ID : 28140583
خطیب نماز جمعه شهرستان بافق:

آمریکا در تلاش است جلوی پیشرفت ایران را سدّ کند / کاندیداها در قبال خون شهدا مسئولند


آمریکا تمایل ندارد ایران رشد کند، تمام فشارهائی که امروز توسط آمریکا و ایادی آمریکا برگرده ملت ایران تحمیل می شود، برای آن است که جلوی پیشرفت ایران را بگیرند.

به گزارش یزد رسا به نقل از  بافق خبر؛خطیب نمازجمعه شهرستان بافق در خصوص خصومت های آمریکا گفت:آمریکا تمایل ندارد ایران رشد کند تمام فشارهایی که امروز برگرده ملت ایران توسط آمریکا و ایادی آمریکا روا داشته به دلیل این است که جلوی پیشرفت ایران را بگیرند.

حجت الاسلام سلیمانی در رابطه با پیشرفت های امروز ایران عنوان داشت:خوشبختانه امروز ایران به جایی رسیده که پیشرفته ترین موشک ها و سلاح های نظامی را می سازد ولی در گذشته ما حتی تفنگ را از خارج وارد می کردیم .

وی در ادامه افزود:الحمدلله از زمانی که رابطه ما با آمریکا قطع شد موفقیت های خوبی را کسب کردیم و در کنار آن نیز مشکلاتی وجود دارد.امروز 33 میلیون جمعیت ایران را جوانان تشکیل میدهند که از این جمعیت 10میلیون جوان تحصیل کرده لیسانس داریم و این خود یک سرمایه بزرگ برای کشور است.

سلیمانی در خصوص ایام اعتکاف اظهار داشت:نزدیک ایام اعتکاف هستیم ، بیش از هزار جوان در مساجد معتکف می شوند. باید از این فضای معنوی استفاده شود و معنویت را برای خود ذخیره کنیم .

امام جمعه شهرستان بافق خطاب به کسانی که برای شورای شهر کاندیدا شدند گفت: اقدام پسندیده ای کردید که برای خدمت به شهر پیش قدم شدید ؛ ولی بدانید که ما در یک کشور اسلامی زندگی می کنیم و پایه های این کشور روی خونهای جوانانی که برای وطن و اسلام رفتند بنا شده است ما در قبال خون شهدا مسئولیم  وباید مواظب باشیم و درست عمل کنیم .

سلیمانی در ادامه به سالروز شهادت آیت الله سید محمد باقر صدر و خواهر گرامیش بنت الهدی صدر – سید مرتضی آوینی- سپهبد صیاد شیرازی و سالروز وفات حضرت زینب (س)  اشاره کرد.

وی از برگزاری دعای ندبه در بافق به مناسبت سالروز وفات آیت الله حاج شیخ محمد تقی بافقی خبرداد و گفت : برای برگزاری دعای ندبه گروهی از تهران آمدند و من چند مکان از جمله مسجد جامع و حسینیه محله سفلی را به آنها پیشنهاد دادم ،من گفتم اجازه نمیدهم این مراسم در امامزاده عبدالله برگزار شود به دلیل بی احترامی که نسبت به انقلاب و امام و رهبری شده ،سلیمانی به جهنم ، این را باید جواب دهند و یک روزی من آنها را دادگاه انقلاب خواهم کشید .

وی افزود : زمانی مسئله مسئله کشوری است من امام جمعه این شهرم و اگر بمیرم نمی گذارم این حرکت انجام شود خداشاهد است اگر بگذارم انجام شود ؛  منتهی دیروز عده ای از خانواده های شهدا و روحانیت معظم و بچه های جبهه قدیمی ،حتی از یزد آمدند و گفتند خواهش می کنیم بپذیر که دعای ندبه در جوار شهدا برگزار شود و من گفتم به احترام شما قبول می کنم و به شما بگویم آنچه را که گفتم باید عملی شود و در دوران امامت جمعه بنده باید بساطتان را جمع کنید هرکه می خواهد باشد.من نمی خواهم در شهر چالش ایجاد شود وگرنه من حریفم و خیلی کارها می توانم انجام دهم .

سلیمانی تأکید کرد : من توان رهبری دارم ؛ ولی برای اینکه شهر در آرامش باشد و انتخابات در پیش است سکوت کردم و زمانی می شود که من این پرده را کنر خواهم زد ، ما پیرو امام (ره) و انقلاب هستیم و باید در مسیر انقلاب و امام(ره)  گام برداریم .

سلیمانی در پایان از نیروی انتظامی و هلال احمر به خاطر تلاش هایشان در ایام نوروز قدردانی کرد.

انتهای پیام/م.ف

summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.