ID : 7862270
بخشدار مرکزی:

بخش مرکزی قابلیت وجود دانشگاه را دارد/ گازرسانی به روستاهای این بخش در حال انجام است


بخش مرکزی تفت دارای آب و هوای مناسب است که طبیعت بکر و دل انگیز این بخش و همچنین وجود بیش از 200 اثر طبیعی،گردشگری و میراث فرهنگی و وجود بقاع متبرکه سبب شده است تا این بخش به یکی از قطب های مستعد گردشگرپذیر در استان تبدیل شود.

به گزارش یزدرسا به نقل از صبح تفت، بخش مرکزی شهرستان تفت بعنوان یکی از زیباترین، پرجاذبه ترین و دیدنی ترین مناطق استان یزد است و با مساحت 3800 کیلومتر مربع، دارای بیش از 270 روستا دارای سکنه، پنج دهستان می باشد.

بر اساس آخرین آمار در سال ۹۰ این بخش حدود 16هزار نفر جمعیت داشته که این تعداد در بعضی فصول سال به 30 هزار نفر نیز افزایش می رسد.

بخش مرکزی تفت دارای آب و هوای مناسب است که طبیعت بکر و دل انگیز این بخش و همچنین وجود بیش از 200 اثر طبیعی،گردشگری و میراث فرهنگی و وجود بقاع متبرکه سبب شده است تا این بخش به یکی از قطب های مستعد گردشگرپذیر در استان تبدیل شود.

با این معرفی کوتاه جهت آشنایی بیشتر، فرصت را غنیمت شمرده و با «علی احمدیان بخشدار مرکزی تفت» به گفتگو نشستیم که در ادامه قسمت دوم ماحصل این گفتگوی صمیمی را می خوانید. 

بخشدار مرکزی تفت پیگیری تهیه طرح هادی برای 50 روستای این بخش با همکاری دهیاری ها و بنیاد مسکن  را از دیگر کارهای مهم و زیرساختی در این بخش عنوان کرد و افزود: متاسفانه به علت نداشتن طرح هادی در بیش از 50 روستای این بخش، ما در ساخت و سازها  و بسیار از امور با مشکل مواجه بودیم که الحمدالله با پیگیری های انجام شده و انعقاد تفاهم نامه با بینادمسکن این کار در دست اقدام است و انشالله به زودی شاهد اتمام تهیه طرح های هادی می باشیم.

احمدیان به ضرورت وجود دهیاری در روستاها جهت پیگیری و انجام کارها و نظارت بر ساخت و سازها و دریافت عوارض و اعتبارات اشاره و افزایش 5 دهیاری دیگر در بخش در روستاهای بنستان،زیرباغشاه،مزرعه حسن سانیج،تقی آباد علی آباد  و محسن آباد نصرآباد و پیگیری استقرار ۳ دهیاری دیگر(مزنگ،مزرعه کوهی و مزرعه مستوفی)نیزاز جمله فعالیت های این بخش می باشد.

این مسئول با بیان اینکه وسعت چشمگیر و محرومیت های عدیده ی بخش سبب شده است تا فعالیت ها کمرنگ جلوه داده شود، تصریح کرد: در بخش مرکزی فاصله بین برخی روستاها بیش از 50 کیلومتر بوده و نیازمند اعتبار هنگفتی می باشد، در حالی که همین مسافت در نقاط دیگر استان، دو شهرستان را به هم متصل می کند.

وی همچنین به آمار زیاد شوراها و دهیاری های این بخش اشاره گفت:بخش مرکزی تفت دارای 59 شورا و 68 دهیاری می باشد که این تعداد و زیاد و از طرفی اعتبارات و درآمدزایی کم بخش محرومیت از امکانات و زیرساخت های روستاهای زیادی را شامل شده بطوریکه در خیلی از روستاها ما هنوز با مشکل آب شرب و راه مناسب  و ... مواجه می باشیم.

احمدیان اشتغال را از دغدغه های اصلی بخش برشمرد و اذعان کرد: غیر فعال بودن برخی واحدهای شهرک صنعتی مزرعه حاجی علی عسکر و برخی طرح های کشاورزی و دامداری در بخش و به فرجام نرسیدن آن از دلایل بیکاری در منطقه بوده که با حمایت و درایت مسئولین، پیگیر احیاء و راه اندازی مجدد آن هستیم ضمن آتکه هماهنگی های اولیه جهت تهیه طرح و امکان سنجی راه اندازی ناحیه صنعتی دهشیر نیز صورت  گرفته است

وی وضعیت فرهنگی و آموزشی بخش را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: مدارس در بخش متأسفانه به علت کمبود دانش آموز در حال نیمه فعال شدن می باشند و بیشتر مدارس این بخش متروکه شده و در حال از بین رفتن هستند که تقاضای واگذاری آنها را به دهیاری ها و شوراها جهت استفاده عموم و اهالی روستا داریم.

*بخش مرکزی قابلیت وجود دانشگاه را دارد

بخشدار مرکزی تفت با بیان اینکه این بخش قابلیت ها و امکانات بسیار خوبی از جمله تقریب مسافت تا مرکز شهرستان و استان،قرار داشتن در مسیر اصلی جاده یزد به استان های جنوب،آب و هوای مناسب و زمینه خوب محصولات کشاورزی و آثار متنوع باستانی و گردشگری و ... می باشد خواستار راه اندازی یک واحد دانشگاهی در روستاهای این بخش شد.

