ID : 23032478
رییس اداره بهزیستی اردکان خبر داد

برگزاری کارگاه آموزشی مشکلات توانبخشی معلولان ضایعه نخاعی


چهارمين کارگاه آموزشی ویژه کارشناسان و مربیان مراکز توانبخشی اداره بهزيستي شهرستان اردكان با عنوان مشکلات توانبخشی معلولین ضایعه نخاعی برگزار شد.

به گزارش یزدرسا؛ رئیس اداره بهزیستی شهرستان اردکان در حاشیه برگزاری کارگاه آموزشی در گفت و گو با اردکان گویا؛ با بیان اینکه ضایعات نخاعی تأثیرات عمیقی بر زندگی افراد به لحاظ شخصی، خانوادگی و اجتماعی می گذارد، افزود: فردی که دچار معلولیت می شود، می بایست نحوه رفتار و حضور خود را در خانه و جامعه باز تعریف کند.

دکتر امیر ولی عضدزاده اضافه کرد: اگر درچنین شرایطی امکان آموزش های لازم برای وی فراهم نشود، معلول در زندگی اجتماعی به حاشیه رانده می شود.

وی با بیان اینکه علاوه بر انواع بیماری هایی که به معلولان تحمیل می شود، به لحاظ روحی و روانی نیز دچار سرخوردگی و افسردگی می شوند که عوارض نامطلوب شخصی و اجتماعی به همراه دارد.

این مقام مسئول در ادامه تصریح کرد: برگزاری کارگاه های آموزشی درخصوص بهداشت و سلامت شخصی، ارتقاء آگاهی فرد معلول با شرایط معلولیت و اندام های درگیر معلولیت برای پیشگیری از مشکلات ثانویه، کاهش مشکلات روحی – روانی، جلوگیری از تزلزل و فروپاشی خانواده معلولان و آموزش حرفه ای که زندگی متعارف را برای آنان میسر سازد، اجتناب ناپذیر است.

عضدزاده، اظهار داشت: هم اکنون ۳۰ معلول ضایعه نخاعی زیرپوشش اداره بهزیستی اردکان هستند که همه این افراد از کمک هزینه حق پرستاری و خدماتی سیار و ویزیت در منزل استفاده می کنند.

لازم به ذکر است که بهزیستی اردکان بیش از دو هزار معلول و ۳۰۰ خانوار نیازمند شهرستان را زیر پوشش دارد.




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.