ID : 998231
سخنگوی چهارمین دوره شورای اسلامی شهر یزد:

بافت تاریخی و فرهنگی یزد همچون چاه نفت است / بررسی برنامه 12 نفر برای شهرداری یزد


سخنگوی چهارمین دوره شورای اسلامی شهر یزد در جمع هیأت مدیره خانه مطبوعات استان یزد گفت: شفاف سازی در کارها و ارتباط مستمر و سازنده با اصحاب رسانه و خبرنگاران یکی از مهمترین رویکردهای شورای اسلامی شهر یزد است.

به گزارش خبرنگار یزد رسا، حجت الاسلام عباس زارع گاریزی در جمع اعضای هیأت مدیره خانه مطبوعات استان یزد با تأکید بر این مطلب که در شورای شهر هیچ چیز محرمانه ای وجود ندارد افزود: طبق قانون هیچ مصوبه ای از شورا محرمانه نیست و حتی اگر جلسه شورا هم با تصویب اعضا محرمانه شود مصوبات آن بعدا باید علنی شود .

وی ادامه داد: بعد از انتخابات امسال و انتخاب اعضای چهارمین دوره شورای اسلامی شهر یزد شش نفر از منتخبان این شورا جدید بوده و سابقه ای در شورا و شهرداری نداشته اند لذا در اولین اقدام کلاس های تخصصی آشنایی با وظایف شورا و قوانین شهرداری ها برگزار شد.

Picture-2157

عضو شورای اسلامی شهر یزد گفت: البته افرادی با سابقه کار اجرایی و اداری وجود دارند ولی طی نشست هایی که داشتیم ، مشکلات طرح ها ی موفق و ناموفق شهرداری از جمله کارخانه کمپوست – کشتارگاه و ...بررسی و بحول و قوه الهی اطلاعات افراد جدید با برگزاری این نشست ها کمتر از اعضای با سابقه نیست.

زارع در پاسخ به سؤالی در مورد چگونگی انتخاب شهردار و ریاست شورای شهر یزد گفت: در خصوص ریاست شورا تا روز قبل از مراسم تحلیف هیچ جلسه ای برگزار نشده بود و طی یک نشست بین اعضا دو دیدگاه وجود داشت که یا افراد باسابقه شورا باشند و یا اینکه فردی جدید انتخاب شود.

سخنگوی چهارمین دوره شورای اسلامی شهر یزد افزود: اکثریت اعضا نظرشان بر این بود که فردی جدید برای ریاست شورا انتخاب شود لذا اینگونه شد و روحیه اعتدال گرایی و به دور از دغدغه های سیاسی بسیار خوبی بین اعضا برقراراست و انشا ا لله هماهنگ با مجموعه دولت اعتدال و امید در شورای شهر یزد برای خدمت به مردم فعالیت خواهیم داشت.

وی در پاسخ به نحوه انتخاب شهردار و گزینه های مورد نظر ، افزود: تاکنون دوازده نفر برنامه های خود را به شورای شهر ارائه داده اند که این افراد با دید کاملا فراجناحی از بین مجموعه شهرداری ، شهرداری دیگر استان ها و کلانشهر ها، مدیران با سابقه و با تجربه یزد هستند.

زارع افزود: با توجه به اینکه عظیمی زاده شهردار فعلی یزد نیز یکی از دوازده گزینه ای است که برنامه خود را ارئه داده لذا در صورتی که یکی از این افراد قوی تر از شهردار فعلی باشد انتخاب خواهد شد و عظیمی زاده نیز یکی از گزینه های شورای چهارم برای شهرداری یزد است.

عضو شورای شهر یزد گفت: ما قسم خورده ایم که منافع شهر و مردم را در اولوت بگذاریم لذا در انتخاب شهردار یزد فقط پیشرفت شهر و توسعه فعالیت های عمرانی و تخصصی مد نظرماست و ملاحظه هیچ چیز دیگر را نخواهی کرد.

