ID : 12724158
مدیر کل استاندارد یزد:

بزودی، نمایندگی استاندارد در میبد فعال می شود


مدیر کل اداره استاندارد استان یزد، ضمن ملاقات با فرماندار و شهردار این شهرستان اظهار داشت: با همت و تلاش مسئولین محلی اعم از فرمانداری، شهرداری و سایر دوایر دولتی، بزودی نمایندگی استاندارد در شهرستان میبد فعال می شود.

 به گزارش یزد رسا، محمد حسین ماجدی اردکانی، که به اتفاق مشاور و رئیس اداره آموزش و ترویج اداره کل در محل دفتر کار فرماندار شهرستان میبد حضور یافته بود خطاب به مهندس فلاح گفت: در نمودار مصوب سازمانی استاندارد یزد، نمایندگی استاندارد برای این شهرستان جا داده شده است، که مقرر است نظارت بر واحدهای تولیدی مستقر در میبد و شهرستان اردکان را به انجام برساند. برنامه داریم تا دیگر امور مربوط به واحدهای تولیدی این دو شهرستان در این نمایندگی انجام شده و ضرورت نداشته باشد، ارباب رجوع به خاطر کار اداری مرکز استان مراجعه نماید.

 

وی درحضور فرماندار و معاون فرماندار ادامه داد: در اردکان و میبد، حدود700 واحد تولیدی مستقر هستند، که از این تعداد، حدود 200 واحد دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد می باشند. استدلالمان بر این است که اگر این نمایندگی فعال شود، با توجه به فضای محلی موجود، امور اداری با سهولت بهتری به انجام می رسد.

 

ماجدی افزود: از شما مسئولین محترم می خواهم، کمک کنید تا کارکنان این نمایندگی هر چه زودتر مستقر شده و به انجام وظیفه مشغول شوند چرا که در غیر اینصورت، این نمایندگی و پستهای مرتبط از نمودار سازمانی استان یزد حذف خواهد شد.

 

مدیر کل استاندارد یزد افزود: در این دو شهرستان توانمندی های بالقوه و بالفعل بسیار خوبی وجود دارد که در صورت برنامه ریزی درست مسئولین مرکز استان و شهرستان، قدمهای بسیار خوبی برداشته خواهد شد. اگر خواسته باشیم به زمینه های مساعد فعالیتهای استاندارد در این شهرستان اشاره کنیم، می توانیم از استقبال خوب اصناف و پیش قدم شدن آنها جهت کنترل ترازوها و کالیبره کردن آنها نام برد. هم اکنون کلیه وسایل سنجش اعم از ترازو، باسکول، نیم متری های تجاری، در حال تنظیم و کالیبره شدن هستند که امیدواریم با افتتاح دفتر نمایندگی این شهرستان شاهد انجام دیگر فعالیتهای مرتبط با استاندارد در این منطقه باشیم.

 

ماجدی اردکانی، در بخش پایانی برنامه خود در ملاقات با شهردار میبد اظهار داشت: از جمله برنامه های اداره کل استاندارد استان یزد، توسعه و ترویج فرهنگ استاندارد می باشد. نان و قند از عمده کالاهایی هستند که مورد مصرف عامه مردم بوده که لزوم کنترل و تطبیق آنها با موازین استاندارد امری ضروری و اجتنا ب ناپذیر است.

 

 

گفتنی است مقامات محلی میبد اعم از فرماندار و شهردار ضمن ابراز خوشنودی از حضور مسئولین استاندارد استان در آن شهرستان، درخصوص فعال شدن نمایندگی استاندارد قول مساعد دادند




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.