ID : 36809967
مدیرکل جهاد کشاورزی استان یزد:

بانک کشاورزی کمتر از 8 درصد اعتبارات تخصیصی به گلخانه ها را پرداخت کرده است


مدیر کل جهاد کشاورزی استان یزد ضمن گلایه ازاظهارات معاون اعتباری بانک کشاورزی اظهار داشت: کمتر از 8 درصد اعتبارات تخصیصی به بانک کشاورزی منجر به عقد قرارداد شده است.

سید جمال سجادی پور در مصاحبه با یزدرسا، ضمن رد سخنان معاون اعتباری بانک کشاورزی در جلسه مجمع نمایندگان استان گفت: کل تسهیلاتی که در سال 98 از محل تبصره 18 به جهاد کشاورزی استان ابلاغ و مصوب شده 634 میلیارد تومان بوده که از این میزان 311 میلیارد تومان مربوط به گلخانه هاست که 130 میلیارد تومان مربوط به احداث گلخانه های جدید و 73 میلیارد تومان به نوسازی و بهسازی واحد های موجود اختصاص یافته است.
 
رئیس جهاد کشاورزی استان یزد با بیان اینکه بانک های عامل این سازمان در زمینه پرداخت تسهیلات بانک های توسعه تعاون،پست بانک و کشاورزی هستند تصریح کرد: در کارگروه اشتغال استان 163 طرح  به مبلغ 161میلیارد و 500 میلیون تومان مصوب شده که از این تعداد 9 طرح با اعتبار 10میلیارد و 400 میلیون تومان به بانک توسعه تعاون،142 طرح با اعتبار143میلیاردتومان به بانک کشاورزی و 12 طرح با اعتبار 7.1میلیارد تومان به پست بانک اختصاص داده شده است.
 
وی اضافه کرد: تاکنون یک طرح به بانک توسعه تعاون با مبلغ سرمایه گذاری 9 میلیارد و 900 میلیون تومان، 109 طرح به بانک کشاورزی با مبلغ سرمایه گذاری 76میلیارد و 500 میلیون تومان و 7 طرح به پست  بانک با مبلغ سرمایه گذاری 2 میلیارد و600 میلیون تومان معرفی شده اند.
 
سجادی پور تصریح کرد: تاکنون پست بانک و توسعه تعاون هیچ گونه عقد قراداد و پرداختی نداشتند و تنها 57 میلیارد تومان یعنی کمتر از 8 درصد اعتبارات تخصیصی به بانک کشاورزی منجر به عقد قرارداد شده است.
 
رئیس جهاد کشاورزی استان تاکید کرد: بر اساس بند خ مربوط به پرداخت وام های کشاورزی نیزبه بانک کشاورزی 58 میلیارد تومان اعتبار ابلاغ شده که 47 میلیارد تومان سرمایه گذار به این بانک معرفی شده و از این میزان تنها 29 میلیارد تومان پرداخت شده است.
 
این مقام مسئول در پایان ضمن گلایه ازاظهارات معاون اعتباری بانک کشاورزی اظهار داشت: متاسفانه در آن جلسه به بنده وقت دفاع داده نشد اما آنچه میتوانم بگویم این است که مسئولان بانک کشاورزی علی رغم معرفی افراد برای دریافت تسهیلات سرمایه گذاری برای یکصد هکتار گلخانه تنها 5 درصد ازاعتبارات تخصیصی  را پرداخت کردند.
 
انتهای پیام/ح



summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.