سخنگوی چهارمین دوره شورای اسلامی شهر یزد اظهار داشت: با شروع به کار شورای جدید پروژه ها سرعت گرفت و اکثر اعضا نیز بصورت روزانه از نحوه انجام کاربازید دارند به گونه ای که امروز در پارک بزرگ شهر با حضور مدیرکل ورزش و جوانان مقررشد زمین چمن احداث شود و مسجدی نیز در این پارک ساخته شود و احداث مسجد در پارک های دیگر ازبرنامه های این شورا است.

 Picture-2112-(1)     

زارع افزود: بازدید از پروژه شهید حکیمیان و بازدید روز چهارشنبه اعضا از منطقه آزاد شهر با حضوز مسؤولان در دستور کار آخر هفته شورا ی شهر یزد قرار دارد.

وی ادامه داد: حضور در شورای شهر تهران و دیدار با رییس میراث فرهنگی کشور و دعوت از وی برای سفر به استان یزد از دیگر برنامه های شورای شهر یزد است.

زارع ادامه داد: بافت تاریخی و فرهنگی یزد نیازمند توجه بیشتر ی است و پتانسیلی که در یزد وجود دارد ارزشی برابر چاه نفت است که تبعات و آلودگی نیز ندارد واگر از این بافت حفظ و حراست نکنیم خیانت به گذشتگان است لذا برای استفاده هرچه بهتر از پتانسیل تاریخی و فرهنگی یزد برنامه ریزی های زیادی انجام شده است.

عضو شورای شهر در پاسخ به سوالی در مورد برنامه های شورای چهارم برای حمایت از فرهنگ دارالعباده گفت: متاسفانه به دلیل استفاده خانواده ها از ماهواره و همچنین مهاجر پذیربودن یزد و و جود مراکز دانشگاهی باعث تغییر فرهنگ عمومی مردم شده و لذا احیای فرهنگ دارالعباده از برنامه های اولویت دار این شورا است.

زارع در پاسخ به سؤالی در مورد ایجاد فضای شادی و نشاط در بین مردم اظهار داشت: افزایش فضای فیزیکی پارک کوهستان با توجه به استقبال خانواده ها از این مکان از برنامه های این شورا است و بررسی هایی نیز جهت ایجاد پارک های جدید در محلات مختلف شهر یزد در دست اقدام است.

رییس هیئت مدیره خانه مطبوعات نیز در این نشست گفت: متاسفانه ارگان های مختلفی داعیه دار فعالیت فرهنگی در سطح شهر هستند که باعث تداخل کارها و بی اثر شدن برخی هزینه ها و برنامه ها شده است.

محمد فاضلی افزود: تقویت فرهنگ عمومی شهراز درخواست های اصلی اصحاب فرهنگ و هنر یزد است که باید برنامه ریزی ویژه ا ی برای این مهم صورت گیرد.

مدیرمسؤول نشریه یزد امروز ادامه داد: متاسفانه فرهنگ عمومی دارالعباده و دارالاخلاق یزد دستخوش تغییرات و هجمه های زیادی شده و شورای شهر می تواند با تشکیل اتاق فکر و استفاد از نظرات کارشناسان با این هجمه ها مقابله نماید.

فاضلی افزود: انشاالله با عملکردی که در شورای چهارم خواهید داشت در انتخابات آینده شما باعث گرم شدن تنور انتخابات و حضور بیشتر مردم شوید نه اینکه انتخابات ریاست جمهوری بر شوراها سایه افکند.

Picture-2129

رییس هیئت مدیره خانه مطبوعات یزد گفت: اگر به اندازه پل های عابر پیاده و خیابان به مسایل فرهنگی پرداخته می شد اکنون شاهد معضلات کنونی نبودیم اما بدلیل در چشم بودن پل و خیابان تمام فعالیت های شوراها به این سمت هدایت شده چون فعالیت فرهنگی در چشم مردم نیست اما باقیات الصالحاتی است که خواهد ماند.

نایب رییس خانه مطبوعات استان یزد نیز در این نشست گفت: ایجاد فضای شفاف و اطلاع رسانی صحیح و درست از اقدامات شورای شهر باعث جلوگیری از بروز شایعات می شود.

جواد آذرنگار افزود: اجرای سلیقه ای قانون و تفسیر به رأی برخی افراد از قانون باعث ایجاد مشکلاتی می شود که به عنوان نمونه چگونگی حضور افراد و به ویژه خبرنگاران در صحن علنی شورا یکی از این موارد است.

