ID : 26393496
آیت الله اعرافی:

انقلاب اسلامی یک انقلاب تمدنی و فراملی است


آیت‌الله اعرافی بیان داشت: مراکز دانشگاهی و انقلابی باید در حفظ و تولید تمدن اسلامی تلاش کنند و تمدن غرب را که یک تمدن مادی است، از تفکرات بشر پاک کنند.

به گزارش یزدرسا به نقل از میبد خبر، آیت‌الله علیرضا اعرافی با برشمردن آثار و برکات انقلاب اسلامی در طول 38 سال گذشته اظهار داشت: شاید کمتر کشوری را می‌توان سراغ داشت که در طول این سال‌ها با وجود زنجیره سختی‌ها و دشواری‌های تحریم‌هایی که توسط آمریکا و دشمنان بر ایران تحمیل شد را یافت که پیشرفت‌های خود را نه تنها حفظ کرده بلکه افزایش داده باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه بعد از جنگ تحمیلی بیان کرد: بعد از دفاع مقدس کشور ما با توطئه‌های بسیاری از جمله ترور، فتنه، تحریم و دسیسه‌های متعددی از سوی آمریکا مواجه بود اما ملت ایران با تمام این مشکلات دست و پنجه نرم کردند و پیروز شدند به فضل خدا کشور ما اکنون طبق 100 اصل شاخص توسعه جهانی، وضعیت مطلوب و مناسبی دارد.

اعرافی خاطرنشان کرد: البته نقاط ضعفی نیز وجود دارد که این ضعف‌ها به مسؤولان کشور باز می‌گردد.

عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به حجم بالای توطئه در کشور افزود: باید از دستاوردها و آرمان‌های انقلاب اسلامی دفاع و صیانت کرد و خوشبختانه تاکنون هرگز کشور ما از آرمان‌های خود در منطقه کوتاه نیامده است و همچنان اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسیم و نخواهیم شناخت و دشمنان انقلاب نیز به این مهم پی برده‌اند که کشور ایران و جبهه مقاومت اکنون به برکت این انقلاب، قدرت بزرگ در منطقه است که از آثار مهم آن، پیشرفت‌های رزمندگان در سوریه، عراق و … است.

وی با برشمردن ویژگی‌های انقلاب اسلامی بیان کرد: این انقلاب دارای ویژگی‌های مهمی همچون بنیادهای فکری و معرفتی است تا در عمق ساحت فکر بشر تغییر ایجاد کند و این انقلاب نگاه جامع به اسلام ناب محمدی (ص) دارد.

اعرافی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تمدنی بودن این انقلاب بیان کرد: مراکز دانشگاهی و انقلابی باید در حفظ و تولید تمدن اسلامی تلاش کنند و تمدن غرب را که یک تمدن مادی است، از تفکرات بشر پاک کنند.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی یک انقلاب فراملی است، گفت: ایران یک کشور اسلامی است و در تمام دنیا فعالیت دارد که آن جامعه المصطفی است که در 15 سال کارهای بزرگی انجام داده که نمونه بارز آن وجود افرادی چون شیخ زکزاکی در نیجریه و حتی در آریقا است.

وی با بیان اینکه این انقلاب دستاوردهای عظیمی به دنبال داشت، عنوان کرد: بزرگترین دستاورد این انقلاب، باز بودن درب‌های حوزه‌های علمیه قم برای تمام دنیا و بشریت است.

آیت الله اعرافی در بخش اول سخنان خود در رابطه با معاد و عالم برزخ بیان داشت: معاد نخ تسبیح درتمام آیات قرآن و معارف دین می باشد.

در ابتدای جلسه سردار میرحسینی ضمن تشکر و قدر دانی از آیت الله اعرافی گزارش مختصری را به ایشان ارائه نمود.

انتهای پیام/اد




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.