ID : 1083861
امام جمعه مروست:

بالا رفتن سن ازدواج در کشور یک معضل بزرگ است


خطیب جمعه مروست خاتم بالا رفتن سن ازدواج در کشور را یک معضل بزرگ برای جامعه امروز برشمرد و گفت بایستی چشم و هم چشمی‌ها و بعضی از رسوم غلط را از امر مقدس ازدواج جدا کرد.

به گزارش خبرنگار یزد رسا از مروست، امام جمعه مروست در خطبه های این هفته نماز اشاره ای به بحث اسرف کرد و با بیان حدیثی از امام علی (ع) گفت : کسی که صاحب اموال شد باید از فاسد کردن اموال و صرف آن در مسیر باطل و گناه بپرهیزد.

"حجت الاسلام حسینی" همچنین اشاره ای نیز به ازدواج جوانان و خرج ها و تجملات عروسی ها کرد و اظهار داشت: جوان از زمانی که توانایی پیدا کرد باید برای خود اندوخته ایی فراهم کند و نباید کاری کند که هنگام ازدواجش پدرش زیر فشار مالی قرار گیرد که خدایی نکرده دچار قرض گرفتن پولی با بهره شود زیرا مورد پذیرش اسلام نیست.

وی با مهم خواندن نقش مسئولان در بستر‌سازی ازدواج آسان جوانان‌، نقش خانواده‌ها را هم در این امر حائز اهمیت برشمرد و تصریح کرد: بایستی چشم و هم چشمی‌ها و  بعضی از رسوم غلط را از امر مقدس ازدواج جدا کرد.

خطیب جمعه مروست خاتم  بالا رفتن سن ازدواج در کشور را یک معضل بزرگ برای جامعه امروز برشمرد و اظهار کرد: باید موانع پیش روی ازدواج جوانان را برداشت و این سنت ارزشمند را در جامعه گسترش داد.

وی همچنین با بیان اینکه امروز جمعه سالروز درگذشت مفتی اهل سنت شیخ محمود کلموت است تصریح کرد: در فتوایی آمده است که مذهب شیعه جعفری مذهبی است که همانند مذاهب اهل تسنن شرعاً جایز است و این کلام حقی است که از دهان این مفتی سنی بیرون آمده و خداوند در قرآن فرموده که هر که انسان بی گناهی را بکشد برای همیشه در جهنم می ماند و این وهابیون خبیث که همیشه قرآن می خوانند پس چرا عمل نمی کنند و این خبیث ها فکر می کنند که با شیعه کشی به بهشت خواهند رفت.

 
حسینی خاطر نشان کرد: ۲۳ آذر سالروز حمله مزدوران شاهنشاهی به بیمارستان امام رضا در مشهد مقدس در سال ۵۷ و ۲۴ آذر اشغال افغانستان توسط ارتش شوروی سابق می باشد که امام راحل در این مورد فرمودند : شما ای مسلمانان و مستضعفان جهان به پا خیزید و حق را با چنگ و دندان بگیرید.

خطیب جمعه  مروست همچنین یاد آور شد:۲۵ آذر شهادت محمد ابن ابی بکر می باشد که امام علی در مورد ایشان می فرماید : تو برای فرزندان من مانند دو دستی هستی که باید بیایی و از آنها مواظبت کنی .

چهارشنبه ۲۶ آذر روز بیماری پیامبر اسلام بیماری ایشان چندی بیش طول نکشید و بر اثر آلودگی غذا در ۲۸صفر رحلت فرمودند و شهادت آیت الله دکتر مفتح در سال ۵۸ و روز وحدت حوزه و دانشگاه از دیگر مناسبت های بود که حجت الاسلام حسینی به آنها اشاره کرد.

 



summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.