مدیرمسؤول نشریه بشارت نو، ادامه داد: طبق نص صریح قانون ،غیرعلنی شدن جلسات شورا باید با تصویب اکثریت اعضا و موافقت فرماندار و اعلام عمومی باشد و اینکه ریاست شورا جلسه ای را غیر علنی نموده یا از حضور خبرنگاران جلوگیری کند خلاف صد درصد قانون است.

آذرنگار افزود: در چند روز گذشته یکی از خبرنگاران برای تهیه گزارش چگونگی انتخاب شهردار به شورای شهر مراجعه داشته که با دستور شایق رییس شورای شهر از ورود وی جلوگیری شده است.

صاحب امتیاز نشریه شهاب یزد ادامه داد: امیدواریم با اجرای مر قانون و شفافیت در کارها باعث ایجاد انگیزه نشاط در فضای عمومی شده و مردم از طریق رسانه ها بصورت کاملا شفاف در جریان اقدامات انجام شده قرار گیرند.

عضو هیات مدیره خانه مطبوعات استان یزد نیز در این نشست گفت: حمایت از نشریات محلی یکی از راهکارهای موفقی است که در اکثر استان ها انجام می شود ولی متاسفانه در شورای شهر یزد مغفول مانده است.

محمدرضا حایری زاده ، افزود: امیدواریم با امضای تفاهم نامه با خانه مطبوعات و نشریات محلی این نشریات خریداری و در ترمینا ل و پایانه های مسافری و اماکن عمومی در اختیار مردم قرار گیرد.

 مدیرمسؤول نشریه ندای عاشورا و سرپرست روزنامه کیهان در استان یزد اظهار داشت: قطعا همکاری متقابل خانه مطبوعات و رسانه های محلی باعث ارتقای فرهنگ و سطح معلومات عمومی و افزایش توانمندی نشریات محلی خواهد شد.

بهناز عسکری، عضو هیات مدیره خانه مطبوعات استان یزد نیز گفت: با توجه به کمبود فضاهای ورزشی و بویژه اماکن تفریحی در شهر یزد انجام فعالیت های متنوع و شاد از درخواست های مکرر اقشار مختلف مردم است.

خبرنگار روزنامه اطلاعات در استان یزد افزود: پارک شهر شادی که یکی از اماکن زیر نظر شهرداری است بدون برنامه ریزی اصولی با حالت نیمه تعطیل مواجه شده و اکثریت دستگاههای موجود در این پارک قدیمی و غیرقابل استفاده است و امیدواریم برای بهسازی آن و افزایش فضای فیزیکی پارک کوهستان نیز برنامه ریزی شود.

Picture-2173

مجید وفایی شاهی عضو هیأت مدیره خانه مطبوعات استان یزد نیز در این نشست گفت: خبرنگاران به عنوان پل ارتباطی بین مسؤولان و جامعه و چشم بینای افکار عمومی باید مورد حمایت قرار گرفته و حداقل کاری که مورد درخواست اصحاب رسانه است جلوگیری از کارشکنی های برخی افراد در انجام رسالت مطبوعاتی و فرهنگی است.

در پایان این نشست درخواست های خانه مطبوعات از جمله صدور کارت شناسایی ویژه خبرنگاران با همکاری خانه مطبوعات برای حضور خبرنگاران در جلسات شورا ، خرید نشریات محلی و استفاده در اماکن عمومی ، برگزاری نشست های خبری حداکثر هر دو ماه یک بار، ایجاد کیوسک های مطبوعاتی جدید ، همکاری بیشتر شهرداری با نشریات و رسانه ها بویژه حمایت از نشریات محلی در تخصیص آگهی ها و ... توسط مسعود میرجلیلی مدیر اجرایی خانه مطبوعات استان یزد مطرح و از طرف حجت الاسلام زارع سخنگو و عضو چهارمین دوره شورای اسلامی شهر یزد قول مساعد جهت طرح در صحن شورای شهر و پیگیری داده شد.

Picture-2177

Picture-2164

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.