ID : 23873729
حکایت قدیمی دم خروس و قسم حضرت عباس اصلاح طلبان؛

بازخوانی هجمه مدعیان اصلاحات به اصل قیام عاشورا


یادآوری برخی از سخنان ساختارشکنانه برخی مدعیان اصلاح طلبی، همان ها که به وقت نیاز اباعبدالله (ع) را یک اصلاح گر اجتماعی می نامند ضروری به نظر می رسد.

به گزارش یزدرسا به نقل از عصرفرهنگ؛ یزد به خاطر فراوانی هیئات، حسینیه ها و عزاداری به خصوص خود به حق حسینیه ایران نامیده شد؛ اما اخیراً عده ای به دنبال محدود کردن عزاداری ها با بهانه های واهی (نظیر افسردگی مردم یزد در اثر کثرت عزاداری ها) هستند. هر چند شاید این بهانه ها موجب بهت و حیرت عزداران حسینی باشد اما موضوع جدیدی نیست. این ادعاها در واقع تکرار سخنان محمد سروش‌محلاتی، فعال اصلاح‌طلب است که می گفت: «ما شاد نیستیم چون فقط امام حسین (ع) را محور قرار داده‌ایم!» یا قبل تر ها که «آفتاب یزد» به قلم جواد مقامی در فروردین ماه سال ۷۹ هم اینگونه نوشته بود: «سال های فراوان و بلکه قرن ها این بزرگداشت (قیام عاشورا) حاصلی جز تأثر، حزن و اشک آوری نداشته.»
شاید نسبت دادن چنین مواضعی به کل فعالان اصلاح طلب درست نباشد اما همواره دو ایراد به این طیف وارد بوده است. نخست آنکه چرا گویندگان تمامی سخنان ساختار شکنانه از این جناح سربرآورده اند؟ و سوال دوم و مهم تر اینکه چرا افراد صاحب نظر این طیف در برابر چنین سخنان سخیفی همواره سکوت کرده اند؟ چرا هیچگاه اصلاح طلبان از این مواضع برائت نجُسته و با هتاکان مرزبندی نکرده اند؟
یادآوری برخی از سخنان ساختارشکنانه مدعیان اصلاح طلبی، همان ها که به وقت نیاز اباعبدالله (ع) را یک اصلاح گر اجتماعی می نامند ضروری به نظر می رسد.

حرکت ائمه قبل از واقعه عاشورا عقلانی نبود؟!
سعید حجاریان  تئوریسین جریان اصلاحات که در پرونده فعالیتش در عرصه مطبوعاتی توهین به قیام کربلا موجود است، روز چهارشنبه 7 آبان سال 93 با انتشار یادداشتی در روزنامه اصلاح طلب آرمان، تحت عنوان «فرهنگ عاشورا، فرهنگ اربعین» تلاش کرد تا با دستاویز قراردادن چند مساله از هم گسیخته و با پراکنده گویی، باز هم به ساحت مقدس حضرت اباعبدالله الحسین (ع) اهانت کند.
وی در بخشی از این توهین نامه نوشته است: «نظرات آقای صالحی‌نجف‌آبادی که کوشیده است امام حسین (ع) را به عنوان یک شخصیت حسابگر و حرکت او را به یک حرکت صد درصد عقلانی معرفی کند حتی در بین روشنفکرهای ما هم که می‌خواستند عقلانی فکر کنند، معقول نیفتاد چه رسد به توده‌ها؟»
 


حجاریان در ادامه گزافه گویی خود آورده است: «بعد از شهادت خود امام حسین (ع) در تشیع هم همین اتفاق افتاد؛ یعنی بعد از اربعین ائمه به تربیت شاگرد و تدارکات سیاسی پرداختند و جهت‌گیری حرکت‌ها بر مبنای محاسبات عقلانی صورت گرفت!»
البته این مطلب تازگی نداشت و در روزنامه صبح امروز که با مدیریت حجاریان منتشر می شود، به تاریخ ۲۰ فروردین ۱۳۷۹ آمده بود: «قیام امام حسین (ع) و سپاه امام مانند سپاه یزید اهل خشونت و فاقد تحلیل عقلانی بودند.»