وی ادامه داد: بخش مرکزی دارای پنج مرکز بهداشتی و درمانی در مراکز دهستانها بوده و همچنین دارای سه مرکز  اورژانس ۱۱۵ در علی آباد، دهشیر و دهبالا هست.

گازرسانی به روستاهای این بخش در حال انجام است

بخشدار مرکزی تفت گازرسانی به روستاهای این بخش را از دغدغه های اصلی مسئولین و مردم برشمرد و ابراز کرد: با توجه به پیگیری ها و هماهنگی ها انجام شده با شرکت گاز استان و شهرستان گازرسانی به بسیاری از روستاهای دهستان دهشیر، علی آباد ، نصرآباد و اسلامیه انجام شده و در برخی از روستاها نیز مراحل لوله گذاری و زیرساختی گازرسانی در حال انجام است و پیگیر  هستیم مابقی روستاها نیز با همکاری مسئولین شرکت گاز استان از این نعمت الهی بهره مند سازیم.

وی برگزاری مراسمات مذهبی در روستاهای بخش با همکاری هیات رزمندگان اسلام، پیگیری ایجاد خانه عالم،خانه قرانی،کانون فرهنگی هنری مساجد و استقرار روحانی برای روستاها،تشکیل کمیته فرهنگی ورزشی در بخشداری، راه اندازی شورای فرهنگی در روستای نصرآباد،برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی و هنری و ورزشی در روستاها،همکاری با ستاد نماز جمعه و ... را از دیگر فعالیت های انجام شده در طول سال گذشته در این بخش عنوان نمود.

بخشدار مرکزی تفت از پیگیری برای راه اندازی کتابخانه عمومی در مراکز دهستان های این بخش خبر داد و افزود: با پیگیری های انجام شده مجوز راه اندازی کتابخانه در روستاهای دهشیر و اسلامیه صادر  شده و فضای مناسبی برای این کار در نظر گرفته شده که انشالله به زودی شاهد افتتاح آن خواهیم بود و کارهای اولیه برای راه اندازی کتابخانه در بقیه روستاها نیز در دست پیگیری است.

علی احمدیان برگزاری انتخابات باشکوه ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر روستا را از دیگر فعالیت ها برشمرد و تصریح کرد: الحمدلله با همکاری و دوستان هیات های اجرایی،بازرسی و نظارت و ... توانستم انتخابات بسیار خوبی را در این بخش برگزار نماییم و این درحالی است که برگزاری انتخابات شورای اسلامی روستایی در این بخش کار سنگینیئ بود که خدا را شکر به

خوبی پشت سر گذاشتیم و مردم این بخش همراه و همگام با دیگر مردم ایران زمین حماسه سیاسی بزرگی را که مد نظر رهبر معظم انقلاب بود رقم زدند .

مجموعه بخشداری مرکزی با توجه به حجم، فشار کاری و وسعت بخش، خوشبختانه عملکرد مثبتی داشته است.

احداث سالن های ورزشی در مراکز دهستان ها در دست پیگیری است

احمدیان به وضعیت ورزشی بخش اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به ضرورت اجرای برنامه های ورزشی بر اساس نیازها و توانمندی ها در ابتدا نسبت به تهیه شناسنامه ورزشی برای روستاهای بخش اقدام گردید و نخبگان ورزشی بخش شناسایی شدند و بر این اسا کمک های خوبی هم به ورزش روستایی بخش انجام شد.

وی ادامه داد: این بخش دارای یک سالن ورزشی در دهشیر بوده و یک سالن نیمه تمام هم در علی اباد و اسلامیه داریم و در تلاش هستیم که انشالله با بهتر شدن وضعیت اعتبارات و با مساعدت ها و حمایت های خوبی که فرماندار محترم شهرستان داشتند و با همکاری اداره کل ورزش و جوانان ضمن تکمیل این دو سالن ورزشی، در روستاهای نصراباد نیز سالن احداث نماییم اما در مجموعه روستاهای دهبالا و سانیج ما نیز با توجه به تعدد روستاها و ورزشکاران ضرورت احداث سالن ورزشی دارد که در اولویت بعدی در حال پیگیری است.

احمدیان خاطرنشان کرد: ما در بخش ورزش های روستایی و بازیهای بومی و محلی کمک های ورزشی خوبی را به تیم های مختلف وررزشی در روستاها داشتیم و تاکنون تعداد زیادی لباس ورزشی،توپ فوتبال،توپ فوتسال و توپ والیبال و ... بین تیم های ورزشی روستایی توزیع شده است.

وی از برگزاری دو جام مسابقات فوتسال در بخش و حضوردربین ورزشکاران وکمک مالی به آن ها خبر داد و تصریح کرد: در طول سال مسابقات متعدد ورزشی در روستاهای این بخش در حال برگزاری است که می توان به مسابقات جام فوتبال شیرکوه با شرکت 24 تیم و مسابقات فوتبال صادق آباد  جام عید فطر تا عید غدیر که با حضور 32 تیم درحال برگزاری است اشاره نمود.

احمدیان در پایان از مساعدت فرماندار محترم شهرستان جناب آقای زارع، ائمه جمعه محترم شهرستان، مدیرکلمحترم دفتر امور روستایی و شورا های استانداری و معاونین و کارشناسان این اداره کل ، رؤسا و مسئولین ادارات شهرستان و بخش، شوراها، دهیاران و مردم فهیم بخش ، کارکنان بخشداری و شرکت تعاونی دهیاریهای بخش قدردانی نمود و گفت: انشاء الله با همدلی و تعامل بین مردم و مسئولین، مشکلات مرتفع خواهد شد.




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.