ID : 15483971
دادستان ابرکوه مطرح کرد

برخورد قاطع قضایی با تخلفات آب در مهردشت ابرکوه/اجرای طرح جلوگیری از سرقت محصولات زراعی در بهمن


دادستان ابرکوه گفت: طرح جلوگیری از سرقت محصولات زراعی ، در دهستان فراغه با موفقیت بسیاری اجرا شد و بزودی این طرح در بخش بهمن با همکاری کشاورزان نیز اجرا خواهد شد.

به گزارش سرو ابرکوه، علی محمد دشتکیان در جلسه هم اندیشی با کشاورزان بخش بهمن که با حضور مسئولان و کارشناسان آب منطقه ای یزد در شهر مهردشت اظهار کرد: انتظار این است که مردم برای حفاظت از اموال خود تلاش بیشتری داشته باشند و  دادگستری و نیروی انتظامی نیز تلاش می کنند که با کشاورزان همکاری کند.

وی یکی از راه های حمایت دستگاه قضایی از کشاورزان را اجرای طرح جلوگیری از سرقت محصولات زراعی عنوان کرد و گفت: این طرح، در دهستان فراغه اجرا شد که بسیار موفقیت آمیز بود و بزودی این طرح در بخش بهمن با همکاری کشاورزان منطقه نیز اجرا خواهد شد.

طرح جلوگیری از سرقت محصولات زراعی در بخش بهمن اجرا می شود

دشتکیان به موارد اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: شناسایی معتادان بخش بهمن و ارسال اسامی آن ها به منطقه انتظامی با طبقه بندی در سه گروه معتادان دارای سابقه سرقت، معتادان خیلی خطرناک و معتادان معمولی اولین مرحله این طرح می باشد.

وی بیان کرد: بخش دوم این طرح که با همکاری بسیج صورت گرفته، گزینش و آموزش نیروهای از بسیج است که به فراخور ظرفیت خود، به صورت نگهبانی در مناطق کشاورزی از سرقت جلوگیری می کنند و این افراد از حمایت قضایی برخوردار بوده و لازم است کشاورزان با آنان همکاری کنند.

برخورد قاطع قضایی با تخلفات آب

دادستان ابرکوه در ادامه به بحث آب پرداخته و گفت: به دلیل برداشت بی رویه آب در برخی از روستاهای ابرکوه، فرو چاله هایی ایجاد شده که اگر این روند ادامه یابد و به مناطق مسکونی کشیده شود بسیار خطرناک است.

وی به کمبود آب شرب در روستای فراغه که قطب زردآلوی کشور است اشاره کرد و گفت: در حوزه تخلفات آب با خاطیان برخورد بسیار قاطعی صورت می گیرد چرا که بحث آب بسیار جدی است و اگر دقت نشود جبران ناپذیر است.

دشتکیان این مسئله کمبود آب را در بخش بهمن بسیار جدی عنوان کرد و افزود: این مسئله اگر رعایت نشود مهردشت با مشکل شرب مواجه خواهد شد.

وی در ادامه به تخلفاتی که در بخش بهمن در مسئله آب شایع است اشاره کرد و گفت: انتقال  آب را از یک چاه به چاه دیگر، کف شکنی، لایه روبی و حفر چاه بدون مجوز و عدم نصب کنتور های هوشمند با هدف بحث مدیریت آب از مهمترین جرائم آب در منطقه مهردشت است که با متخلفان برخورد جدی خواهد شد.

این مقام مسئول افزود: مسئله تغییر کاربری اراضی زراعی که از سال 1374 به بعد تصویب شده نیز جرم است و تمام تغییرات باید با مجوز جهاد کشاورزی باشد و اگر برخلاف این باشد بر طبق تبصره 1 ماده 10 ماموران جهاد کشاورزی وظیفه دارند نسبت به جلوگیری از آن اقدام کنند.

انتهای پیام/ ک




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.