برآیند عملکرد رسانههای یزد در دوران بحران کرونا فراعملکردی است
به گزارش یزدرسا؛ احمد پهلوانیان در رابطه با ارزیابی عملکرد رسانهها در زمینه بحران کرونا، به شرایط متلاطم کشور در دوران قبل از بحران اشاره کرد و گفت: قبل از بحران کرونا، کشورمان درگیر نوسانات سیاسی و اقتصادی و اجتماعی متعددی بود و هر چند که اقدامات پیشگیرانهای از سوی کشور انجام میشد، کمتر در دوران قبل از بحران مورد توجه رسانهها قرار گرفت.
برآیند عملکرد رسانههای یزد در دوران بحران کرونا فراعملکردی بود
وی عملکرد رسانهها در دوران بحران را فراتر از عملکرد عادی رسانهای در یزد اعلام کرد و گفت: برآیند عملکرد رسانههای یزد در دوران بحران کرونا فراعملکردی بود چرا که سلامت فضای رسانهای، حسن نیت، دلسوزی و نگرانی برای همشهریان دغدغه مشترکی بود که در تمام رسانههای یزد وجود داشت.
پهلوانیان خاطرنشان کرد: حساسیت و نگرانی مهمترین عواملی بود که در فعالیت همه رسانهها بعضاً در دل تندگوییها و نگاههای غیرمنصفانه برخی از رسانهها نیز دیده میشد به طوری که در حالت کلی، معدل عملکرد رسانههای استان در این بحران مثبت بوده است.
اطلاع رسانیهای مناسب مسئولان، ناشی از حساسیت بالای رسانههای یزد
وی اطلاع رسانیهای مناسب مسئولان و همچنین پاسخگویی در این بحران و حساسیت بالای رسانههای یزد را بسیار مهم خواند و گفت: البته اطلاع رسانیهای شفاف و به موقع مسئولان حاصل تشنگی رسانهها و خبرنگاران و پاسخگویی و عملکرد مطلوب دستگاهها، افزایش حساسیت عمومی و رساندن مدیران به آستانه پاسخگویی نیز نتیجه عملکرد رسانههای استان بوده است.
وی با اشاره به نقش رسانهها و نهادهای اجتماعی در ارتباط با افکار عمومی، اظهار کرد: این قشر برای هدایت و جهت دهی در حوزه بحرانها سه وظیفه برعهده دارند که یکی از این وظایف مربوط به پیش از بحران و در حوزه آموزشهای کاربردی است تا بایدها و نبایدها را به مردم بیاموزند.
وی با بیان این که دستگاهها در این رابطه باید بسترساز رسانهها در پیش از آغاز بحران باشند، گفت: دستگاهها به تنهایی نمیتوانند در آموزشها موفق باشند مگر این که در کنار رسانهها و با ایجاد بستری برای فعالیت رسانهها به این مهم بپردازند چرا که رسانهها نقش کاتالیزور و تاثیرگذار بر این فعالیتها دارند.
وظیفه اصلی رسانهها در زمان بحران عمدتاً اطلاع رسانی است
این مسئول با بیان این که وظیفه اصلی رسانهها در زمان بحران عمدتاً اطلاع رسانی است، تصریح کرد: اطلاع رسانی هشدارها و نکات ایمنی و همچنین آگاهسازی جامعه در زمینه ساز و کارهای کمک در بحرانها و جلوگیری از سوء استفادهها و ناهماهنگی در هنگام بروز بحرانها از وظایف عمده رسانههاست.
وی دستگیری را رویکرد مهم رسانهها در زمان بحران مطرح کرد و گفت: رسانهها باید عملکرد دو سویه داشته باشند و علاوه بر اطلاع رسانی، چالشها و نواقص را نیز به منظور رفع مشکلات موجود به خصوص جلوگیری از غفلت مسئولان از حوزههای دیگری جز بحران که ممکن است فراموش شوند، مورد توجه قرار دهند.
پهلوانیان رعایت اخلاق رسانهای را در همه حال ضروری خواند و گفت: بعضاً برخی از رسانهها در شدیدترین بحرانها با رویکرد ابعاد سیاسی و تمرکز بر مچگیری به جای دستگیری به بازتاب چالشها میپردازند که در واقع دنبال کننده اغراض سیاسی و پایگاههای اجتماعی است.
حفظ آرامش جامعه در دوران پسا بحران از وظایف رسانههاست
وی با بیان این که حفظ آرامش جامعه در دوران پسا بحران نیز در حیطه وظایف رسانههاست، گفت: بعضاً با طولانی شدن بحرانها، این وظیفه در دل بحران وارد میشود و رسانهها موظف به اجرای هر دو مسئولیت میشوند.
به گفته این مسئول، پیگیری نواقص و کاستیها تا زمان رسیدن به شرایط قبل از بحران یا شرایط بهتر از آن، افزون بر نشاط آفرینی ضروری است.
ایسنا/
انتهای پیام/
Related Assets:
- مردم مناطق روستایی تنها از چاه های آب شرب عمومی استفاده کنند
- چین: ۱۲۹۰نفر کشته کرونا را کم شمرده بودیم!
- تشدید عطش انتقام ملت های منطقه و جبهه مقاومت از آمریکا با شهادت سردار سلیمانی
- ساعات پخش دعای هفتم صحیفه در صدا و سیمای یزد
- آغاز ثبت نام وام ضروری بازنشستگان کشوری از اول اردیبهشت
- ملت ایران در طول تاریخ به فکر رفع محرومیت مستمندان بوده است
- تاریخ دقیق تولد رهبر انقلاب از زبان معظمله