پیامبر حق شرکت در غزوات را نداشت؟/ کربلا نتیجه بدر بود!
اکبر گنجی که اکنون به عنوان یک ضدانقلاب فراری شناخته می شود، در دوران سیاه فرهنگی دولت اصلاحات، با انتشار یادداشتی تحت عنوان «خون به خون شستن محال آمد محال» آن هم در نشریه «صبح امروز» به مدیرمسئولی سعید حجاریان،  آشکارا به قیام حسینی (ع) و عملکرد امیرالمومنین، امام علی (ع) جسارت نمود. وی در آن مقاله نوشته بود «پیامبر در بدر و حنین و … شمشیر زد … اما آیا جنگ های جبهه حق علیه باطل پیامدهای ناخواسته یا آثار وضعیه به دنبال ندارد؟… خشونت فرزند خشونت است و درخت خشونت میوه ­هایی جز خشونت به بار نمی­ آورد. هیچ کس حق ندارد به صرف اینکه خود را حق و دیگران را باطل می­ داند، دست به خشونت بزند و در صدد نابودی مخالفان خود از طریق حذف فیزیکی برآید». «اکبر پونز» مصیبت های اهل بیت (ع) در روز عاشورا و فجایع آن روز را نتیجه خشونت و جنگ های بدر و حنین اعلام کرده بود!

توهین اصلاح طلب فراری به مقدسات شیعه
شادی صدر یک فعال سیاسی است که در سالیان اخیر در داخل کشور فعالیت سیاسی داشت و خود را مدافع حقوق بشر و به‌خصوص حقوق زنان و اصلاح‌طلبان معرفی می‌کرد. او حمایت زیادی از فعالیت‌های سیاسی اصلاح‌طلبان داشته و حتی در زمان حضورش در داخل کشور و قبل از خروج، اقدام به تحصن به نفع برخی اصلاح‌طلبان کرده و خود را در جرگه اصلاح طلبان معرفی کرده بود. وی پس از خروج از کشور نیز، بارها از فعالیت‌های سیاسی اصلاح‌طلبان حمایت کرده است.

 


شادی صدر که پس از خروج از کشور کشف حجاب کرده، سال گذشته عکسی از خودش منتشر کرد که در آن به اهل‌بیت‌(ع) توهین علنی می‌کند. صدر در این عکس، با پوششی زننده بر روی کاناپه مزین به پرچم عزای امام حسین (ع) نشسته و ظرف مشروبی در دست دارد.

حسین(ع) هم نا مشروع می شود!/تقلیل مقام امام معصوم در حد یک افسانه
هاشم آغاجری، در مجتمع فرهنگسرانی کوثر در سال ۸۱ اشاره کرد که بیان می کند: «…نویسندگان نامه به امام حسین (ع) می گویند: این حکومت (حکومت یزید) بدون رضایت مردم است و لذا نامشروع است. اگر حسین (ع) هم در رأس باشد ولی رضایت مردم در آن نباشد، نامشروع است.»
آغاجری در همین سخنرانی امام حسین (ع) را با سیاوش در تاریخ ایرانیان مقایسه می کند: «… سیاوش در تاریخ ملی ما ایرانیان مظهر معصومیت و پاکی است و بعد از آمدن اسلام، حسین (ع) جای سیاوش می نشیند و آیا ما اثری در مورد حسین (ع) مانند منظومه ای که فردوسی در باب سیاوش سروده است، داریم؟»

عزاداری در ماه محرم بازده فرهنگی ندارد!
نجفقلی حبیبی عضو حزب مشارکت در برنامه دیروز، امروز، فردا در سال گذشته موج دیگری از تخریب ها علیه باورهای اعتقادی مردم را کلید می زند و بیان می کند: «شما سالانه برای بعضی چیزها چقدر خرج می کنید؟ در همین ایام عاشورا چقدر پول خرج می شود؟ بازده فرهنگی اش چقدر است؟ دو شب گریه می کنند و بعد می روند»!

 



تحریف واقعه عاشورا/ اباعبدالله به دنبال رفع تهدید بود!
تعابیر عجیب و غریب محمد شعله سعدی از قیام امام حسین (ع) در نشست اصلاح طلبان در شیراز بار دیگر خاطرات توهین این طیف سیاسی به انگیزه امام حسین (ع) از قیام و عزاداری برای سیدالشهدا (ع) را در ذهن متبادر کرد. وی در جلسه ای با شاخه جوانان حزب ندای ایرانیان شعبه فارس در شیراز می گوید: «می گویند امام حسین (ع) انقلاب کرد و من چنین چیزی را باور ندارم به دلیل اینکه امام حسین (ع) اصلاً قصد انقلاب نداشته است و داشت از جایی که جانش را تهدید می کردند دور می شد اما به او اجازه ندادند و او نیز تسلیم نشد»!

البته  موارد سخیف دیگر از این دست کم نیست. مثلاً هفته‌نامه صدا فلسفه رونق عزاداری ها را پخش نذری می دانست و مدعی بود: «غذای نذری شکل‌بندی جدید محرم است و نسل‌های جدید به هوای آن جمع می‌شوند!» اینها تنها نمونه ای از ده ها مورد توهین، عقده گشایی و شبهه پراکنی علیه قیام عاشوراست که تا کنون خبری مبنی بر موضع گیری قاطع جریان اصلاحات و یا اعلام برائت از آن مخابره نشده است.

 




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.