ID : 7576308
کریمی و یزدانی طلایی شدند، طاهری به مدال برنز رسید

ایران بعد از ۱۹سال قهرمان کشتی آزاد جوانان جهان شد/ اقتدار روس‌ها شكسته شد


تیم ایران عنوان قهرمانی رقابت‌های کشتی آزاد جوانان جهان در کرواسی را از آن خود کرد.

به گزارش یزد رسا، در پایان روز دوم رقابت‌ها 2 کشتی‌گیر ایران به مدال طلا و یک کشتی گیر دیگر کشورمان به مدال برنز دست یافتند. تیم ایران با احتساب امتیازات به دست آمده قهرمان این رقابت‌ها شد و پس از 19 سال (1995میلادی) با شکست اقتدار روس‌ها، مقتدرانه قهرمان جهان شد.
در وزن 66 کیلوگرم حسن یزدانی در دور اول جیون بالفور از کانادا را 10 بر صفر مغلوب کرد. وی در دور با نتیجه 11 بر صفر زی پینگ لین از چین را شکست و در دور بعد الیاس ژومای از ازبکستان را 12 بر یک شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. یزدانی در این مرحله رسول آرسان علی‌اف از روسیه را با نتیجه 8 بر 4 (ضربه فنی) شکست داد و راهی دیدار نهایی شد و در دیدار فینال آرون پیکو پدیده جدید کشتی آمریکا را 9 بر 2 شکست داد و صاحب گردن آویز طلا شد.
در وزن 84 کیلوگرم علیرضا کریمی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه 10 بر صفر ماراز دژافاریان از اوکراین را شکست داد. وی در دور سوم با نتیجه 10 بر صفرماسائو ماتسو ساکا از ژاپن را شکست داد. کریمی در دور بعد پراون پاوان از هند را 10 بر صفر شکست داد و به دیدار فینال راه یافت وی در این دیدار با نتیجه عظمت دولت بیکوف از قزاقستان را با نتیجه 11 بر 2 شکست داد و صاحب مدال طلا شد.
در وزن 120 کیلو گرم امین طاهری پس از استراحت در دور نخست در دور دوم پاول کریوتسوف از روسیه را 7 بر 4 شکست داد. وی در دور سوم مقابل میهایلی ناگی از مجارستان 10 بر صفر پیروز و راهی دیدار نیمه نهایی شد. او در دیدار نیمه نهایی با نتیجه 10 بر صفر مغلوب گنو پتریاشویلی از گرجستان شد و به دیدار رده‌بندی رفت. طاهری در این دیدار با نتیجه 11 بر صفر کامل کوچکیولیک از لهستان را شکست داد و به مدال برنز دست یافت.

با این نتیجه تیم ایران  قهرمان این رقابت ها شد و پس از سال‌ها با شکست اقتدار روس‌ها، مقتدرانه قهرمان جهان شد. پس از ایران، تیم‌های آمریکا و روسیه به ترتیب 58 و 49 امتیاز دوم و سوم شدند.

منبع: تسنیم و مهر






summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.