باید از کشور مقتدر ایران کمک بگیرد.

«حجت الاسلام والمسلمین غفوری» استقلال کردستان را خطر و تهدیدی بزرگ برای کشورهای ایران، عراق و ترکیه خواند و افزود: پس از شکست دشمنان در نقشه داعش، اینک توطئه جدید دشمنان است که در کنار ایران ، عراق و ترکیه، اسرائیلی دیگر به وجود آورند.

سالگرد هجرت امام راحل از عراق به پاریس، تبریک سالروز تأسیس نیروی انتظامی، هفته سالمندان و کودکان دیگر محورهای خطیب جمعه تفت بود.

انتهای پیام/




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.