ID : 36977335
امام جمعه بخش مرکزی یزد:

ایستادگی مردم در 17 شهریور ریشه در قیام سیدالشهدا(ع) دارد


آیت الله مدرسی گفت: قیام امام حسین(ع) تماماً برای امر به معروف و نهی از منکر بود که امام خمینی(ره) هم با تاسی از سیدالشهدا برای انقلاب اسلامی حرکت کرد.

امام جمعه بخش مرکزی یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، اظهارداشت: قیام 17 شهریور، نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است که معروف به جمعه سیاه شد.

آیت الله سیدکاظم مدرسی افزود: آن زمانی که مردم ما برای پیش بردن انقلاب احساس حضور در کنار ارتشی ها کردند به منظور ادای احترام به مقام آن ها با شاخه های گل به خیابان آمدند و حتی به سرلوله های تفنگ هم گل زدند اما سران مزدور ارتش مردم را به خاک و خون کشیدند و این حادثه اتفاق افتاد.

وی ادامه داد: جریان 17 شهریور ریشه در جریان عاشورا و کربلا دارد چراکه قیام امام حسین(ع) برای امر معروف  و نهی از منکر شکل می گرفت و چه منکری بالاتر از این که در مقابل حاکم جوری که به مردم، دین و عقاید بی تفاوت است، ایستاد.

وی تصریح کرد: حکومت پهلوی با آن درآمد کلان نه به مردم تهی دست توجه داشت و نه نسبت به دین، عقاید و وضعیت مردم توجهی داشت برای همین قیام امام خمینی(ره)  و وقوع انقلاب را را رقم خورد.

وی در تشریح ارتباط انقلاب اسلامی و امربه معروف، تصریح کرد: قیام امام حسین(ع) تماماً برای امر به معروف و نهی از منکر بود که امام خمینی(ره) هم با تاسی از سیدالشهدا برای انقلاب اسلامی حرکت کرد.

آیت الله مدرسی در پایان گفت: اگر امر به معروف در جامعه ای رواج داشته باشد؛ دیگر فضایی برای فساد اقتصادی وجود ندارد؛ آقا زادگان نمی توانند در جامعه جولانی داشته باشند و یا سلبریتی ها سروگردنی از خود نشان بدهند.

انتهای پیام/م*




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.