ID : 1078267
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی یزد:

انگ زدایی بیماری ایدز توسط روحانیون و صاحبنظران کمک کننده است


عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: باید مدنظر داشت که روش های انگ زدایی متناسب با فرهنگ و باورهای شناختی کشورمان باشد

به گزارش یزد رسا، یک روانپزشک با بیان این مطلب که انگ زدایی بیماری ایدز توسط صاحبنظران جامعه و روحانیون کمک کننده است عنوان کرد: همچنین باید مدنظر داشت که روش های انگ زدایی متناسب با فرهنگ و باورهای شناختی کشورمان باشد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یزد دکتر سیدمجتبی یاسینی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی یزد در همایش ایدز با اشاره به افزایش 9 برابری آمار مبتلایان به بیماری ایدز علی رغم اطلاع رسانی وسیع در کشور، طی سال های اخیر تصریح کرد: در صورتی که اطلاع رسانی و آگاهی ها در افراد جامعه درونی نشود و افراد از نظر روحی و روانی به این نتیجه نرسند که این بیماری، یک بیماری مهلک و خطرناک است مجدد این بیماری افزایش خواهد یافت.

وی بر تشریح صحیح حقایق در مورد روشهای کاهش ریسک و خطرات بیماری ایدز تاکید کرد و گفت: در سطح کلان و سطوح مختلف و همچنین سیاست های قانونی باید انگ زدایی کنیم.

این روانپزشک همچنین به آموزش خانواده ها تاکید کرد . افزود: از طریق فعالان اجتماعی و اطلاع رسانی از طریق این افراد می توانیم از بروز بیماری ایدز در جامعه پیشگیری کنیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی یزد با بیان این انگ زدایی بیماری ایدز توسط صاحبنظران جامعه و روحانیون کمک کننده است عنوان کرد: همچنین باید مدنظر داشت که روش های انگ زدایی متناسب با فرهنگ و باورهای شناختی کشورمان باشد.




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.