ID : 39916412
نماینده شش شهرستان استان یزد در مجلس:

امیدواریم طرح شفافیت آرای نمایندگان بزودی در مجلس مطرح شود


صباغیان گفت: امیدواریم طرح شفافیت آرای نمایندگان، به زودی به‌عنوان یک طرح اولویت‌دار مطرح شود و تصمیم‌گیری نهایی درباره آن صورت بگیرد.

محمدرضا صباغیان نماینده شش شهرستان استان یزد در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا پیرامون آخرین وضعیت طرح شفافیت آرای نمایندگان گفت: نفس این طرح، چیز خوبی است و شفافیت آرای نمایندگان، مساله موردنیاز مجلس است. مردم هم دراین‌باره از نمایندگان‌شان در مجلس شورای اسلامی انتظار دارند.

وی افزود: نمایندگان، وکلای مردم هستند. برای آنان تصمیم می‌گیرند و اعتباراتی که نتیجه آن بر زندگی مردم اثرگذار خواهد بود را تصویب می‌کنند.

نماینده مردم شش شهرستان استان یزد اظهار داشت: باتوجه به این موارد، لازم است مردم، درجریان هرآنچه که در مجلس در ارتباط با آنان رخ ‌می‌دهد، قرار گیرند تا بتوانند نقطه‌نظرات و پیشنهادهایشان را در آن زمینه مطرح کنند و در مسائل مرتبط، از وکلای خودشان توضیح بخواهند. من فکر می‌کنم این لازمه کار مجلس است.

صباغیان خاطرنشان کرد: امیدواریم طرح شفافیت آرای نمایندگان، به زودی به‌عنوان یک طرح اولویت‌دار مطرح شود و تصمیم‌گیری نهایی درباره آن صورت بگیرد.

وی عنوان کرد: ایرادی که برخی نمایندگان از طرح می‌گیرند آن است که شاید در مواردی، برای اعلام عمومی و علنی آرایشان معذوریت‌هایی داشته باشند که به‌نظر من دراین‌باره، هیچ معذوریتی وجود ندارد.

نماینده مردم ابرکوه، بافق، بهاباد، خاتم، مروست و مهریز در مجلس ادامه داد: شفافیت باعث می‌شود چنانچه نماینده در زمینه‌ای به طرحی رأی موافق، ممتنع یا مخالف داد، خود را ملزم بداند که از رأیی که داده است، دفاع کند. لازم است در قبال هر رای خود، برای مردم توضیح دهد و آن‌ها را قانع کند.

صباغیان تأکید کرد: اگر مردم بدانند نماینده‌ای با استدلال و منطق به چیزی رای داده است و بتواند آن‌ها را در این جهت اقناع کند، از او حمایت می‌کنند و نماینده‌شان را درنتیجه آن، تحسین می‌کنند که البته عکس این هم وجود دارد.

انتهای پیام/




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.