ID : 5021418
حجت الاسلام ماندگاری:

برخی به درجه «آیت اللهی» رسیدند اما فهم و درک تبعیت از ولایت فقیه را ندارند/ استفاده از ماهواره؛ حدود الهی زیر پا گذاشته می شود


حجت الاسلام ماندگاری به میزان معرفت آیت الله بها الدینی نسبت به ولایت فقیه اشاره کرد و گقت: با وجود اینکه 50 سال سنشان از رهبری نظام بیشتر بود در انتخاب آیت الله خامنه ای به عنوان رهبری نظام اسلامی تردید راه ندادند و خطاب به ایشان فرمودند «السلام علیک یا ولی الله».

به گزارش یزد رسا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سپاه الغدیر یزد، صبح دیروز(پنج شنبه) حجت الاسلام محمد مهدی ماندگاری در جمع خانواده پاسدارن دارالعباده  در حسینیه ثارالله یزد ضمن گرامیداشت هفته ی پاسدار به سه مولفه پاسداری پرداخت و سه ملاک ارزیابی پاسدار را "میزان فهم و معرفت آنان"، "رعایت عدول الهی و تقوا" و همچنین "مجاهدت و استقامت در راه خدا" عنوان کرد.

وی با بیان اینکه امتیاز گرفتن از فرمانده و مسئول در دنیا کار سختی نیست بیان کرد:  اگر کسی بتواند در این دنیا درجه ای از خداوند تبارک وتعالی کسب کند در دنیا، برزخ و هم در آخرت به سعادت می رسد.

این خطیب برجسته کشوری با بیان اینکه کسانی در برزخ و قیامت وضع خوبی دارند که به متناسب در این دنیا این درجات را به خود اختصاص داده اند ادامه داد: وعده خدا در اعطای درجات الهی حق است و یکی از درجه هایی که خدا در روز قیامت حساب می کند از میزان سنجش فهم و معنویت انسان حاصل می شود.

ماندگاری در این رابطه تاکید کرد: همانطور که در دنیای امروز  مدارک تحصیلی  و همچنین مدارک جبهه ارائه می شود، خداوند در روز قیامت از انسان مدارکی از سنجش میزان معرفت ، تقوا و ... طلب خواهد کرد و  در اعتبار این مدارک واقعیت انسانیت و معنویت را از چهره انسان می بیند.

این مدرس حوزه و دانشگاه اظهار داشت: متاسفانه امروز ساعت به ساعت قیمت سکه و طلا و دلار بالا رود همه مطلع می شوند اما اندک کسی است که تفاوت لقمه حلال و حرام را بداند و قیمت کلام خدا را درک کند چرا که این شاخص های معنوی از فهم انسان نشأت می گیرد.

برخی به درجه «آیت اللهی» رسیدند اما فهم و درک تبعیت از ولایت فقیه را ندارند/دین اسلام با حرص مدرک گرایی مخالف است

وی با اشاره به میزان معرفت آیت الله بها الدینی با وجود اینکه 50 سال سنشان از رهبری بیشتر بود اما با انتخاب آیت الله خامنه ای به رهبری نظام اسلامی، گفت «اسلام علیک یا ولی الله» ابراز داشت: هرکس فهمش در دنیا بالا تر باشد سهمش از بصیرت در برزخ و قیامت افزون و درجه آن بالاتر از دیگران است.

حجت الاسلام ماندگاری در این رابطه خاطرنشان کرد: متاسفانه  امروز مشاهد می شود برخی به درجه «آیت اللهی» رسیدند ولی فهم و درک تبعیت از ولایت فقیه را ندارند.

این کارشناس برنامه تلویزیونی سمت خدا با انتقاد به اینکه امروز جامعه  ما به سمت و سو مدرک گرایی رفته است بیان کرد: دین اسلام با حرص مدرک گرایی مخالف است و زنان جامعه ما بایستی به دنبال معرفت باشند و این به این معنی نیست که هر رشته ای در هر شهر با هر ذلتی و گناهی است به دنبال  تحصیل روند.

فهم انقلابی را در زندگی خود جاری کنیم/ پاسداران در عرصه ی فرهنگی جهاد کنند

حجت الاسلام ماندگاری با تاکید بر اینکه امروز اداره کردن در خانه  اسلامی نیست افزود: اگر ما اسلام را به عنوان دین قبول کردیم و روش و رهبری امام«ره» در انقلاب اسلامی را پذیرفتیم باید فهم انقلابی را در زندگی خود جاری کنیم.

وی اظهار داشت: می توان با انقلاب اسلامی بازی، کاسبی و حتی گندکاری خود را توجیه کرد و متقابلاً  هم می شود از طریق اسلام هدایت شد و هدایت کرد و اگر همه دنبال این مولفه ی اخیر بودند هیچ زمان با وضعیت نابسامان امروز مواجهه نمی شدیم.

این مدرس حوزه و دانشگاه با اشاره به  فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه ماهیت سپاه فعالیتی فرهنگی است گفت: در کار فرهنگی باید آنقدر دوید و جان داد و پاسداران موظفند با این شیوه در عرصه ی فرهنگی جهاد کنند.

استفاده از ماهواره؛ حدود الهی زیر پا گذاشته می شود

حجت الاسلام ماندگاری در ادامه دومین ملاک ارزیابی بندگان توسط خدا را تقوا دانست و افزود: هرچند پولداران و افراد مشهور در دنیا پیش مردم عزیزند ولی برای خداوند کسانی از ارج و منزلت بالایی برخوردارند که حدود الهی را رعایت و بدانند که خدا همه چیز را می بیند و اینگونه در پیش خدا عزیزند.

وی با اشاره به اینکه  استفاده ار ماهواره  حدود الهی زیر پا گذاشته  می شود و آثار سوء اخلاقی و بی بند و باری در جامعه  را ترویج می دهد ابراز داشت: متأسفانه طبق آخرین آمارحدود 55 درصد در ایران از ماهوارره استفاده می کنند که شهرستان یزد در رتبه اول قرار دارد.

حجت الاسلام ماندگاری سومین ملاک ارزیابی بندگان توسط خدا را مجاهدت و استقامت عنوان کرد و گفت: نمی توان با تلاش حداقلی از خداوند پاداش حداکثری طلب کرد.

این مدرس حوزه و دانشگاه خداوند متعال، رسول گرامی اسلام، اهل بیت(ع) و علما را معلمان قرآن به عنوان کتابی انسان‌ساز دانست و بر لزوم فراگیری مباحث از این اساتید و معلمان تأکید کرد.

ماندگاری در پایان سخنانش با بیان اینکه در زندگی امروزی افراد حدود الهی رعایت نمی‌شود، افزود: هر کس حدود الهی را رعایت نکند به منزله مرده متحرکی بیش نیست و همواره در رنج و عذاب خواهد بود.




summary-address :
Your Rating
Average (1 Vote)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


سعید
ممنون مطالب بسیار خوبی بود ولی جناب آقای ماندگاری باید بررسی شود که چرا چنین اتفاقاتی افتاده است و راهکار برای جلوگیری از آن چیست
ضمنا اینکه آقای ضرغامی اعلام کردند 40 درصد مردم ایران از ماهواره استفاده میکنند و همچنین استان دارالعباده یزد هم رتبه اول را در استفاده از ماهواره نیست
+1 (1 Vote)
Posted on ۱۳۹۳/۰۳/۹ ۱۷:۲۷.