ID : 8898606
آیت الله خاتمی در نمازجمعه تهران:

برخی‌ به دنبال قبح‌زدایی از فتنه ۸۸ هستند/ اعدام آیت‌الله نمر عواقب بسیار سختی دارد


خطیب موقت نماز جمعه تهران تاکید کرد: حکم اعدام آیت‌الله شیخ نمر به جرم حمایت از ولایت فقیه و انقلابیون بحرین صادر شده است‬؛ به دولت عربستان می‌گویم این لقمه‌ای نیست که از گلوی شما راحت پایین برود.

 به گزارش یزد رسا به نقل از«نسیم»، مهمترین محورهای سخنان آیت‌الله سیداحمد خاتمی در خطبه‌های نمازجمعه امروز تهران بدین شرح است:

 

- ‫درگذشت فرزند حجت‌الاسلام تقوی را تسلیت می گویم.

 

- منزوی کردن جریان نفاق در انقلاب اسلامی حاصل کار وزارت اطلاعات است.

 

- دستگیری ریگی و برخورد با سایت‌های تفرقه‌افکن در ماه‌های اخیر از حسنات این وزارت است.

 

- ‫مداحان ما تجسم هنر آیینی هستند و باید هدفمند بخوانند. ‫یعنی گریه و شور در اوج باشد ، با اشعار بصیرت افزیی کنند. ‫شعر ها شعرهای خودی باشد. ‫خادمان بر عمق معرفتی و اخلاقی خود بیافزاید. ‫باید طوری باشد که جوانی که دوساعت می آید وقت می گذارد بر او تاثیری قابل توجهی گذاشته شده باشد و بصیرت او افزایش یافته باشد.

 

- ‫فتنه سال 88 یک زخم کهنه در تاریخ انقلاب اسلامی بود. ‫فتنه مقابله با جمهوریت نظام بود. ‫لکه ننگ عاشورای 88 بر فتنه باقی می ماند. ‫بعضی ها می‌خواهند بگویند فتنه چیزی نبوده و میخواهند از فتنه قبح زدایی بکنند.

 

- ‫برخی در مجالسشان میخواهند علیه جمهوری اسلامی فعالیت کنند. ‫به این افراد میخواهم بگویم که حماسه سازان 9 دی در صحنه هستند.

 

- ‫حکم اعدام آیت الله شیخ نمر به جرم حمایت از انقلابیون بحرین و دفاع از ولایت فقیه و بیان اینکه شیعه در عربستان حق حیات دارد صادر شده است. حقوق بشر آمریکا پسند در مقابل صدور این حکم ساکت نشسته‌است.

 

- به دولت عربستان می‌گویم لقمه راحتی نیست که از گلوی شما به راحتی پایین برود. در صورت اجرای این حکم هزینه سنگینی خواهید پرداخت.

 

- ‫اظهارات سخیفی را وزیر امور خارجه عربستان در باره ایران مطرح کرده و گفته ایران جزئی از مشکل است. ‫می‌گویم ‫کیست که نداند گروهک داعش را دلارهای نفتی عربستان ایجاد کرد‫؟ ‫کیست که نداند هر تروری در در جهان اسلام صورت می‌گیرد به دلیل دلارهای نفتی شماست؟

 

- ‫عربستان نه تنها بخشی از مشکل که تمام مشکل جهان اسلام است.

 

- ‫ما عصبانیت عربستان را درک می کنیم. ‫میلیاردها دلار خرج کردند تا دولت سوریه و عراق را سرنگون کنند. ‫شما بیچاره و عقده‌ای هستید. ‫عقده هایتان را با فحش به ایران خالی می کنید.

انتهای پیام/ص




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.