ID : 789765
امام جمعه بهاباد:

برخی خناسان داخلی نمی توانند موقعیت جغرافیایی شهرستان ها را برهم زنند/ حرکت مردم بهابادحق طلبی است نه باجگیری +فیلم


امام جمعه بهاباد گفت: همانطور که استکبار نتوانست نام خلیج فارس را از خلیج فارس بردارد برخی خناسان داخلی هم نمی توانند موقعیت جغرافیایی شهرستان ها را به هم بزنند.

به گزارش خبرنگار یزد رسا از بهاباد، حجت الاسلام دهقانی در خطبه های این هفته نماز جمعه بهاباد با اشاره به گرفتن کمک مالی یکی از مسئولین استان به منظور حمایت از یکی از تیم های ورزشی اظهار داشت: عزیزی اظهار می کند ۴ میلیارد برای تیم ورزشی گرفته است،با توجه به اینکه حمایت از ورزش بسیار مهم است، اما آیا این فرد از وضعیت بهاباد که یک بیمارستان درآن وجود ندارد اطلاعی دارد آیا این مسئول می داند برخی از بیماران باید مسافت ۲۰۰ کیلومتری را برای درمان به خارج از شهرستان طی کنند.

حرکت مردم بهابادحق طلبی است نه باجگیری

حجت الاسلام سیف الله دهقانی با تاکید بر لزوم احقاق حق مردم اظهار داشت: از حق قانونی خود نمی گذریم و در تاریخ ثابت شده است تاکنون هیچ باجگیری از کسی نداشته ایم. ما راه تعامل را نبسته ایم، اما تنها راه گفتگو این است که به تمام توافقنامه هایی که تاکنون نوشته شده عمل شود.

برخی خناسان داخلی نمی توانند موقعیت جغرافیایی شهرستان ها را بر هم زنند

حجت الاسلام دهقانی افزود: همانطور که استکبار نتوانست نام خلیج فارس را از خلیج فارس بردارد برخی خناسان داخلی هم نمی توانند موقعیت جغرافیایی شهرستان ها را به هم بزنند.

حماسه 9دی نشان داد نظام، قدرت نقشه برآب کردن تمام نقشه های دشمن را دارد

امام جمعه بهاباد به قیام مردم در ۱۹دیماه اشاره کرد و گفت: این روز یکی از ایام الله در تاریخ ایران اسلامی است وباید بزرگ داشته شود.

دهقانی در ادامه با اشاره به حماسه نهم دیماه سال ۱۳۸۸ اظهار داشت: در اوایل دیماه سال ۸۸ با توهین به عکس امام (ره) و اصل ولایت فقیه، فتنه گران دست از جسارت های خود برنداشته و به پرچم اباعبدالله الحسین توهین کردند که در پاسخ به این توهین ها مردم در قیام نه دی، با حضورشان همه نقشه های دشمن را نقش برآب کردند و به دشمنان نشان داند که نظام با قدرت خود می تواند همه نقشه های دشمنان را نقش برآب نماید.

حقوق بشر استکبار، حقوق بشر یک بام و چند هواست

خطیب جمعه بهاباد با اشاره به اینکه قدرت های استکباری در کشورهای مختلف رفتارهای متفاوتی دارند گفت: حقوق بشری که استکبار از آن دم می زند حقوق بشر یک بام و چند هواست. زیرا هرکجا استکبار منافعش در میان باشد با تمام قدرت وارد می شود و با هر کس در مقابلش ایستادگی کند چه مردم و چه دولت مقابله می کند.

وی افزود: استکبار در کشورهای اسلامی که مردم خواهان اسلام هستند از حاکمانشان حمایت می کند اما در جایی که مردم به حاکمشان دل بسته اند با مردم مقابله می کند مانند سوریه.

وی خاطر نشان کرد: آمریکا و اسرائیل نقشه مقابله با دولت سوریه را از مدت ها پیش در دستور کار خود قرار داده بودند، اما بعد از شکست های متعدد اسرائیل در جنگهای غزه و لبنان، این رژیم دیگر نتوانست با سوریه مقابله نماید.

سقوط افراد از مسیر حق نباید باعث سقوط دیگران شود

امام جمعه بهاباد در ادامه با تاکید بر قانون مداری و توجه به قانون، خطاب به مستمعین گفت: عزیزان شیطان در کمین است، تاریخ نشان داده است انسان های وارسته ای در اثر بی توجهی به ادامه مسیر فریب شیطان را خورده اند و سکوت کرده اند.

وی افزود: ما باید تمام حرکات و حرف هایمان در محدوده حق و قانون باشد و در خانواده نیز، پدر و مادر باید به گونه ای فرزندانشان را تربیت کنند که آمادگی همراه شدن با حق را داشته باشند.

خطیب جمعه بهاباد تصریح کرد: اگر فردی در مسیر حق سقوط کرد نباید باعث سقوط دیگری شود بلکه باید تلاش خود را برای بازگست به مسیر حق ادامه دهد.

دهقانی با اشاره به سخنی از رهبر معظم انقلاب که می فرمایند"میزان وضعیت فعلی افراد است" خاطر نشان کرد: اگر در گذشته شخصی فعالیت ها و ایثارهایی داشته است امروز در اثر از دست دادن آن فداکاری ها، دیگر ایثار گر نیست زیرا ملاک حال فعلی افراد است.

وضعیت شهر بهاباد باید به گونه ای باشد که هرکس با ورودش به شهر احساس کند ، باید از حجاب برتر استفاده نماید

امام جمهه بهاباد با اشاره به سالروز کشف حجاب توسط رضا خان اظهار داشت: رضا خان در آن زمان اول خانواده خود را پیشگام این کار قرار داد و سپس با زور اسلحه زنان را اجبار به برداشتن حجاب خود کرد.

حجت الاسلام سیف الله دهقانی با تقدیر و تشکر از بانوان بهابادی که همواره از حجاب برتر یعنی چادر استفاده می کنند گفت: امروز خواهران و برادرانی که نقش فرهنگ را بر عهده دارند، باید این موضوع که حجاب مصونیت است نه محدودیت را در جامعه به فرهنگ تبدیل نمایند.

وی افزود: یک زن با حجاب و مصونیتی که با آن به دست می آورد می تواند در جامعه بدون هیچ مزاحمتی فعالیت داشته باشد. اما هیچ آیه ای نداریم که بگوید در خانه و در کنار شوهر باید حجاب داشته باشد بلکه جهاد زن و عبادت زن این است که برای شوهر و همسر خود کشف حجاب داشته باشد.

امام جمعه بهاباد اظهار داشت: شهر ما باید به گونه ای باشد که هر کس وارد شد درک کند که باید برترین حجاب و چادر را مورد استفاده قرار دهد.

 



Loading the player...

summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.