ID : 36640636

بهره مندی ۱۰ هزار خانوار سالمند از خدمات کمیته امداد استان یزد


معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان یزد گفت: ۱۰ هزار و ۶۲۵ خانوار سالمند با جمعیت ۱۳ هزار و ۸۵۸ نفر تحت حمایت کمیته امداد استان یزد قرار دارند و از خدمات این نهاد استفاده می‌کنند.

به گزارش یزدرسا،  محمدحسین جمال پور، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان یزد بابیان اینکه ۳۹ درصد از خانوار تحت حمایت سالمند هستند، گفت: ۱۰ هزار و ۶۲۵ خانوار سالمند با جمعیت ۱۳ هزار و ۸۵۸ نفر تحت حمایت کمیته امداد استان یزد قرار دارند و از خدمات این نهاد استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به اهمیت تکریم سالمندان و رسیدگی به نیازهای آنان، افزود: پرداخت کمک‌معیشت، تأمین سبد مواد غذایی و بهداشتی و کمک به هزینه نگهداری سالمندان نیازمند به نگهداری در منزل و سرای سالمندان ازجمله خدمات ارائه‌شده به مددجویان سالمند تحت حمایت است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان یزد تصریح کرد: سال گذشته ۹۹۵۳ خانوار سالمند تحت حمایت از خدمات حمایتی این نهاد بهره‌مند شدند و چهار میلیارد و ۳۷۲ میلیون تومان در قالب کمک‌معیشت ماهیانه، تأمین سبد موارد غذایی و بهداشتی و کمک به هزینه‌های نگهداری آنان هزینه شد.

وی بابیان اینکه حدود ۶۰۰ سالمند بیمار تحت حمایت نیازمند نگهداری هستند، گفت: سرانه در نظر گرفته‌شده برای تأمین هزینه‌های نگهداری سالمندان در سال گذشته ۱۰۰ هزار تومان بوده است و این مبلغ در سال جاری به ۱۵۰ هزار تومان افزایش پیداکرده است.

 جمال پور افزود: بیش از ۲۷ هزار خانوار با جمعیت ۵۸ هزار نفر تحت حمایت کمیته امداد استان یزد قرار دارند.

انتهای پیام/




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.