ID : 39025803
نماینده کلیمیان در مجلس:

امنیتی که کنیسا‌های یهودیان در ایران دارند در دنیا بی‌نظیر است


همایون سامه یح بخت آبادی گفت: امنیتی که کنیسا‌های ما در ایران دارند در دنیا بی‌نظیر است و این بخاطر منویات بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب در مورد احترام به ادیان است.

همایون سامه یح بخت آبادی نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا گفت: جامعه ایرانیان کلیمی در انجام فرایض و تعلیم مسائل و علوم دینی خود، در نظام جمهوری اسلامی ایران کاملا آزاد هستند و در کمال امنیت و آرامش به انجام فرایض دینی خودشان می‌پردازند.

وی افزود: کلیمیان هیچ‌گونه مشکلی در مورد تدریس علوم دینی ندارند و همان آزادی که سایر هم‌وطنان دارند شامل حال جامعه ادیان توحیدی از جمله جامعه کلیمی نیز می‌شود.

نماینده کلیمیان در مجلس اظهار داشت: مدارس جامعه کلیمی با حمایت دولت دارند به کار خودشان ادامه می‌دهند و در صورتی که حمایت‌های دولت از مدارس ما برداشته شود، مدارس ما به تدریج به تعطیلی کشیده می‌شوند.

بخت آبادی خاطرنشان کرد: امنیتی که کنیسا‌های ما در ایران دارند در دنیا بی‌نظیر است و همانطور که می‌دانیم چندین حمله نسبت به کنیساهای یهودیان در اروپا انجام شده است؛ اما بخاطر آن احساس ضدنژادپرستی که در ایرانیان وجود دارد و همچنین منویات بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب در مورد احترام به ادیان، بحمدالله مشکل خاصی جامعه ما در ایران ندارد.

وی یادآور شد: سابقه حضور یهودیت در ایران به 2700 سال قبل می‌رسد و ما گوش و پوست و خونمان از این خاک است و به ایران عزیزمان عشق می‌ورزیم و این را ثابت کردیم به طوری که در جریان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس جامعه کلیمیان ایران شهید و جانباز و اسیر به انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی هدیه کردند.

نماینده کلیمیان در مجلس ادامه داد: در دوران جنگ نه تنها شهید دادیم و سرباز به جبهه‌ها فرستادیم بلکه کادر تحصیل کرده ما و کادر پزشکی ما در پشت جبهه همیشه همکاری کرده است و در دوران جنگ سابقه خوبی در مورد حضور آن‌ها در جبهه‌ها داریم. در عرصه سازندگی کشور نیز، هم فعالان اقتصادی و هم قشر تحصیلکرده ما کمک خیلی زیادی به این موضوع کردند.

بخت آبادی تأکید کرد: به تبع ایران مال همه ایرانیان است چه برادران و خواهران مسلمان و چه ادیان توحیدی که در ایران زندگی می کنند و در قانون اساسی به آن ها اشاره شده است.

انتهای پیام/




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.