ID : 18647595
رئیس اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی خاتم:

ایجاد مشاغل خانگی و کسب و کارهای خرد راهکار اصلی مقابله با معضل بیکاری در شهرستان است


رئیس تعاون،کار و رفاه اجتماعی با اشاره به معضل بیکاری در شهرستان، راهکار اصلی مقابله با بیکاری را توجه به مشاغل خانگی و کسب و کارهای خرد عنوان کرد.

به گزارش یزدرسا؛ یکی از مشکلاتی که این روزها گریبان گیر کشور بوده است، معضل «بیکاری» می‌باشد. با توجه به حجم بالای جوانان جویای کار و محدود بودن توان دولت در ایجاد فرصت‌های اشتغال، گسترش شرکت‌های تعاونی در سال‌های اخیر از اهمیت فراوانی برخوردار بوده است.

پیشرفت شهرها و وجود کارخانجات در کلان شهرها محدوده ای از امنیت شغلی برای جوانان در اینگونه شهرها ایجاد نموده است اما در شهرهای کوچک همچون شهرستان خاتم چگونه می توان با معظل بیکاری روبرو شد.

اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان خاتم، از جمله اداراتی است که تمام توان فنی و عملیاتی خود را در مسیر بهبود وضعیت اشتغال و افزایش رفاه عمومی شهروندان به کار گرفته است. ساعتی را با مدیر محترم این مجموعه به گفتگو نشسته ایم:

بتول دهقان رئیس اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی در گفتگو با خبرنگار طنین خاتم نرخ بیکاری شهرستان  را طبق سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1390،  9/7 درصد عنوان کرد.

دهقان گفت: بیشترین آمار بیکاری شهرستان خاتم را جوانان تحصیلکرده تشکیل می دهند.

وی خاطر نشان کرد: اگر جوانان خوش فکر و صاحب ایده شهرستان به سمت ایجاد کسب و کارهای جدید گرایش پیدا کنند، با ایجاد کارآفرینی و ارتباط با سرمایه دارها و افراد دارای صاحب ثروت میتوانیم در عرصه کار موفق عمل کنیم.

جوانان به سوی مشاغل خانگی بروند

رئیس اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی با اشاره به دغدغه موجود در شهرستان خاتم برای بیکاری جوانان و به ویژه قشر تحصیل کرده، گفت: نیل به سمت اشتغال پایدار باید هدف همه مدیران دستگاه های اجرایی باشد تا بتوانیم در این راستا اقدامات در خور توجهی انجام دهیم.

وی افزود: با توجه به افزایش نیروی کار در بازار، جوانان می بایست در حوزه مشاغل خانگی و صنعتی گام بردارند و در این زمینه نیز، طرح «صندوق کارآفرینی امید» تسهیلات ویژه ای را به جوانان ارائه می دهد لیکن این مهم می تواند فرصت نسبتا مناسبی برای اشتغال جوانان باشد.

رییس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: با احیای کسب و کارهای خرد و ایجاد مشاغل خانگی زمینه مقابله مناسب و مفید با معضل بیکاری فراهم خواهد شد.

دهقان خاطر نشان کرد: مشاغل خانگی و کسب و کارهای خرد برای جوانانی که امکان جذب در دستگاه های دولتی را ندارند و نیز از توان مالی برای راه اندازی بنگاه اقتصادی و انجام فعالیت مستقل بدون حمایت برخوردار نیستند بسیار موثر و مفید است و در واقع بستری مناسب برای اشتغال در فعالیت های گوناگون اقتصادی است.






summary-address :
Your Rating
Average (1 Vote)
The average rating is 3.0 stars out of 5.