ID : 22130178
با همکاری بهزیستی استان یزد؛

بخش نابینایان کتابخانه امام علی(ع) یزد مجهز به دستگاه «سروش» شد


با تلاش و پیگیری کتابدار بخش نابینایان کتابخانه امام علی(ع) یزد و مساعدت مالی سازمان بهزیستی استان، یک دستگاه سروش برای بخش نابینایان کتابخانه خریداری شد.

به گزارش یزد رسا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی یزد، غلامرضا ابراهیمی، مسؤول کتابخانه امام علی(ع)‌ اظهار داشت: بهزیستی استان یزد مبلغ 30 میلیون ریال برای خرید این دستگاه در اختیار اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان قرار داده که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی ادامه داد: سروش، دستگاهی جانبی برای کامپیوتر است که به ‌همراه نرم‌افزارهای گویا، امکان آموزش‌های همزمان لمسی و صوتی را فراهم می‌کند و قادر است مفاهیم تصویری را به نابینایان انتقال دهد.

ابراهیمی بیان کرد: در این روش پس از تهیه تصاویر برجسته و تدوین موضوع آموزشی توسط مربیان و نرم‌افزارهای طراحی، تصاویر بر روی دستگاه سروش قرار داده می‌شود و کاربر در گام اول تصویر را لمس نموده و ذهنیتی از موضوع را برای خود پدید می‌آورد و سپس با فشار دادن بر سطح تصویر در محل‌هایی که نیاز به اطلاعات دارد، توضیحات بیشتری را به صورت گویا و یا بریل، از طریق دستگاه برجسته نگار، دریافت می‌کند.

به گزارش فارس، بخش نابینایان کتابخانه عمومی امام علی (ع) به صورت بخشی مجزا در ساختمان جنب کتابخانه فعالیت می‌کند و هم‌اکنون 563 نفر عضو فعال نابینا و کم‌بینا از خدمات این بخش بهره می‌برند.

در این بخش همچنین بیش از 2 هزار جلد کتاب بریل و 7 هزار و 200 نسخه کتاب گویا در اختیار اعضای روشندل کتابخانه قرار دارد.

انتهای پیام/س*




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.